Onzeker omdat ik verlegen ben....

Ik ben "introvert" en echt verlegen, hierdoor heb ik weinig vrienden. Soms durf ik niet eens een gesprek te voeren of mijn hand op te steken als ik een antwoord weet. Ik ben hier onzeker over.
Hebben jullie misschien wat tips?
Alvast bedankt! ;)

12 apr 2023, Mimi


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb een tijdje op een toneelvereniging gezeten. Voor die tijd was ik ook erg verlegen.
Maar door toneel te spelen kreeg ik steeds meer zelfvertrouwen en ook vrienden en vriendinnen.
Op toneel leer je ook hoe je een ander persoon moet spelen en emoties te spelen.
En vooral als je dan een voorstelling gedaan hebt samen met de andere spelers dan voel je je veel zekerder.

Een andere meid die ik ken ging op een vechtsport daardoor voel je je ook veel zekerder.
Succes meid

13 apr 2023, 19:04, Amber16
2

Hoi Amber16, bedankt dat je een reactie hebt achtergelaten! Ik ben er heel dankbaar voor! Ik zal er zeker iets meedoen!

Ik heb nooit op het toneel gepeeld, maar ik heb een paar maanden geleden mijn eindmusical gedaan. Ik kreeg een bijrol, omdat ik niet goed genoeg was. Balen! Maar ik vond de eindmusical spelen leuk, ondanks dat ik een bijrol kreeg! De eindmusical heeft mij geholpen om met mijn emoties om te gaan! Na de musical wou ik meer gaan doen met acteren.

PS: Ik ga binnenkort inschrijven voor de dramaklassen op de middelbare school...
Misschien kan dit voor verandering zorgen op een dag! Heb je misschien nog tips? Ik waardeer elke tip! :)

Doei!

18 apr 2023, 17:04, Mimi
3

Ga je met de drama klassen ook optreden?

Bij een toneelvereniging doen ze dat wel en bijna elk dorp of stad in Nederland heeft wel zo'n verenging.

Anders is een muziekinstrument leren bespelen of zingen ook leuk om te doen.
En dan optreden natuurlijk eerst voor klein publiek familie en vrienden.
En als dat lukt wat groter.

18 apr 2023, 21:04, Amber16
4

Hi Amber16!

Als eerst: opnieuw bedankt voor je reactie! :D

Ik heb weleens op een toneel gedanst voor ballet, maar nog nooit geacteerd. Eigenlijk lijkt me dat wel een beetje eng...maar ook heel leuk!

Zingen zou ik al sowieso niet durven, maar een instrument bespelen lijkt wel iets voor mij! Ik heb ooit viool gespeeld voor een paar proeflessen, het leek me wel wat!

Byeee!

18 apr 2023, 21:04, Mimi
5

Goed bezig Mimi,
je kan ook naar van die zomer kampen gaan in je eentje zonder een kennis of zo dan zul je vanzelf merken dat je wat socialer wordt. (niet gemeen bedoelt hoor!) er zijn veel kids die er ook heen gaan. ik hoop dat dit helpt!
Groeten, Fatty

5 mei 2023, 10:05, Fatty
6

Ik ben ook erg verlegen en snap je helemaal. Heeft iemand nog tips want ik ga naar het middelbaar en ben echt bang dat ik geen vrienden ga maken.

25 aug 2023, 20:08, Girl_questions
7

ik heb hetzelfde, ik durf niets voor de groep te zeggen en had eigenlijk geen vrienden (het helpt niet dat ik al op mijn derde basisschool zit) mijn spreekbeurt is mislukt om dat de tranen uit mijn ogen liepen. ik heb nog een week zomervakantie en kijk er als een blok tegen op. en de enige vriendin die ik had ( voor de duidelijkheid ik ik leerde haar pas een maand voor het einde van het schooljaar kennen) gaat naar de middelbare (ik zat in een 7/8) en ik ben bang dat ik komend schooljaar geen vrienden weet te maken. ik ben hoog-begaafd (echt super irritant) en zit op het speciaal onderwijs daardoor woon ik 5 km van school en moet elke dag fietsen (ook heel irritant) ik heb ook geen vrienden in de buurt. ik heb een bloedhekel aan mijn meester en daardoor ga ik nog erger tegen school opkijken.
ik ben trouwens 10 (ik word morgen 11) en ga bijna naaar groep 8

27 aug 2023, 16:08, je bent niet de enige
8

Hallo "je bent niet de enige" aahhww wat erg voor je dat je zo verlegen bent. Ik weet hoe het voelt ik ben ook verlegen. Maar ik voel me nu beter omdat ik een paar nieuwe hobbys heb gevonden. Daar heb ik ook nieuwe vriendinnen gevonden. Zijn er hobbys die je leuk lijken? Sport? Zingen? Scouting? En nog gefeliciteerd met je verjaardag :)

23 nov 2023, 17:11, Lotte

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer