Orthorexia, ik wou (wil) alleen maar gezond eten!

Beste Lezers,
Ik ben 15 jaar en heb al een tijdje een eetprobleem.
Het begon met afvallen, maar ik sloeg algauw door met dit en kwam terecht op een Proana site. Ik heb een hele tijd proberen aftevallen en dit lukt uiteindelijk ook. ik was eerst 5 kilo afgevallen. hierna merkte ik dat mijn lichaam het niet meer aankon.. en begon gezonder te eten... nu eet ik alleen maar gezond en durf ik niks meer ''ongezonds'' te eten.
Ik wil wel hiervan af, maar niet weer dikker worden..
wat moet ik doen??

19 jul 2014, Cupcakegirl022


Reacties

plaats reactie
1

Je kan best ongezond eten. Als je er maar niet te veel van eet. Een patatje in de week kan echt geen kwaad, je word er echt niet dik van. En je kan best koeken eten, wees maar niet bang meis!

22 jul 2014, 11:07, L
2

Ik eet zelf 5,5 boterhammen op een dag, 9 koeken, 3 vruchtensappen enz. op een dag en kom helemaal niet aan.
Ik heb anorexia nervosa en moet aankomen maar lukt niet. Zet hem op meid, je kan het

22 jul 2014, 11:07, L
3

Blijf super goed je best doen! Je kunt het!

Ik denk dat de hier boven genoemde dingen ook zullen werken. Bij mij heeft het geholpen dat ik een ontzettend lieve oma heb waar ik het voor probeerde te doen. Toen het toch niet lukte heb ik het tegen naar gezegd en heeft ze me er bij geholpen. Probeer iemand te zoeken zoals mijn oma, in de familie, een vriedin of een aardige wildvreemde kan ook helpen. Het klinkt raar maar lrobeer het gewoon.

Succes!

Oja... doe ook de standaard dingen die je misschien al doet. Doe in plek van geen of magere boter volle boter op de brood en eet bijv geen yoghurt maar vla.

22 jul 2014, 14:07, Féline...
4

bedankt voor jullie reacties,
ik ga het proberen, maar steeds als ik iets heb gegeten wat ik ''verbodenvoedsel'' vind dan gaat het eerst goed en daarna word ik gek...
Ik ga sporten of ik pak de Wii en dans een paar just dance dansjes, omdat ik bang ben om aan te komen..

22 jul 2014, 15:07, Cupcakegirl022
5

Zeg tegen iemand wat je hier heb gezegd of laat dit aan iemand lezen. Vraag er bij of diegene bij je wilt blijven zodat die je kan (afleiden en) helpen om niet te gaan sporten. Je moet dan wel tegen diegene zeggen dat je daarom de hele tijd bij diegene bent want anders voelen ze zich gestalkt. Ga ook niet zonder iets te zeggen bij iemand blijven want als je dan zo'n aanval krijgt ben je zwakker en kun je alsnog makkelijk weglopen tegen je voornemen in

22 jul 2014, 16:07, Féline...
6

Ik heb ook orthorexia ik snap et niet

14 sep 2017, 20:09, tamaraaaa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.