overdosis Melatonine

bij hoeveel tabletjes ga je dood? ik heb der 500! en wat gebeurt er als een overdosis neemt?

Hallo Loenatik, je klinkt erg radeloos en daarom reageren we op jouw topic. Wanneer je niet weet waar je hulp kunt vinden, denk dan aan www.113online.nl , www.pestweb.nl of kom chatten bij ons. Weet dat we er zijn voor jou.
de moderator

6 jun 2015, Loenatik


Reacties

plaats reactie
1

je mag er echt maar maximaal 2 per dag hebben, en liever maar 1 per twee dagen.
deze pilletjes zijn bedoeld voor als je moeilijk slaapt, dan moet je ze ongeveer een uur voor je gaat slapen innemen.
melatomatinepilletjes zijn niet echt gezond.
ik weet niet wat er gebeurd als je een overdosis neemt, maar het lijkt me wel heel gevaarlijk...
xx

6 jun 2015, 15:06, dit ben ik
2

Je kan niet overdosen in melatonine want hwt zijn hormonen die je slikt on beter te kunnen slapen, dus probeer het maar niet je word hooguit misselijk

6 jun 2015, 15:06, The only one
3

Het is slecht voor je je kan er verslaafd aan raken

6 jun 2015, 20:06, anoniempjeee<3
4

Dit alles is allemaal niet waar, geloof dit niet! Melatonine is een stof die wordt aangemaakt in je hersenen, maar sommige mensen hebben daar te weinig van, daarom bestaan er pilletjes met een beetje van dat stofje erin. Ik neem zelf altijd 1 uur tot een half uur voor het slapen 2 pilletjes, omdat 1 pilletje te weinig is voor mij. Het ligt eraan hoeveel te weinig melatonine je hebt, en je kan geen overdosis krijgen van iets dat je lichaam zelf aanmaakt! ik zou zeggen: welterusten!

20 jun 2015, 12:06, knowitall
5

Wat een onzin allemaal. Je kunt het niet overdoseren, je gaat er niet dood aan en je raakt er zeker niet verslaafd aan.

13 nov 2015, 21:11, Roy020
6

Michael Jackson was ook verslaafd aan melatonine (slaapmiddelen) en hij nam veels te veel en ging ook dood. Dus @roy020 dat wat jij zegt is onwaar

14 nov 2015, 21:11, I.am.kn.
7

I.am.kn waar haal jij de informatie vandaan dat Michael Jackson Melatonine gebruikte? Volgens mij schrijft jij ook zonder enige onderbouwing. Melatonine is geen slaapmiddel, maar een lichaamseigen hormoon om tot rust te komen.

21 jan 2016, 19:01, Robert
8

Nu ik zo een 12 ervan op heb merk ik echt helemaal geen ene reet van overdosis het was ook niet de bedoeling om dat te gaan doen maar puur om even te testen ik had er ook gewoon een goed gevoel bij .. ik lig lekker heb ze rond half 11 ingenomen en ik wens nu iedereen weltrusten

25 jan 2016, 00:01, chillenmetpillen
9

Sorry schat,
Ik heb nieuws voor je.
Overdosis melatonine is geen optie als je dood wil.
Ik ga je ook niet vertellen wat wel trouwens.
****
Ik heb ook mijn suïcidale periode gehad. Later kwam ik er achter dat het mijn manier van veiligheid was. Als er iets niet naar mijn zin ging dan kon ik er altijd nog uit stappen. Niemand kon me dwingen. Ik had altijd een keuze.

Dat was een van de slechtste zekerheden die ik ooit heb gehad. Toen ik de keuze maakte het op te geven ging het langzaam maar zeker beter met me. Ik leerde dat gelukkig zijn geen keuze is maar goede keuzes wel gelukkig maken. Kies voor je toekomst. kies voor vrijheid. En hoe moeilijk het ook is kies voor genezing.

Als jij kunt kiezen tussen zekerheid of je toekomst kies dan voor je toekomst.
Als jij kunt kiezen voor in bed blijven liggen of gaan douchen kies dan douchen.
Als jij kunt kiezen tussen het bedenken van je zelfmoordpoging en het praten met vrienden kies dan je vrienden.

Allemaal keuzes die niet makkelijk zijn. Maar als je de goede keuzes blijft maken zal het uiteindelijk beter gaan.

Crcro

* dit bericht is aangepast door de moderator

25 jan 2016, 16:01, Crocro
10

mijn dochter heef geslikt 10 tabletjes melatonine , zal ik ga naar ziekenhusi?

16 mei 2016, 12:05, rose
11

Ik zou wel naar de Nederlandse les gaan.

22 mei 2016, 21:05, Faka
12

Ik neem zelf 5 tabletjes als ik weet dat ik niet veel gedaan heb op mn dag.
maar overdosis kan sws neit

23 mei 2016, 11:05, anoniem-
13

het ligt er ook heel erg aan hoeveel gram melatonine je inneemt, ik zelf heb melatonine op dokters recept en dat is 3 mg. maar je kunt ook melatonine bij de kruidvat ofzo kopen van 0,3 mg. dan is het natuurlijk heel erg anders hoeveel je kan slikken. het maximale dat ik eens heb geslikt is 3 keer 3 mg

24 mei 2016, 19:05, flyingpeanut
14

Ik neem 3 pillies van 3mg voor het slapen gaan. Ik slaap zo zacht, beter dan al die chemische slaappillen. Ook lekker dromen. Voel me vet relaxed wanneer ik de volgende ochtend wakker word. Aanrader!! Vooral in combinatie met psychische medicijnen.

7 jun 2016, 00:06, KC
15

luisterrrr aan melatonine pillen kan je niet doodgaan *** medicijnen van tegenwoordig zijn er op gemaakt dat een overdosis niet meer dodelijk kan zijn ik heb al 3 pogingen gedaan met medicijnen HET WERKT ECHT NIET

* dit bericht is aangepast door de moderator

8 jun 2016, 17:06, Lonleygirl
16

Zelfmoord met de medicatie van tegenwoordig kan nog steeds. Melatonine van de drogist gaat wat moeilijker. Is niet sterk genoeg. Jongens, zelfmoord is geen oplossing. Praten wel. Red levens, vooral je eigen xxx

27 jun 2016, 01:06, Henkie
17

Luister ns, melatoninepillen die je zelf in de winkel kan kopen zijn bijna altijd 0,1 mg tabletten. Ik kon een tijdje slecht slapen, dus nam ik deze 0,1 pillwtjes ik nam eer op n gegeven moment 5 per avond terwijl de maximale dosering 3 voor volwassene was. Omdat dit nog steeds weining effect had ben ik naar de dokter gegaan, die heeft mij 1,0 mg melatonine voorgeschreven. Daar neem ik er nu 2 per avond van, ik slik dus 20 winkelpillen per avond. En je kan niet overdoseren omdat melatonine indd een stof iss die in de pijnappelklier word aangemaakt, melatonine kan met parecatemol en ibuprofen en wat dat ook worden gecombineert. Slaaplekker dus xx

22 aug 2016, 13:08, me
18

Ik ben een hele slechte slaper ik heb van 9:30 tot 4 uur school moet 7 uur opstaan en slaap pas om half 6 dit is dus niet te doen ik slik daarom 2 10mg ervan en ik merk er bijna geen reet van en dan krijg ik een week ziek omdat ik overbelast ben dan slaap ik dagen maar het is nie echt gezond denk km

1 sep 2016, 05:09, Slaaptekort
19

Ik zou wel naar de Nederlandse les gaan hahahhahahahahhahahahah

9 sep 2016, 02:09, Me
20

Melatonine is een slaapmiddel die je hersenen aanmaakt en als je niet veel van dat slaapmiddel hebt dan koop je melatonine om te slapen ik heb ze ook van de kruidvat ik neem er soms wel 5 en dan nog helpen ze niet ik raad je vooral NIET aan om er ook 5 te proberen misschien kan jr lichaam dat niet aan maar je moet je eigen manier vinden iedereen is daar anders in

20 dec 2016, 08:12, A n o n i e m p j e
21

je gaat er sws niet aan dood ik heb er ook 600 op maar ging oook mi dood ik kon eig gwn daarna 4 nachten niet slapen

6 feb 2017, 12:02, hopeloos meisje 14
22

wat een bullshit verhalen hier.
melatonine is een lichaamseigen stof die zorgt dat je beter in slaap komt.
ik neem elke dag 10 tabletjes in totaal 1 mg.
je kan ook tabletten krijgen van 3 mg en daar mag je nog 2 tot 5 van hebben.
dus mensen maak jullie niet zo druk!

ik zeg trusten mensen XD

23 feb 2017, 23:02, gewoon ikke
23

Mijn moeder heeft toen ze 15 was een keer een overdosis genomen, ze zat toen ook in een moeilijke periode (ouders scheiden, pesten etc) ik weet niet hoeveel ze er heeft geslikt (veel denk ik) maar ze kwam in het ziekenhuis, ze heeft het wel gered ,maar belandde op de intens of care (Idk hoe je dat schrijft) na die overdosis is ze naar een psycholoog gegaan, ze had een zware depressie. Nu gaat alles goed met haar (nu is ze 43) maar ze zei dat die overdosis de slechtste keuze was in haar leven, ookal denk je dat het een oplossing is, het is geen oplossing. Je familie, vrienden gaan eraan kapot. Ik dacht ook even aan zelfmoord, maar toen ik beter ben gaan nadenken, heb ik bedacht dat het niets oplost. Doe mij en anderen een lol en doe het niet (sorry dit bericht komt na 2 jaar) want wat als het niet lukt? En je voor heel je leven gehandicapt bent? Achter iedereen schuilt een mooi persoon. Onthoudt dat. Liefs Nina

26 feb 2017, 11:02, Nina
24

Je kan overal aan dood gaan. als je een overdosis neemt en je neemt genoeg van het medicijn in kan het dodelijk zijn. het maakt niet uit of het dan een lichaamseigenstof is of niet. je kan zelfs van water doodgaan. dus doe goed je onderzoek voor je iets zegt wat niet waar is.

15 mrt 2017, 22:03, depression
25

1 je kan niet overdoseren op slaap pillen

2 meer dan 10mg melatonine slikken voor het slapen is slecht voor je, ik weet niet waar al die onzin die ik hier lees vandaan komt maar dit is een fijt dat onderzocht is

18 mrt 2017, 23:03, iemand die het ten minste kent
26

***. Geen overdosis mogelijk van een lichaamseigen stof? Jaag maar is 16 volle spuiten adrenaline tegelijk in je arm. Kijken hoe je hart daar op reageert. ***

*Dit bericht is aangepast door de moderator.

23 mrt 2017, 08:03, Kan het nog dommer?
27

Heb nu zelf 5 pilletjes op ben nu erg moe en me buik maakt veel geluid ik voel me ook misselijk niet echt slim van me maar dit gebeurd er als je er te veel in neemt en als je nog meer in neemt dan kots je het uit

12 apr 2017, 00:04, vincent van limpt
28

Popster Michael Jackson is overleden aan een overdosis van het verdovingsmiddel propofol. Dat blijkt uit bevindingen van de patholoog-anatoom. (Dit is een narcosemiddel en geen slaapmiddel)

Melatonine kun je niet overdoseren. Een ietswat te hoge hoeveelheid maakt je wellicht misselijk en misschien wat andere nare bijwerkeringen. De slaapmedicatie van nu zijn allemaal benzodiazepines (Of antidepressiva die ook moe maken) en deze werken anders als Melatonine en zijn ook niet over te doseren. Vroeger hadden barbituraten en die waren wel dodelijk bij overdosering.

Groetjes!

30 apr 2017, 16:04, Jeroen
29

mag ik alsjeblieft dood gaan ofso...

27 jun 2017, 16:06, hannah
30

nee hannah je moet niety

27 jun 2017, 17:06, laura xxxxx
31

ik slik dat

28 jun 2017, 21:06, help!!!
32

@knowitall ik doe ook iedere avond 2 pilletjes innemen

29 jun 2017, 07:06, E
33

dit is echt onzin je gaat zeker niet dood aan melatonine
ik heb wel twee potjes van kruidvat op en en daar bij slikte ik valeriaan sint janskruid en nog andere zooi het was ook de tijd dat ik drie bliken slemers nam
maar die tijd heb ik achter mij gelaaten maar je hoet er echt trans gevoelen bij na en nagtmeries en slaap verlaming met de gevolgen dat je denkt dat je in de hell zit

29 jun 2017, 18:06, Bi89-SD76
34

daarbij is het gevaarlijk voor je geest wand door al die midelen maak je groote vouten want je kan ook in psygose raken bij te veel van wat dan ook ik drink tegenwoordig alleen bier en dat is niet weinig maar echt ik heb vaak dat ik smorgen waker worrd en de gekste dingen denk zelfs mijn familie en vrienden maken hun zorgen om mij

29 jun 2017, 18:06, Bi89-SD76
35

Je word alleen misselijk heb zelf 450 pillen van 5 mg liggen hier maar neem ze nooit in cuz te lui voor

Slaap lekker mensjes

24 jul 2017, 00:07, Tallah
36

I.am.kn. micheal jackson wasverslaafd aan pillenwaardoor je langer op kan bijven endat is inderdaat slecht voor je

11 aug 2017, 01:08, djusmun
37

ik had een 2 druppeltjes genomen op aanraden van een vriendin , ik was bijna doodgegaan s, nachts , reuze aanval van migraine , waarbij overgeven en diarree , verschrikkelijke hoofdpijn , hartkloppingen , super hoge bloeddruk , ganse nacht doodziek geweest , nooit meer neem ik dat nog !

26 nov 2017, 10:11, rika 123
38

Mensen ff serieus je kan van elk middel overleiden als je idd maar de juist dosering hebt en dat is per persoon gewoon verschillend.
Ik zelf heb in het ziekenhuis gelegen na een zelfmoord poging
Mijn hartslag was ontzettend laag, mijn pupillen heel groot maar ik reageerde nergens meer op zelfs de pijn prikkels die ze me gaven.
Ik ben er nog omdat ze me op tijd vonden en omdat ik een zout oplossing heb gehad.
Ook ik heb meerdere pogingen gedaan.
Dus het kan wel degelijk als je de juiste hoeveelheid en combinaties maakt .... mijn vriendin is pas door overleden.
*dit bericht is aangepast door de moderator*

5 jan 2018, 22:01, Tijgertje93
39

Ik slik zelf kruidvat melatonine, 1 mg per pil (dus je kan grotere doseringen halen dan 0.1 in een winkel) ik werk shifts dus slaap elke avond moeilijk. Moet wel zeggen dat hoe mee rje het gebruikt hoe minder het werkt dus je gaat steeds meer innemen. Zit nu op een handje per dag (tel niet echt hoeveel er in zitten) wel weet ik dat er 500 tabletten in een potje zitten en ik daar minder dan een week mee doe. Jiet foed voor mij lichaam maarja dat is roken ook niet en hierdood kan ik wel 0400 me nest uit. Overdosis nee niet echt mogelijk dan moet je echt je beat doen, wel merk ik dat me buik het minder leuk vind en ik dus een wc bezoek moet doen en wat daar uit komt niet echt lekker is.

14 jan 2018, 22:01, Dokter kuch
40

Een overdosis kan natuurlijk wel. Een overdosis fruit is namelijk ook niet goed. Een vitamine vergiftiging bestaat. Net zoals bijvoorbeeld een overdosis water drinken. Er kan mogelijk watervergiftiging ontstaan. (te weinig natrium in het bloed)

Dus als je echt te veel water gaat drinken en je krijgt klachten, dan kan je daar in het extreme geval aan doodgaan. Maar doodgaan aan melatonine. Dat is naar mijn idee niet te doen! Je krijgt waarschijnlijk wel klachten.

Ik heb weleens creatine gebruikt en dat is net als melatonine een lichaamseigen stof. Echter, als je jezelf een tijdje steeds extra creatine geeft, dan stopt het lichaam met de natuurlijke aanmaak. Je ontregelt het. Is niet zo erg, want als je stopt met creatine, gaat het lichaam het wel weer produceren.

Waar je natuurlijk wel mee moet oppassen zijn slaappillen. Deze zijn verslavend en op langere termijn ongezond.

Nou, ik ben benieuwd hoeveel mensen gaan zeggen dat ik allemaal onzin uitkraam. :-P

17 jul 2018, 09:07, Jacob
41

heyy

10 okt 2018, 15:10, luca

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.