Ophoging eetlijst anorexia

Beste allemaal ,
Ik heb anorexia en heb zojuist een hele grote ophoging gekregen van mijn eetlijst . Een boterham, een tussendoortje en een cheese string, omdat ik lichamelijk heel erg achteruit ga en ook veel afval.. hoe ga ik hiermee om?
Alvast bedankt

19 mei 2021, Sophie


Reacties

plaats reactie
1

Gewoon eten wat er staat, en misschien zelfs meer;)

19 mei 2021, 17:05, D
2

Ugh stomme eetlijsten ook. Ik ben ook een meisje met anorexia. Op mijn eetlijst staat in de ochtend een boterham, 2 beschuiten, of yoghurt met cruesli (ik mag daar tussen zelf kiezen) in de middag ook een boterham, 2 beschuiten of iets anders en veel tussendoor en in de avond wat de pot schaft met nog een toetje. ik voel me de hele dag rot en het is hun schuld (dokters en dietist). ik krijg binnenkort ook therapie (vandaar ook mijn diagnose) en daar vinden ze dat meisjes met anorexia elkaar never nooit mogen zien want, oh die gaan elkaar alleen maar zieker maken. ik word er zo gek van. ik moet ff mn hart luchten hoor sorry..

25 mei 2021, 12:05, Sky💕
3

je moet beseffen dat als je niet eet, je dan nar het zieknhyus moet of nog erger... ik bedoel, jij ziet anoexia zeker als een vriend? omdat je dan controle en houwvast hebt. maar een vriend zou je nooit de dood in praten!
nog wat andere tips:
-zoek veel afleiding: spreek afmet vriendinnen, ga op een sport/muziekles/oid
-maak een playlist met nummers diejou echt helpen. en misschien kun je die oo onder het eten luisteren?
-praat met iemand waarvan je weet dat diegene niet aleen maar zeurt dat je moet eten, maar juist met iemand die je verhaal aanhoort en nar je ka luisteren. iemand die er echt voor je is zegmaar.
-praat drerover op 99forum, dat is tog anoniem!
ik he zelf ook een vrienin mer anorexia dus i know hoe het is.. SUsuccess!!

27 mei 2021, 22:05, M_
4

Hey wat naar dat je er zo diep inzit nu. Ik snap dat je je angstig voelt maar weet, dat voeding brandstof is voor je lichaam om je organen goed te laten werken. Brandstof is om je lichaam te laten: lopen, praten nadenken maar ook om plezier te hebben en energie om dingen te doen overdag. Weet dat als jij, normaal eet, dus een basislijst aanhoudt, je lichaam hier echt niet van aankomt maar je gewoon je lichaam brandstof geeft om te functioneren.

Daarnaast is het ook een idee om jezelf af te vragen, waarom ben jij nog niet goed genoeg? hoever zou je willen gaan om volgens je es wel goed genoeg te zijn? ik denk dat je niet goed genoeg kan zijn en dat je je nu moet focussen op het geven van brandstof aan je lichaam.

Ik snap je echt hoor, dit is ook mijn angst maar wat voor mij werkt is, om gewoon wel te blijven eten ookal wil ik dit niet of heb ik geen zin. Je lichaam heeft eten nodig want anders ga je dood. En wat is nou het ergste als je een paar kilo's aankomt, het gaat in het leven om balans en je moet voor jezelf een goed volhoudende eetlijst hebben waarbij je niet jezelf sociaal hoeft te isoleren of hieronder hoeft te lijden.

Ik geloof in jou dat je je eetlijst kan ophogen en zie het niet als eetlijst, maar als functioneerlijst. funcioneren om alles te laten werken en om je lichaam gewoon lief te hebben.

Jij kan dit, samen met mij.

x

27 mei 2021, 23:05, Vodyvody11
5

Ik weet dat ik wat later ben maar ik heb hier zelf ook problemen mee.. ik ben al wat verder in mijn herstel en merk dat ik steeds meer kan doen. Ik eet steeds vaker wat lekkers en kan hier dan stiekem ook best van genieten.. het is allemaal heel moeilijk maar als je je lijstje een paar dagen doet zie je vanzelf dat je niet aankomt.. ( en als je er van aankomt en je vind het niks kan je altijd terug;). )

Tips:
Schrijf uitdagingen op, wat vind je nou nog spannend dit kan van een extra beschuitje tot een bakje chips zijn tot misschien wel weer een keertje glas (choco)melk drinken en dwing jezelf er 2 te doen per week.. dit zorgt ervoor dat je je eetstoornis ( ik noem het mijn draakje) triggered en ja dit is super moeilijk maar dat “draakje” zit in je comfortzone en daar hoort hij niet thuis.. en ja de gevechten zijn zwaar, maar dit lukt ons wel!

Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

29 mei 2021, 01:05, Zoe

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.