Over roken ps echt lezen pleasee

Heeii ik wil graag een keer een sigaretje roken maar kben bang dak eraan verslaafd raak!! Help me!! Ps wordt je na 1 sigaretje verslaafd??

XX-Marelltje-XX

17 apr 2013, XX-Marelltje-XX


Reacties

plaats reactie
1

Kheb ook heel de tijd stemmen in mn hoofd van wel doen niet doen wel doen niet doen.

17 apr 2013, 17:04, XX-Marelltje-XX
2

Je krijgt nicotine in je lichaam en ja dan raak je verslaafd. Maar als je het echt echt heel graag wil doen, doen het dan met je ouders. Klinkt misschien heel stom, maar dan kun je het wel onder controle houden.

17 apr 2013, 17:04, Brigit_14
3

Jaa kan maar ik denk niet dat het mag omdat ik nog maar 13 ben! Maar weet jij of 1 sigaretje kwaad kan?

17 apr 2013, 18:04, XX-Marelltje-XX
4

way ik zelf doe is ik pak een stuk papaier en doe er wat kruiden in en dan lik ik heb en maak ik het vast dan steek je hem aan en doe je alsof je rookt xxx

17 apr 2013, 18:04, jagatoesigarite
5

Okeyy maar wat voorn kruiden dan?? Smaakt het ook nog een beetje na sigaretten?

17 apr 2013, 18:04, XX-Marelltje-XX
6

Wat is de reden dat je zooooo graag sigaretten wil roken? je kunt het gewoon beter NIET doen!!

17 apr 2013, 18:04, 'xjustme
7

Je krijgt nicotine in je lichaam en ja dan raak je verslaafd. Maar als je het echt echt heel graag wil doen, doen het dan met je ouders. Klinkt misschien heel stom, maar dan kun je het wel onder controle houden.

Brigit_14

Als je vader of moeder een ketting rokert is dan heb je een probleem niet. Dan is die controle ver te zoeken.

17 apr 2013, 20:04, zhazhaboem
8

Ik wou het vanavond doen.maar ik dee het bijna enntoen.heb ik het sigaretje in de vijver gegooid !

17 apr 2013, 21:04, XX-Marelltje-XX
9

heey,
mijn zus rookt af en toe dan vraag ik soms ook of ik een trekje van haar sigaret mag. ik heb niet het gevoel zo van oh ik moet nu echt een sigaret hebben....

het licht er ook aan hoe verslaafings gevoelig je bent.

en waarom wil je zoo graag een sigaret proberen?

xxx veel suc6
p.s ik zou het gewoon helemaal niet doen!

monatoetje

17 apr 2013, 21:04, monatoetje
10

zhazhaboem

Ja dat is ook waar. Maar dan gaan de kinderen vaak automatisch gewoon mee roken dus. x

18 apr 2013, 17:04, Brigit_14
11

je word pas na 4 sigaretjes verslaafd heus niet na 1 wat iedereen denkt echt waar!

21 apr 2013, 08:04, siggiewaht
12

Heej!
Niet doen!!! Serieus niet doen! Mijn vader rookt, werd al verslaafd na één sigaretje en is er dus nog steeds niet vanaf! Het is slecht voor je longen en hersenen en krijg je ooit een vriendje en je gaat zoenen walgt hij waarschijnlijk van je adem. Het is ook sowieso vervelend voor de mensen om je heen... Het is niet stoer om te roken, zelfs niet voor één keer! Don't!!

11 mei 2013, 13:05, verwijderd-wGF1uB
13

Ik zou het niet doen, zo is mijn bff van 17 ook verslaafd geraakt!

18 mei 2013, 19:05, MissLove
14

geen idee of je erg verslavingsgevoelig bent, maar ik zou het risico niet nemen.... waarom zou je iets willen proberen wat slecht voor je is? Als je perse nieuwe dingen uit wilt proberen, kies dan iets goeds.... zelf probeer ik vaak nieuwe dingen uit, als een sport of zoiets... :)

19 mei 2013, 18:05, Yanaa
15

ik denk niet dat het kwaad kan als je er een trekje van neemt maar als je het oprookt heb je een probleem en als je erg gevoellig bent voor verslavingen zou ik niet eens EEN trekje nemen

grtoetjes crazy banaan <3

29 jun 2013, 20:06, crazy.banaan
16

ik rook zelf wel.
ik zal het je niet aanraden want ik vond het de eerste keer niet vies waardoor ik nu vaker rook.
ik had het niet gedaan.

X Samantha

1 jul 2013, 10:07, Samanthaa
17

Hoi Marel,

Ik was gisteren uitgegaan en rookte toen ook voor het eerst een siggaret (daarna nog een...). En het was niet vies maar lekker is ook anders. Ik merk dat ik er toch wel beetje tot aangetrokken voel. wat eng is...

afblijven! Je weet het pas waneer je verslaafd bent als je het al bent.

11 jul 2013, 02:07, 16boy
18

sigaretten zijn echt heel slecht voor je, dat weet je nu wel. maar ik zou ook wel een keer willen ´proeven´, gwn een trekje van iemand nemen ofzo. ik heb wel eens een sisha-pen gerookt, een soort mini-waterpijp. die is niet zo schadelijk dus ´beter´ dan een sigaret.

26 jul 2013, 14:07, Luna
19

na in sigaretje gebeurt er echt niks hoor. het schijnt trouwens zo te zijn dat roken op jongere leeftijd (16 ofzo, ik zeg niet dat we met z'n allen op ons 12e moeten gaan roken) minder schadelijk is dan op oudere leeftijd, omdat op jongere leeftijd je longcellen zich no kunnen herstellen en er no nieuwe longcellen aangemaakt kunnen worden. ik rook zelf ook al vanaf m'n 15e maar daar zou ik vooral geen voorbeeld aan nemen! ik snap best dat je het graag een keertje wilt proberen...maar wees streng voor jezelf en koop geen pakje, want daar gaat het de mist in!

xo smokeabitch

4 aug 2013, 00:08, smokeabitch
20

Hee,

Ik heb het zelf ook een keertje geprobeerd en ik kon er niet mer van aflblijven. Het lukt me nu wel weer redelijk om er van af te blijven maar ook niet supergoed, als een vriendin van me eentje opsteekt wil ik ook altijd een trekje. Iedere keer als ik tegen mezelf zeg je stopt, en ik loop dan door een straatje of ergens in een cafe met rooklucht, dan wil ik zelf ook weer en dan ga ik het weer kopen. Ik vertel je mijn verhaal zodat je weet dat je het echt niet moet doen. Je longen worden zwart, je kan kanker krijgen, ik heb echt spijt dat ik het ooit geprobeerd heb, maar ik hoop dat jij de adviezen van iedereen opvolgt en het niet doet. Geloof me het is zoveel beter voor je..

xx Succes!

6 aug 2013, 09:08, butterfly_xx
21

ik heb het ook 1 keer gedaan en nooit weer heb de hele avond heel erg last gehad van de zijkant van mijn lichaam maar een keer is niet verslavend

22 nov 2014, 23:11, girll
22

Ik heb ooit eens 1 sigaretje gerookt en geloof me NOOIT MEER, jakkkkkk

15 dec 2014, 03:12, Sky
23

nottttttt doen!!!!!!!!!!!!!!!!!

15 dec 2014, 20:12, Justsomeone
24

nee roken is stom f**k roken

5 mrt 2017, 13:03, Eva
25

Als je het een keer doet om uit te proberen is de kans dat je verslaafd raakt zeer klein. De geur van roken stinkt, het smaakt naar teer en tabak en je gaat er erg van hoesten. Daarna heb je helemaal geen zin meer om veder te roken.
Maar goed bij iedereen ligt het anders. Iedereen kan je wel vertellen dat het slecht is maar het ligt bij jezelf. Onthoud je lichaam nu is nog puur en schoon. Wil je dat echt verpesten door roken? Je adam gaat slecht ruiken, na roken heb je ook nog kans op hoestbuien, het kost veel en je mag op veel plaatsen al niet meer roken.
Het ligt aan jou wat je gaat doen, wij kunnen je alleen maar een kant geven

7 mrt 2017, 17:03, Destiny
26

nee doe maar niet het is best vies en dan krijg kaner

13 mei 2017, 19:05, tamaraaaa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.