Onzeker over steeds meer.

Hoi hoi,
De laatste tijd word ik steeds meer onzeker over dingen. Als ik me omkleed, als ik in de spiegel kijk, maar ook als ik gewoon loop. Dan heb ik het gevoel alsof alle mensen naar me kijken en (hoe raar het ook klinkt) ben ik onzeker over hoe ik loop. Ook ben ik onzeker over hoe ik praat en of ik niet iets verkeerds zeg. Als ik dat dan perongeluk wel doe, kan ik me daar echt wel even rot door voelen. Ik heb niet een hele leuke klas, dus dat helpt ook niet mee. Ik weet niet waar deze onzekerheid vandaan komt...

14 jun 2019, JustMe


Reacties

plaats reactie
1

Onzekerheid kan niemand van je afpakken, behalve jij zelf. Tuurlijk iedereen is wel onzeker over iets, maar daardoor moet je niet je hele leven laten beïnvloeden. Dat zou echt zonde zijn. In de puberteit is iedereen onzeker en ook niet op zijn/haar gelukkigste tijdperk van hun leven. Ik beloof je dat die onzekerheid minder wordt, probeer er anders met iemand over te praten. Dat zal een opgelucht gevoel geven en je misschien andere inzichten geven over hoe je je nu voelt.
Veel liefs en sterkte.

14 jun 2019, 20:06, zus
2

Dankjewel voor je reactie! Ja, dat is inderdaad waar. Ik zou alleen niet weten met wie ik er over zou moeten praten... 🤷‍♀️

15 jun 2019, 18:06, JustMe
3

Je kunt je afvragen of je niet steeds bezig bent met de gedachte wat mensen van je vinden hele tijd. Misschien helpt het dat je je er van bewust bent dat je iemands gedachte invult. Wanneer je onzekerheid je erg belemmert, dan kun je via de huisarts een gesprek regelen met de POHGGZ. Deze huisartsassistente kan in een gesprek met je kijken of het nodig is om verdere psychologische hulp te regelen, je ook naar je ouders/verzorgers toe of je kan een training volgen om onzekerheid te volgen. Maar heeeeeeeeeeel vroeger was het heel handig dat we een gevoel hadden dat iemand naar ons keek dat gevoel hebben nog steeds maar het heeft niet altijd gelijk. Word je gepest in je klas? Maar in de pubertijd wordt je vaak wat onzekerder soms. Je kan ook een dagboek bijhouden en aan meditatie doen om wat positiever te worden. succes en zeg maar als je meer advies wilt.

16 jun 2019, 09:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.