opdracht Duits

dit is een lang verhaal ....
Zelf heb ik bij elk hoofdstuk Duits een opdracht om een Duits gesprek te doen met iemand en dan moet je het opnemen en naar de Duits docent sturen.
Alleen ik had afgesproken om met D (zo noem ik haar ff nu) te gaan , er was van te voren een beetje verwarring ontstaan doordat ze een beetje onduidelijk was met wie ze ging maar uiteindelijk ging ze met mij.
Maar we waren een beetje laat mee doordat het onduidelijk was met wie ze ging.
Toen we gingen kijken waneer we konden was zij na school bezet doordat ze steeds afspraken had dus waren we het van plan na school te doen (in de pauze is het te druk om het goed op te nemen)Toen wouden we het via Skype doen ,alleen mijn computer werkte niet goed met Skype dus ging het niet door helaas.
Een paar dagen later hadden we het idee om via WhatsApp te doen alleen toen ik haar belde om te doen had ze huiswerk en was ze haar Duits schrift vergeten dus toen konden we het niet doen.
Op de dag dat we het af hoorden te hebben hadden we het af moeten hebben en daar baal ik best van.
Op die dag hadden veel kinderen het niet af en mochten de kinderen die het niet af hadden het die les doen.
Zelf ging ik en D het doen en toen we klaar waren was er niet veel tijd meer over.
Maar toen we het hadden had D het idee om het nog ff te controleren door de leraar (dat mag) toen we het lieten horen vond hij het niet voldoende dus vond ik dat we het opnieuw konden doen zodat we een beter cijfer kregen.
Alleen we hadden te weinig tijd om het opnieuw te doen dus had ik een idee om het na schooltijd te doen alleen zij had afgesproken met vrienden (ik dacht toen school is toch belangrijker ? ik snap dat je eigen vrije tijd hebt maar het kost maximaal 2 minuten)
Toen hadden we een tijdje een discussie maar later zij ze dan ga ik maar met M (zo noem ik haar nu ff)
Maar toen de volgende les begon ging het weer prima tussen mij en D en zo ging het veder tot we klaar waren en samen naar huis fietsten.
Alleen nu zit ik met het probleem dat we het gesprek moesten doen en ik ben bang dat ze met M gaat of het niet meer wil doen.
D haar ouders gaan scheiden en hadden ook constant ruzie en zij praat daar soms met iemand van school over ze zit nu in geen leuke periode nu.
Daarom wil ik haar niet te erg belasten met dingen.
Alleen als we het niet doen krijgen we een 1 en ik heb plannen om na de Mavo naar de Havo te gaan doordat ik daarna een opleiding wil gaan doen die ik leuk vind en een 1 haalt me cijfer echt omlaag en dat gaat me niet lukken met ophalen.
En ik heb een vermoeden dat D de laatste tijd slechte cijfers haalt en als ze al slecht voor vakken staat dan kan ze daar problemen mee krijgen.

11 nov 2017, juliatje.


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Julia, ik snap hoe vervelend het is. Misschien kan je toch iemand anders vragen. Maar met M krijgt zij ook problemen misschien. Ik ben ook een perfectionist, en wil ook geen 1. Maar een 1 betekent toch niet gelijk nooit meer die opleiding. Ik zou het misschien met een andere vriendin doen. En rustig tegen D vertellen dat je het niet leuk vond, het is heet k*t dat haar ouders gaan scheiden maar toch zou ik het doen. Liefs Eva✨

11 nov 2017, 16:11, Eva
2

Je kan ook vragen of je het alleen mag doen misschien? Of je kan misschien bij een ander groepje aansluiten. Dan kan D met M.

HAPPY END

11 nov 2017, 16:11, Mai
3

Bedankt voor het advies.

11 nov 2017, 20:11, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.