Pestbriefjes...

Hey
Ik ben Marie en 15 jaar oud.
Ik krijg nu al ongeveer 2 jaar pestbriefjes. Op de briefjes staan allemaal kwetsende opmerkingen die totaal niet waar zijn (dik, geen vrienden, zelfmoord plegen,...)
In het begin wisten mijn ouders hier niet van. Na een tijdje zijn ze er toch achter gekomen. Toen was er vaak ruzie thuis en ze hebben toen ook stappen ondernomen die ik totaal niet wilde. Toen heb ik gezegd dat ik geen briefjes meer kreeg.
De briefjes gingen nog even door maar erna kreeg ik er ook geen. De boodschappen kwetsten me altijd wel en ik dacht er soms ook wel aan maar niet heel erg vaak.
Sinds een 1,5 maand krijg ik ze terug. Niemand weet hier van, behalve 2 personen.
Ik moet er echt hele tijd aan denken ook al probeer ik er niet aan te denken, het lukt niet.
Ik begin ook steeds te denken dat ik dik ben of waarom ik hier nog ben... Ook al weet ik dat het mss toch niet zo is, ik krijg het maar niet uit mijn hoofd...
Ik heb ook al een paar keer mijn eten weggegooid omdat ik me dan beter zou voelen.
Ik heb ook steeds het gevoel dat ik moet wenen, maar het lukt niet... Hoe komt dat? Ik probeer er altijd gelukkig uit te zien maar dat lukt ook niet altijd.
Nu zit ik in de examenperiode maar ik kan mij echt helemaal niet concentreren op mijn examens! Ik probeer er echt niet aan te denken maar dat lukt niet...
Volgens mij zit ik er een beetje door :(
Heeft er iemand tips?
Ik voel mij zo alleen en onbegrepen...
veel liefs
xxx
Marie

13 jun 2019, Marie


Reacties

plaats reactie
1

Wat super dat je er hier met ons over durfd te praten maar vertel dit alsjeblieft aan een vertrouwens persoon en iemand die je echt kan helpen

14 jun 2019, 12:06, Lieferd
2

Ik ben het met lieferd eens:probeer een vertrouwenspersoon te vinden denk aan een leraar of je sportcoach. Ik vind het knap dat je met je verhaal naar buiten durft niet iedereen heeft de moed om dat te doen. Wel vervelend dat je ouders je schuld bij jou in de schoenen schuiven terwijl je pesters zeker een aandeel hebben in die briefjes. Vaak beseffen pesters niet wat voor schade ze aan personen aanrichten. Vaak zijn pesters ook onzeker of hebben ze/of maken iets vervelends mee en reageren ze het op jou af soms zijn pesters ook vroeger gespest. Soms zijn pesters ook jaloers doordat je bijzonder of uniek bijv. bent. Maar je kan ook pest training volgen om te leren omgaan met het pesten wat zeker aan te raden is vaak zien mensen dat het wel werkt om er mee te leren omgaan. Je kan ook met de kindertelefoon bellen voor advies. Je kan ook hulp zoeken bij een praktijkondersteuner als je dat fijn vind. Wat is je bmi, heb je een gezond vetpersentage? Een arts of huisarts kan zeggen of je een gezond gewicht hebt dus bij twijfel van gewicht kun je naar hun toegaan. En eten weggooien helpt zeker niet in je strijd tegen je kilo's wel helpt een eetplan,een doel,genoeg slaap,weinig stress en goeie begeleiding bij afvallen als het nodig is. Bij uithongering gaat je lichaam in de spaarstand en dat voorkomt dat je gewicht gaat verliezen. Uithongering kan ook voor zorgen doordat je in een vicieuze cirkel terechtkomt waar je alleen maar ongelukkig van word. Als je ook zo extreem met eten bezig bent dan kan je ook een eetstoornis krijgen en dat gun ik je echt niet want een eetstoornis kan zelfs dodelijk zijn. En wennen aan uithongering raad ik af doordat je gewoon went om 'ongezond' te gaan leven en dat moet zeker niet gebeuren. Je lichaam probeert ook voor te zorgen daarom voorkomt die ook dat je uithongerd. Uithongering heeft ook veel gevolgen zoals: depressie,over alles controle willen krijgen,dwamgstoornissen,haaruitval,onvruchtbaarheid,altijd koud hebben en bleekheid. Iedereen heeft wel zen mindere dagen en het is echt geen probleem als je minder in je vel zit dat heeft iedereen! Als je denk dat je heletijd somber bent praat er dan over! Het kan ook een teken van depressie zijn. En vele mensen hebben last van hun gedachtes, heel vaak piekeren mensen veel meer dan ze eigenlijk beweren. Misschien is hypnosetherapie een oplossing om positiever in je vel te zitten? Ook kan meditatie wonderen leveren aan je mentale gezondheid. Maar geef de moed niet op. Ik heb zelf in me eigen leven veel negatieve mensen gehad nu nog steeds helaas maar vroeger trok ik me veel aan van deze mensen nu eigenlijk niet meer doordat ze toch niks toevoegen aan mijn leven en je alleen maar slechter laten voelen ook is dit een stimulans geweest op me juist het beste uit mezelf te halen. Nu als ik terug kijk was ik vroeger een meisje dat naar negatieve mensen luisterde nu ben ik een wat volwasser meisje dat het gewoon niks kan schelen wat negatieve mensen van haar denken al blijft het soms

14 jun 2019, 19:06, juliatje.
3

Lastig. Veel sterkte zeg maar als je meer hulp nodig hebt en veel succes!

14 jun 2019, 19:06, juliatje.
4

Hey,
Dankjewel voor je reactie juliatje!
Ik doe turnen en ik train op dit moment 13u/week en heb veel spieren dus ik ben er bijna zeker van dat ik geen overgewicht heb. Het is alleen omdat het steeds herhaald wordt dat ik het begin te geloven...
Ik doe echt men best om gelukkig te zijn maar het lukt niet altijd en ik merk zelf dat ik hierdoor vriendinnen aan het verliezen ben.
Marie x

14 jun 2019, 21:06, Marie
5

Bedank,zelf wegen spieren zwaarder dan vet dus je hebt echt geen overgewicht. Ik snap dat je gaat geloven dat je overgewicht hebt maar je weet dat het niet waar is en dat is het allerbelangste dat je niet in iemands leugens gaat geloven. Zelf vind ik het raar dat vriendinnen je niet gelukkig willen hebben, hoe komt dat? Als ze je niet gelukkig willen hebben zijn ze onmogelijk vriendinnen. Maar hoop houden dat het beter wordt kan helpen om door te zetten.veel beterschap

14 jun 2019, 21:06, juliatje.
6

Ik weet niet hoe het komt...
Omdat ik niet super gelukkig loop kijken ze ook veel minder naar mij om, ze willen enkel het goede in mensen zien en minder nr hun problemen luisteren denk ik.
Dankjewel!

14 jun 2019, 22:06, Marie
7

Wat jammer van je vriendinnen best naar eigenlijk.ik denk bij jou:De inspanning om te proberen je gelukkig te voelen is precies datgene wat je juist ellendig laat voelen. Onze constante pogingen om het negatieve te verwijderen onveiligheid, onzekerheid, mislukking en verdriet zorgen ervoor dat we ons zo vervelend voelen. dat kan bij jou ook het geval zijn. En je maakt soms wat mindere dingen mee en als zij dat niet bevallen dan zijn ze geen vriendinnen. Vriendinnen steunen je door dik en dun wat er ook gebeurd.

15 jun 2019, 14:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.