Onzeker over mijn lichaam/gewicht wat is er aan de hand????

Hoi, ik ben een meisje van 12 jaar en probeer heel veel af te vallen maar het lukt niet ik word er juist zwaarder van.
Altijd als ik naar mezelf kijk vind ik mezelf dik en huil ik.
Op school als ik ga winkels n of sporten kijk in naar andere meiden van en vind ik mezelf nog dikker.
Iedereen vind get onzin is n zegt dat ik niet dik ben maar ik vind van wel.

Ik ben 1.66 en weeg 50 kilo en mijn bmi is goed maar ik zit dichter bij overgewicht dan ondergewicht en daar denk ik de hele tijd over na.

Heb ik een eetstoornis?

Wat is er aan de hand?

Meisjes van 12 hoeveel wegen jullie zijn er hoe lang zijn jullie?

2 mei 2018, Anoniempje10985


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt een perfect bikiniwaardig gewicht voor je lengte en leeftijd!! Trots op zijn, maar wat veel meiden willen dit bereiken! Geen enkele reden tot zorg of onzekerheid dus. En geloof me als je wel wat hoger in je gewicht had gezeten, had ik dit ook eerlijk gezegd.

Vergelijken met anderen heeft nog geen zin: ieder lichaam groeit en ontwikkelt zich anders. Als je straks 16/17 bent, heeft een vergelijking met andere vrouwenlichamen pas zin. Nu nog beslist niet!

Je opmerking dat je dichter bij overgewicht dan bij ondergewicht zit, klopt trouwens van geen kant. Zoals ik al zei je hebt een PERFECT gezond gewicht. Daarboven een prima gezond gewicht en daarboven zit pas overgewicht. Je hebt waarschijnlijk een BMI-meter gebruikt die niet geschikt is voor kinderen en jongeren (dan zijn de meesten op internet). De BMI-meter op deze site en op bijv. die van het Voedingscentrum zijn wel geschikt voor kinderen en jongeren en daar komt dus uit dat je perfect bent ;). Wat meer zelfvertrouwen hebben!

2 mei 2018, 16:05, Timo
2

Wauw jij bent * lang.
Meid ga niet afvallen je bent perfect. En als je gewicht normaal is moet je daar niks aan doen. Hou van jezelf geloof me jezelf haten is het rotste. Van zelfhaat krijg je alleen spijt en later ook nog voor je omgeving verwaardelozen.

* Dit bericht is aangepast door de moderator

2 mei 2018, 17:05, 🐶
3

Hey, als je hierover onzeker bent ( wat volstrekt niet nodig is, je gewicht is werkelijk perfect ) praat er dan over met je ouders vriendinnen of de huisarts! Zij kunnen je goed en verantwoord advies geven.

3 mei 2018, 22:05, Me

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.