orthorexia mijn bff?

hey mijn bestie wil alleen gezond eten. ze wil niet afvallen of dun worden. maar ze eet alleen groente en fruit. ze gaat in paniek als je haar suiker geeft. pure chocolade is gezond en dat eet ze wel. ze eet genoeg maar ze raakt in paniek bij suiker. kusjes van mij xx

20 feb 2018, 🐶


Reacties

plaats reactie
1

Hey!

Misschien heeft jou vriendin wel helemaal geen zin in suiker of vet. Misschien lust ze dat gewoon niet. Ik heb precies hetzelfde als haar maar ik raak er niet van in paniek. Misschien is dat aangeleerd van haar ouders dat ze gen suiker mag en daarom in paniek raakt! Maar dat van je vriendin is helemaal geen probleem! Het is juist alleen maar mooi dat ze niet van suiker houd. Dan blijf je wel gezond :)

Groetjes
Jayjay

20 feb 2018, 18:02, Prinsesjayjay
2

bedankt :-)

20 feb 2018, 19:02, 🐶
3

Als ze alleen groente en fruit eet dat is niet gezond want je zou uit elk vak van van de schijf van vijf moeten eten ,ja groente en fruit elke dag eten is ook heel gezond maar brood en vis of vleesvervangers elke dag bijvoorbeeld is ook gezond om elke dag te eten want koolhydraten zijn ook gezond al zeggen mensen van die onzin dat je het moet mijden en als uit elk vak eten niet lukt dan kan je beter wisselen dat je dan een keer de aanbevolen fruit en groente eet en de andere keer weer de aanbevolen graanproducten.

21 feb 2018, 17:02, juliatje.
4

Hey ze eet ook alles uit de schijf van 5. ze leest ook veel recepten. ze is ook half vegetarier omdat het sneu is. Maar ze wtt van alles een recept.

21 feb 2018, 17:02, 🐶
5

Dan is het juist goed dat ze gezond eet maar niet altijd kan je mensen dwingen dingen te doen en als zij dat echt niet wilt misschien later wel.

22 feb 2018, 07:02, juliatje.
6

dit is niet goed zoals de andere mensen zeggen! het is wel iets om je zorgen over te maken want het is prima als mensen gezond willen eten, maar ze horen er niet van in paniek te raken als ze af en toe suiker of slechte vetten eten want dat hoort bij het leven en kan je lichaam prima mee handelen. je lichaam merkt geen verschil tussen suiker uit een appel of uit een koekje. het enige verschil is dat het in een koekje gecombineerd gaat met weinig voedingsvezel en vitamines maar veel vet en zouten waardoor het slecht is als je altijd koekjes eet ipv appels. maar alleen groente en fruit eten is net zo slecht voor je lichaam dan altijd patat eten. je komt dan gewoon tekort aan bepaalde voedingsstoffen en het is al helemaal slecht als je in de groei bent want zo kun je een groeispurt afremmen/stopzetten en ontwikkelt je lijf zich niet verder. ik zou dus iemand inlichten die je vriendin goed kent, bijvoorbeeld een mentor op school of een ouder.

24 feb 2018, 19:02, anoniem

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.