Onzeker over lichaamshaar

Hoi ik ben een meisje van 14
Ik ben heel onzeker over mijn lichaamshaar bijvoorbeeld okselhaar en beenhaar en het haar daar beneden ook gezichtshaar en nu denk je natuurlijk scheer het gewoon. Maar helaas is het moeilijker als ik mn oksels scheer blijven er altijd stoppels en rode bultjes achter hoevaak ik het ook probeer, en op mn benen komen ook altijd stoppels ik durf ook niet te gaan zwemmen door mn lichaamshaar en ik kan het er ook niet met mn moeder over hebben omdat ik en mn moeder niet zo makkelijk praten ik durf haar bijvoorbeeld ook nooit te vragen om maandverband en bhs enzo waarom weet ik niet ik durf het gewoon niet terwijl het normaal is
Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen zodat het scheren wel goed gaat?
Bedankt alvast :)

1 mrt 2020, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Tja met het scheren weet ik het niet, ik weet niet of je het al doet of niet, maar niet "droog scheren, dus in de douche/bad etc. Bij okels helpt het bijv ook vaak om je huid hlad te trekken.
Je hebt natuurlijk ook fuk haha ik weet niet meer hoe het heet, wax volgensmij. Niet scheren maar dus je haartjes er uit trekken. Ook een of ander spul (wel duur en stinkerig:)dat jegewoon er op moet smeren en weg spoelen en dan de haartjes weg zijn.
Zo heb je vast nog wel meer scheeralternatieve, misschien een idee?
God luck xx

1 mrt 2020, 18:03, :)
2

Ontharingscrème of epileer apparaat

26 jan 2021, 22:01, Bikinigek
3

Ik zit ook onder het haar, als ik het laat gaan heb ik zo een baard... Elk stuk huid heeft net andere ontharing nodig.
Rode bultjes van scheren is naar, kan een reactie zijn op het zeep van je mesje of vuile/botte mesjes. Zorg dat ze altijd schoon zijn! Scheer met scheerschuim (of olie, iets!) en met de haren mee.
Mijn oksel trek ik glad tijdens het scheren en scheer ik met wegwerp mesjes die ik optijd weer vervang. Er zitten daar veel bacteriën als je stinkt haha.
Mijn benen scheer ik met een lady shave. Ach iets minder glad, maar 2x zo snel, minder kans op bultjes en die stoppels heb ik na scheren toch al na een paar uur. Ik had er 1 van de action, maar die was verschrikkelijk! Kies dus een goede.
Mijn armen doe ik met ontharing crème (paar euro de fles en doe er lang mee).haren komen netter terug en minder pijnlijk dan epileren. (Ook gedaan XD)
Gezicht epileer ik elke ochtend even snel (5 haren per dag maybe), waarbij ik de snor gewoon scheer hoor..

27 jan 2021, 07:01, Dus...
4

Aan Anoniem 1 mrt 2020
Om uw schaamhaar te scheren zonder problemen gebruikt u best een nieuw scheermes. Hoe scherper uw mesje is hoe beter. Liefst geen wegwerp mesje want daar kan u zich te gemakkelijk met kwetsen .? Gebruik liever een iets duurder mesje Als uw haar lang is knip het dan eerst kort met de schaar tot ongeveer 1/2 cm Zo kan u het gemakkelijk scheren Scheer best met de haargroei mee en als u het niet kort genoeg vind dan nog eens zachtjes tegen de haargroei in Trek wat u wil scheren goed strak en duw niet te hard op uw mesje , laat het lesje zijn werk doen Neem een warm bad of douche van ongeveer 15 mn Dan is uw haar klaar om te scheren. Scheer u iedere week 2 maal en gebruik na het scheren een lotion of creme tegen de iritatie . Dan zal u geen rode bobbels meer krijgen en lekker mooi geschoren zijn
Suxes Noémie

10 feb 2021, 12:02, Noémie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.