Pil/ ziek zijn?

Hoi,
Ik heb vorige week woensdag seks gehad met mijn vriend. Ik zat in week 3 van de pil strip. Ik slik ook antibiotica die (volgensmij) de werking van de pil kan verminderen. De dag na de seks kreeg ik heel veel last van erg overgeven en diarree. Dat heeft zo'n 4 dagen geduurd. Heeft er iemand tips? Kan ik uberhaupt zwanger zijn? Heb zeker wel een paar pilletjes uitgespuugd namelijk.

22 jun 2018, kusnoaa


Reacties

plaats reactie
1

Hey Noa,

Er zijn enkele antibiotica die de werking van de pil kunnen beïnvloeden, namelijk de antibiotica rifabutine, rifampicine, amoxilline, tetracycline, doxycycline en minocycline. Deze kunnen de pil in meerdere of mindere mate minder betrouwbaar maken. Kun je checken welke antibiotica je geslikt hebt? Dat staat op de verpakking of in de bijsluiter.
Ook overgeven en diarree kan de werking van de pil beïnvloeden. Als je drie uur na het innemen van de pil overgeven hebt of waterdunne diarree had, kun je ervan uitgaan dat de pil niet (goed) gewerkt heeft.
Als je erg twijfelt of je wel of niet zwanger bent, kun je even langs de huisarts gaan. Die kan je dan verder helpen met je vragen.

22 jun 2018, 18:06, Amyxx
2

Hoi! Ik slik Amoxilicine! En ik moest die 4 dagen om t halfuur naar de wc, dus ik ben sowieso wel een of meerdere pillen 'verloren'. Thanks voor je antwoord

22 jun 2018, 18:06, kusnoaa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.