Op kamers

Ik ga na de vakantie op kamers en stort me dan waarschijnlijk in het studentenleven. Veel uit enzo en ik heb er echt zin in. Alleen nu heb ik van heel veel mensen gehoord dat ze echt veel zijn aangekomen in hun studententijd maar hoe kan ik dat nou voorkomen. Natuurlijk heb ik een maximum bedrag dat ik kan uitgeven aan eten en dat is lang niet zoveel als thuis en ik denk dat ik ook druk ga hebben met mijn colleges. En wat er nog bijkomt kant en klaar maaltijden en ongezond voedsel zijn goedkoper en dan gezond voedsel en kosten minder tijd. Maar hoe kan ik nu gezond eten en niet aankomen want daar zit ik echt niet op te wachten!

10 aug 2020, Lorel


Reacties

plaats reactie
1

gezond eten hoeft niet duur te zijn denk aan: Diepvries groente en fruit,peulvruchten,noten,zaden,pitten,zilvervliesrijst en quinoa. Als je eten bij een markt haalt dan ben je veel goedkoper uit, zeker einde van de dag dan proberen ze nog de laatste dingen te verkopen dan kan je ook onderhandelen. Mealpreppen en niet winkelen met lege maag en een boodschappenlijst zijn een goede stap in de richting.

10 aug 2020, 14:08, juliatje.
2

Meal preppen kan inderdaad een goeie zijn als je dat kunt. De maaltijden die je bij je studentenvereniging kunt krijgen zijn meestal ook gezond en goedkoop. Gewoon niet elke dag naar de snackbar gaan, niet te veel snacken en borrelen en het komt wel goed hoor.

10 aug 2020, 16:08, Xoxo college girl
3

Wat heel erg kan helpen is om 1 keer per week twee (of drie) gerechten te bereiden in een hele grote hoeveelheid. Vervolgens doe je deze gerechten in portieverpakkingen in de vriezer. Als je dan geen zin of tijd hebt om te koken, hoef je alleen maar zo'n bakje van een al gemaakt gerecht op te warmen (doe dit wel in de oven of in een pan, niet in de magnetron!) en je hebt snel toch een voedzame gezonde maaltijd op tafel.

Doordat je meteen hele grote pannen vol maakt van die gerechten, kan je ook voordeelverpakkingen vlees en groente kopen. Verder idd. naar de markt gaan, scheelt vaak enorm, aanbiedingsfolders van supermarkten bekijken en heel vroeg of heel laat naar de supermarkt gaan. Vaak zijn dan kant-en-klare gesneden groente afgeprijsd omdat ze op datum zijn. Deze zakjes kan je ook prima invriezen.

Verder extra's (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, alle vloeibare calorieën - zeker ook alcohol, etc. etc.) alleen nemen in het bijzijn van anderen, tijdens het uitgaan bijvoorbeeld Zorg dat je basismaaltijden extra gezond zijn. Dit geeft ruimte tijdens het uitgaan.

Tot slot veel (blijven) sporten! Leer jezelf aan om minstens drie keer per week een serieuze sport- of dansactiviteit mee te pakken, bij grote voorkeur in groepsverband of samen op vaste momenten. Hoe meer je sport, hoe minder je op de extra's hoef te letten!

10 aug 2020, 19:08, Timo
4

Misschien is het slim om als je gaat koken een hele grote maaltijd maakt zodat je er zeker nog 2 keer van kan eten. Het kost even veel tijd qua koken maar je hebt wel meer eten.

11 aug 2020, 07:08, Anoniempjevan12

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.