Opstel gedeeld met iemand

Ik heb een jongen die ik een beetje leuk vind, mijn Duits opstel gestuurd zodat hij wat zinnen voor mij kon overnemen. Mijn duits docent is hier achtergekomen. Blijkbaar heeft die jongen perongeljk mijn opstel gestuurd naar de docent. Maar ik heb net al een mail gestuurd dat ik het opstel alleen had gestuurd zodat hij er een paar zinnen kon uithalen.
Mijn docent reageert maar niet en ik voel me zooo stom en schuldig. Ik kan het mijn ouders ook niet vertellen, omdat ik ze nooit iets vertel over jongens enzo. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken en hoe ik me wat beter voel, want ik heb morgen toetsweek en ik kan me echt niet concentreren???????

30 jun 2020, pancakiee


Reacties

plaats reactie
1

Rustig ademhalen is stap 1. Dit is mij 1x gebeurd in mijn opleiding, dan zit je pas echt in de problemen. Jij zit 'pas' op de middelbare school, dus zal het allemaal wel meevallen.
Het is voor jou belangrijk dat je alleen maar wou helpen. Het was niet jouw bedoeling dat hij zou vals spelen en je hebt er van geleerd. Dit is dus ook het verhaal wat je aan je docent doorgeeft.
Jij kan niet zo veel doen, het ligt een beetje aan zijn kant. Hij zal de schuld op zich moeten nemen en aangeven dat het niet expres ging. Neem dus ff contact op met de jongen om het uit te spreken.
Dit is iets wat je gewoon kan delen met je ouders, dit is een school onderwerp en geen jongens onderwerp. Ze zullen je kunnen helpen.
Ik denk echt dat het allemaal wel mee valt, in het naarste geval moet je herkansen omdat ze niet kunnen bewijzen wie het origineel heeft geschreven.
Wees blij dat je deze les op de middelbare school leert i.p.v. tijdens je opleiding ;)

30 jun 2020, 15:06, Hsjs

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.