Ongesteld later dan zusje

Hey, ik ben 15 en nog niet ongesteld, om heb wel afscheiding, borsten en haar enzo. Mijn zusje is 12 en heeft ook alles zegmaar al. Nu ben ik dus echt bang dat zij het eerder wordt. Dat lijkt me zo awkward ofzo. Mijn moeder was ook 12 toen ze het werd dus ja het zou echt best wel kunnen. Maar kan dit dan echt? Het lijkt me zo raar. Na jaa dat was mijn probleempje, hebben jullie nog tips ofzo?

28 mei 2020, Sabrieennn


Reacties

plaats reactie
1

Ik was 9, mijn zusje van 2 jaar jonger was 15 (maar één maand verwijderd van 16) en mijn zusje van 4 jaar jonger was 12. Dus mijn jongere zusje was al ongesteld toen mijn wat oudere zusje dat werd.
Er was totaal niets raars aan, beide zijn ongesteld geworden in de "normale" leeftijd. Mijn jongere zusje was eerder jaloers, want ongesteld worden is niet echt een feestje :)

28 mei 2020, 18:05, Auriane
2

Hoi, het is niet gek dat je nog niet ongesteld bent (juist super chill al zie je dat misschien op dit moment niet zo). Je zou als het echt nog lang uitblijft naar de huisarts kunnen gaan en die kan kijken of het misschien een oorzaak heeft. Maar voor nu zou je je echt nog geen zorgen hoeven maken!

30 mei 2020, 00:05, Lau
3

ik ben ook eerder dan mijn zus, ik was bijna 12 en het toen geworden en mijn zus van 14 is het nog steeds niet.

30 dec 2021, 09:12, CooleKikker
4

ik was ook, eerder als me zus.. ben nu 11. me zus is bijna 14 jaar.

9 jan 2022, 00:01, kim

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.