Orthorexia vs anorexia.

Hey. Ik denk dat ik aan orthorexia lijd. En dan gaan we zeggen hoe perfect mijn leven is. Omdat ik een stoornis heb met eten. Nou leuk dus.
Een ding het is wel mijn keuze maar toch. Ik wou gezonder eten, ik at toch redelijk veel koeken. Ik kreeg vreetbuien waardoor het geen orthorexia is. Veel dachten dat ik anorexia had. Omdat het dezelfde kenmerken zijn.
- Onzekerheid.
- De hele dag aan eten denken.
- Veel sporten.
- Alles doen om dun te zijn.
- Eenzaam zijn.
- Bleek zijn.
- Koud hebben.
- Boos doen.
- Slechte cijfers.
Nou mensen ik heb geen anorexia. Dit keer wil ik dat niet. En ik haat het als er steeds meiden zijn die doen of ze anorexia hebben. En vergelijken met wie wel en geen anorexia heeft. Nou ik heb ORTHOREXIA. Een korte uitleg:
Ik denk de hele tijd aan eten, ik ben bang voor dikmakend eten of ongezond eten, ik sport heel veel. Omdat het dezelfde kenmerken als anorexia heeft, denken heel veel dat ik anorexia heb of erger nog WIL. Wil ik anorexia? Nee ik wil gezond zijn. Wist ik echt niet dat ik ongezond bezig was. Orthorexia komt vaker voor dan anorexia, omdat anorexia's stiekem eten en doen of ze ech ana hebben. Maar ik ben nu hopeloos en ik wil echt van orthorexia af. Ik ben dom lelijk en besmettelijk zeggen we. Als de ene anorexia heeft hebben de andere dat ook omdat gevoelens besmettelijk zijn. Dus iedereen haat me. Ik ben besmettelijk. En dom en eenzaam. X Ik scheef dit zelf niet. Dit is uit proud2me snap je?

15 sep 2017, noah

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.