Overgevenn

Hi,
Ik geef elke dag over. Als ik niet overgeef, dan voelt het slecht. Verder heb ik heelvaak gelijnt, maar tegenwoordig doe ik dat niet meer. Ik eet nu gewoon normaal en ‘s avonds na het avondeten spring ik snel onder de douche en ga ik braken. Is dit erg? Moet ik er wat aan doen?

23 okt 2018, Emmmssie


Reacties

plaats reactie
1

Ja, het verkort je levensduur en zorgt op lange termijn op gezondheidsproblemen.Ik denk dat je het beste in therapie kan gaan, want het klinkt als een verslaving,succes en zeg maar als je hulp of steun nodig hebt

23 okt 2018, 15:10, juliatje.
2

Beste Emmmssie,

Je schrijft dagelijks te braken onder de douche na het avondeten en dat je je erg slecht voelt als je dit niet doet.

Dit klinkt als een (beginnende) eetstoornis. Zoals je zelf ook al vermoed, is dit niet goed en erg slecht voor je gezondheid en moet je hier zeker wat aan gaan doen.

Praat hierover met mensen die je vertrouwt en die jou kunnen helpen hierbij. Het braken moet zo snel mogelijk stoppen omdat het erg slecht is voor je gezondheid. Zoek hulp om weer een gezond voedingspatroon op te bouwen en je gedachten over eten weer gezond te krijgen. Het is namelijk niet oke dat jij je slecht voelt over het eten als je dit niet uitbraakt. Eten is een basisbehoefte. Je kan er niet zonder, net zoals zuurstof en water. En je voelt je toch ook niet vies als je ademhaalt of water drinkt? Zo moet het ook voelen met eten.

Heel veel sterkte en succes!

Liefs, Amy

30 okt 2018, 08:10, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.