Paniek.. Het lukt niet

Hallo
Ik had al tips meegekregen over hoe ik een perfect gewicht krijg en die volg ik op( bijna elke dag blokje rond joggen)
Als ontbijt eet ik een boterham met prepare chocomelk en banaan. Rond negen uur sluit ik af met yoghurt en als avond eten eet ik zeer vaak patatjes met rodekool etc.

Doe ik iets fout of eet ik iets fout?

20 aug 2018, Jens


Reacties

plaats reactie
1

Waarom is me bericht verwijderd! ,ik heb geen ongezond advies gegeven.

20 aug 2018, 12:08, juliatje.
2

Mijn bericht is ook verwijderd, terwijl ook ik zeker geen ongezonde adviezen gaf. Zie ook dat ze de tekst van het bericht aangepast hebben/ opnieuw geschreven hebben. Ik gok zodoende op een computerstorinkje vanmorgen.

Elke dag wegen heeft geen enkele zin. Eens in de 2 - 3 weken is echt meer dan genoeg.

Probeer echt met groenten en eiwitten te ontbijten en liever niet met koolhydraten (suikers). 'Wakker worden' doe je namelijk niet door veel energie (calorieën) tot je te nemen, maar juist door de goede voedingsstoffen in te nemen. Een ontbijt met een groene salade met bijv. stukjes kip of vis, een groene smoothie met avocado en/of eiwitpoeder of een groenteomelet (boerenomelet), zijn zodoende perfecte dagstarts. Brood (koolhydraten), chocomelk (suikers - dus ook koolhydraten) en een banaan (suikers - dus ook koolhydraten), zijn dit nou juist niet!

Probeer verder echt patat te vermijden. Alles uit de frituur is ongezond, ook gefrituurde voeding die op zichzelf gezond is zoals vis en groenten. Zodra ze in de frituur zijn geweest, zijn ze ongezond en dus dikmakend.

Tot slot is het verstandig nog wat eiwitten toe te voegen in je avondmaaltijd (vlees, vis, quinoa, boekweit, etc.). Eiwitten geven je een vol gevoel, waardoor je niet na het avondeten nog gaat snacken. Daarnaast herstellen eiwitten je spieren wanneer je deze getraind hebt. (Meer) getrainde spieren hebben als meerwaarde dat je dit meteen ziet: getrainde spieren nemen duidelijk minder ruimte in dan vet. Verder zorgen getrainde spieren voor een hogere (vet)verbranding, waardoor je makkelijker op gewicht blijft. Je verbrandt dan namelijk meer energie met dezelfde handelingen als wanneer je die (extra) getrainde spieren niet had gehad.
Good Luck :).

20 aug 2018, 13:08, Timo
3

Hallo meneer Timo

Soms eet ik ook gewoon worteltjes en erwtjes met varkensworst [chipolata of hoe je het ook schrijft].
Een banaan zal ik nu rond de middag eten of net voor ik dat tourtje rond de blok ga lopen OK?
Ik maak me gwn zorgen snapje ik wil gewoon een goed gewicht :)

Dankje alvast :D

voor juliatje: ja ik had eerst een andere topic geplaatst en die werd helemaal verwijderd :C maarja danku voor het proberen

20 aug 2018, 16:08, Jens

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.