Overgeven 2

Hey
Ik ben 14, 170cm en weeg 59 à 60 kg
Deze week heb ik elke avond door een stokje in mijn bek te stoppen overgegeven, ik weet het dit is niet zo goed! Maar nu heb ik een raar gevoel in mijn keel, kan iemand helpen ??
X M

17 mei 2018, M


Reacties

plaats reactie
1

Als je al hulp krijgt zou ik het met je hulp delen. Als je die nog niet hebt zou ik een hulpdienst bellen, of het bijvoorbeeld er over hebben in de anonieme chateaubriand van de ggd. Daarnaast zou ik als ik jou was stoppen met overgeven. Het is echt niet fijn. Daarnaast wrden je tanden er geel van, en kun je gaatjes in je gebit krijgen. Het gaat uiteindelijk ook een verslaving worden, en dan is het nog moeilijker om er mee te stoppen. Als het echt noodzakelijk is om af te vallen, zou ik een andere manier zoeken.

17 mei 2018, 10:05, Sarahlyn
2

*chat ...

17 mei 2018, 10:05, Sarahlyn
3

Je moet er absoluut geen gewoonte van maken om over te geven. Ik Heb dit zelf een maandje of 2 gedaan en heb er ontzettend veel spijt van. Ik heb mezelf er nog uit kunnen slepen maar wie weet lukt jou dat niet.

Over die pijn ikn je keel, ik zou gewoon stoppen met overgeven want dan stopt het waarschijnlijk vanzelf.

Heel veel succes

18 mei 2018, 07:05, Iemand
4

Hey M,

Wat vervelend dat je nu last van je keel hebt nadat je een stokje in je keel gestoken hebt.

Gelukkig zie je zelf ook al in dat dit niet goed voor je is. Hoe komt het dat je elke avond wilt braken? Wat is hiervan de onderliggende oorzaak? Speelt er iets waar je mee rondloopt, maar niet goed kan of durft te verwoorden en het daarom met braken (en afvallen?) probeert op te lossen?

Ik denk dat het heel goed voor je zou zijn als je hier professionele hulp voor zoekt. Dit omdat er blijkbaar iets speelt en om te voorkomen dat je er straks een probleem (boulimia?) bij hebt. Hoe eerder je hulp hebt, hoe minder groot de problemen worden en hoe sneller je er weer vanaf bent.

Je zou bijvoorbeeld hulp kunnen vragen via je huisarts, vertrouwenspersoon op school of via je ouders als je die in vertrouwen durft/kunt nemen.

Heb je hier wat aan?

22 mei 2018, 14:05, Vanessa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.