Ouders straffen & weglopen😰

Hey lieve forumgenootjes,
Ik heb echt niemand om over te praten, dus doe ik het hier.

Ik zit op een school, en die mensen zijn niet slim en kunnen niet veel, en ik zelf doe ook niet een hoog niveau. Ik ben niet echt heel anders als de rest, alleen heb ik meer stress, maar doe geen havo ofzo.
Toen ik 11 was, heb ik een Cito gedaan, die heb ik verkloot, toen kreeg ik daarna mijn school te horen. Ik was er zo kapot van, en nu nog....
Ik ben nu bijna 15, en ik mag niet alleen fietsen of uitgaan. Dat is nog veel meer reden om onzeker te zijn, bij mijn.

Meiden van 9 (alle meiden die ik ken & jongens) mogen al zelf naar school fietsen, en ik nog niet! Mijn ouders moeten er altijd bij zijn als ik iets leuks wil doen, en ik mag niet eens 1 km alleen fietsen. Dan wacht me vader me op, en de rest mag allemaal alleen.

Dat ik niks zelfstandig mag en laagopgeleid ben, maakt me zo onzeker.

Ik wil dus me ouders straffen, praten helpt niet, en het boeit hun ook niet. *** Ik heb een depressie gekregen, en ik heb echt geen zelfvertrouwen meer.

Wil iemand hier over meepraten, of tips geven?

Alvast bedankt,
Liefs Eva!♥️

* Dit bericht is aangepast door de moderator

5 jul 2019, Eva😭


Reacties

plaats reactie
1

Hallo Eva,

Wat naar dat je zo onzeker bent en dat het moeilijk is om met jou ouders te praten. Als je je heel machteloos voelt mag je ook altijd een keer komen chatten.

Team 99gram

5 jul 2019, 16:07, team 99gram.nl
2

Je kan zowat over alles stress hebben en daar heb je geen Havo voor nodig en ik weet niet wat je wilt worden, maar je kan nog doorstromen van kader naar mavo en dan Havo als je dat wilt. Maar om succesvol te zijn heb je echt geen havo nodig er zijn zelfs mensen zonder Middelbare school diploma die best succesvol zijn geworden. Voor stress kan je mediteren of ademhalingsoefeningen doen. En anders zijn er van die zelfhulp filmpjes of boeken die je kunnen helpen bij stress verlichting. Maar weten je ouders dat je depressief bent en dat je onder grote stress lijd? Eerlijk zijn is gewoon echt belangrijk, want anders kunnen je ouders niet helpen en dat kan ook best veel narigheid veroorzaken. En niet gemeen bedoeld maar ik lees in je verhaal dat je vergelijkt met anderen en dat is zeker niet goed voor jezelf,want ben je hier ook beter doorgaan voelen? Maar met weglopen loop je weg van het probleem en zorgt dan niet dat het weggaat. Misschien is vodoo iets voor jou om je beter te voelen? Maar sterkte en ik leef met je mee maar onthoud je bent zeker niet de enige met bepaalde problemen.

5 jul 2019, 16:07, juliatje.
3

Bedankt team 99 gram!💖💖
En Juliatje, bedankt!♥️♥️
Ik heb er al te vaak overgepraat, maar hun worden dan boos of negeren mijn.
Het is inderdaad wel slecht dat ik me teveel vergelijk, jou bericht maakt me wel wat vrolijker. Thx!💞

9 jul 2019, 08:07, Eva
4

Dankjewel eva, mooi dat het bericht helpt en je bent zeker niet de enige met ouders/verzorgers die vervelend zijn dat kan je ook minder eenzaam maken doordat veel mensen er mee worstelen. Maar nog sterkte

9 jul 2019, 16:07, juliatje.
5

Bedankt!!!❤️❤️❤️

11 jul 2019, 22:07, Eva💞
6

Miss kan je een x een brief op de kussrns can je ouders leggen en daar je verhaal in doen. Gw alles wat je kwijt wilt. Ik zal niet weg lopen, in deze wereld lopen veel vieze mannen etc die echt niet het beste met je voor hebben. Als je het echt niet meer ziet zitten bij je ouders kan je miss vragen of je bij een fam lid voor 1 week mag slapen, maar dan zou ik wel vertellen waarom.
Hoop dat jeer wat aan hebt,
Xxx d

2 jan 2020, 19:01, D.💞

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.