Ongesteld?! Wtf... ☹😱☹

Ik heb een paar vraagjes voor jullie, ik ben de eerste keer ongesteld geweest de 2e week van augustus en toen zij mijn moeder dat ik uitzonderlijk weinig bloed verloor, maar ik ben sindsdien dus niet meer ongesteld geweest dus weet ik niet of dit nog normaal is of het toch nog iets anders was.

Mijn 2e vraag is of je na je eerste menstruatie nog wel groeit want ik heb verschillende dingen gehoord maar ja...

8 dec 2018, Oepsie


Reacties

plaats reactie
1

Hey Oepsie,

Maak je geen zorgen. In het eerste jaar dat je ongesteld bent geworden, kan je ongesteldheid heel onregelmatig zijn. Soms kan er dus een hele poos tussen zitten voordat je weer ongesteld wordt. Naarmate je ouder wordt, zal dit regelmatiger worden.

Het is ook heel normaal dat je bij je eerste ongesteldheid maar een klein beetje bloed verliest. Het ongesteld zijn moet als het ware op gang komen. De kans is groot dat je de volgende keren ietsje meer bloed verliest.

Je groeit ook nog wel een beetje door na je eerste menstruatie. Hoe veel en hoe lang is niet te voorspellen. Maar het is in ieder geval niet zo dat je nu niets meer doorgroeit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

8 dec 2018, 13:12, Amyxx
2

Heel erg bedankt @Amyxx nu ben ik al veel geruster..

9 dec 2018, 10:12, Oepsie
3

Fijn!
Als je nog meer vragen hebt dan laat je het maar weten!

Liefs, Amy

9 dec 2018, 12:12, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.