Overweging grote donatie(s) voedselbank

Hallo lieve mensen. Ik zou een gulle donatie doen denk ik, een goed kerstpakket met lekkere dingen en een cadeaubon met een grote waarde, zodat iedereen een leuke kerst heeft. Ook de arme. Ik ben zelf ook erg arm geweest, ik noem het arm 35 euro per week per persoon, en we zitten met een gezin van 7. Maar we waren niet arm genoeg voor de voedselbank of speelbank enzo, daarom hier wat vragen omdat ik dan ideeën heb wat ik kan geven of waaraan en wanneer ik mijn geld kan uitgeven, nu heb ik het HEEL goed omdat mijn lieve zus best wel wat verdient en mijn vader nu ook een stuk meer, mijn zus deelt heel veel met ons.

1. Krijgen alle arme mensen een gratis kerstpakket? En krijg jij er een?
2. Ja? Wat zit er allemaal in? En vind je dat dat genoeg is?
3. Wat zou je (allemaal) in je kerstpakket willen? En wat niet?
4. Wanneer zou jij het liefst een pakket ontvangen? Verjaardag, pasen of kerst enzo
5. Hoeveel kledingstukken per jaar zou je willen? Moet het nieuw zijn? En moet het van een merk zijn?
6. En hoeveel algemene spullen zou je willen? Decoratie, handige spullen enzo
En hoeveel geld besteed jou familie aan leuke spullen en uitjes en lekker eten? En hoeveel zou je willen voor kerst?

7 dec 2021, Juul


Reacties

plaats reactie
1

Hoi!

1. Nee, niet alle mensen krijgen dit. Vaak krijgen arme mensen dit als liefdadigheidsactie van vrienden, familie of kennissen. Maar niet iedereen heeft altijd zo iemand (denk bijv. aan eenzame ouderen). Ik krijg er wel vaak een paar met kerst.

2. Wat in de (kerst)pakketten zit is erg verschillend. Soms vindt je schoonmaakmiddelen en blikjes groente. En als je geluk hebt hebt zit er soms wat lekkers bij. Ik kom uit een groot gezin en alhoewel hier soms rekening mee wordt gehouden is het vaak wel weinig.

3. Ik hoop altijd dat er wat lekkers in zit zoals wat lekkere chipjes of chocolade. Dan kunnen we vaak één kerstdag gezellig samen dit opsmikkelen. Zeker omdat mijn moeder vaak geld uitgeeft aan alleen noodzakelijke dingen als brood voelt dit echt als iets speciaals.

4. Met kerst vindt ik altijd heel leuk, hier kijk ik echt het hele jaar naar uit altijd. Vooral de gedachte dat er iemand is die aan je denkt, altijd zo hartverwarmend!

5. Veel kledingstukken zijn niet nodig. Al ben ik wel nogsteeds een tienermeisje en is shoppen een van mijn favoriete hobbies. Vaak streef ik ernaar om in ieder geval één broek, trui, een paar schoenen en een warme jas te hebben. Nieuw is natuurlijk altijd fijn, maar zo lang het heel is (geen gaten en/of vlekken) is het altijd welkom. Zelf ben ik niet zo van de merkkleding en draag ik liever wat gewoon lekker zit.

Mijn familie geeft vaak niet veel uit met kerst, alleen voor kadootjes onder de boom. Een klein uitje is natuurlijk altijd leuk in de vakantie.

ik hoop dat je hier wat aan hebt! Superlief en leuk idee van je overigens en ik ben blij voor je dat je het op dit moment beter hebt dan voorheen. Als je het anoniem wil geven kan je misschien kijken of bijv. de voedselbank hier wat mee doet met kerst? Of misschien is er wel iemand dierbaars die je kent die je hier blij mee kan maken? Heel veel succes!

Liefs Vel
(meisje 14j)

10 dec 2021, 21:12, Vel

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.