Pro ana geen oplossing

Lieve meisjes,
een aantal jaar geleden kwam ik hier ook heel vaak, ik vond mezelf te dik en wou snel afvallen.
Dat lukte me ook, in sneltempo, ik ging van 65 naar 40 kilo in enkele maanden tijd.
Gelukkig werd ik er helaas niet van en ik vond mezelf nog steeds te dik. Mijn relatie met mijn vriend stond door mijn eetstoornis op springen, hij snapte het niet en ging terug thuis gaan wonen. Werken ging ook niet meer, ik was te zwak om ook maar iets te doen.
Mijn leven bestond uit een steeds voortdurende cyclus van eten, kotsen en mezelf in slaap huilen. Ik haatte mezelf.
Toen ik op een avond een bad nam en eruit stapte viel ik flauw en kreeg ik toevallen. Dat was voor mij de laatste druppel, ik ging hier niet aan sterven.
Dankzij de hulp van een aantal psychiaters en mijn vriend leerde ik terug normaal eten. En ja, ik ben toen veel aangekomen, terug naar 58kg.
Maar ik heb terug mijn porties leren controleren, ben gezond gaan eten en beweeg voldoende en ben zo vanzelf terug afgevallen naar de 48kg die ik nu weeg. niet in enkele maanden tijd, maar op een gezonde verantwoorde manier.
Ik wil jullie enkel maar zeggen dat ana nooit de oplossing is, je gaat je niet beter in je vel voelen door te overleven op 200 kcal per dag, of door je vinger in je keel te stoppen.
Denk eens na over wat gezonde voeding precies inhoudt en probeer dat toe te passen in je leven, leer van je lichaam te houden door het te geven wat het nodig heeft, het in conditie te houden en het te verzorgen. Laat het niet wegteren door een gebrek aan voedingsstoffen, straf het niet door het vanalles te ontzeggen.
Ik wens het mijn ergste vijand nog niet toe..

20 sep 2017, Belgie, Noor


Reacties

plaats reactie
1

Mooi gezecht Noor.

5 okt 2017, 11:10, monalisa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.