ongesteld en naar de brugklas

ik ga naar de brugklas, maar ik heb een probleem. ik ben ongesteld en ik heb geen idee waar ik alle maandverband en tampons moet bewaren. ik heb wel een blikje ervoor, maar ik ben bang dat als iemand in mijn tas kijkt hem vind. hebben jullie tips over waar ik ze kan verstoppen?

15 aug 2017, anoniempje


Reacties

plaats reactie
1

Heey, don't worry. Bijna alle meiden nemen maandverband of tampons mee, no big deal. Ik ga nu naar de derde en in mijn klas is het meestal zo van 'Hee heb jij maandverband bij je?' ik 'Ja, hier.' Zelfs de jongens weten het van bepaalde meisjes en niemand die er raar over doet. Ik heb ook zo vaak maandverband (perongeluk) los in mijn tas zitten en niemand die het boeit. Ik bewaar het meestal in een klein toilettasje. Maar ik neem aan dat mensen niet zomaar jn je tas zitten. En anders, who cares?

15 aug 2017, 10:08, Mai
2

Ik zou er niet te zwaar aan tillen, waarschijnlijk zijn andere dames je binnenkort dankbaar voor het meebrengen van tampons en/of maandverband. Het wordt nog wel eens vergeten of de ongesteldheid komt onverwacht en dan is het inderdaad een heel normaal gespreksonderwerp.

Als het oog van jongens op een blikje of tasje valt dan zullen ze niet snel denken aan het vrouwelijk ongemak. Eerder aan een make-up tasje, portemonnee of spiegeltje maar ik moet eerlijk zijn, ze letten er simpelweg niet op! :)

15 aug 2017, 12:08, babbel
3

bedankt babbel en mai!!

15 aug 2017, 15:08, anoniempje
4

ik zat vorig jaar ook in de brugklas. ik had me maandverband en tampons, in een voor vakje van me tas zitten, ik heb bij de hema een klein tasje er voor gekocht, er kunnen 3 maandverbandjes in en 3 tampons. en in me klusje heb ik ook nog een voorraadje liggen. mocht een klas genootje, onverwachts het worden.

16 aug 2017, 01:08, kim22
5

Ik eh.... heb niet veel tips, aangezien ik het nog niet ben en ik ga naar de 2e. Maar, je moet je er niet voor schamen, alle vrouwen hebben het. En ik denk dat een blikje wel goed is.

16 aug 2017, 09:08, Lala
6

ik denk dat als je een maandverbandje zo in je broekzak stop, dat het minder op valt, dan met zo een blikje te lopen. ik had ook een blikje in me broekzak zitten, maar tijdens het zitten, zat dat niet lekker.

16 aug 2017, 10:08, *D*
7

@*D* vraagje: hoe prop je een * BLIK in je BROEKZAK?!

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

17 aug 2017, 10:08, DATENEPOEPKINDJEDAAR
8

@DATENEPOEPKINDJEDAAR

het blikje is niet zo groot, weet niet hoe veel maandverbandjes jij nodig heb per keer. dat blikje is net zo plat als een gsm telefoon.
ik vind een los maandverbandje in me broekzak fijner zitten dan zo een blikje..

17 aug 2017, 11:08, *A*
9

hoi *A*

ze hebben bij supermarkt bij een pak maandverband een blikje waar je een maandverbandje in kan doen, en zo naar de wc kan lopen..

20 aug 2017, 23:08, kim
10

Hey,
het is idd geen probleem. Ik ga nu ook naar de 3e en ik snap wel dat je nu denkt van ¨ja, maar dan ben jij veel ouder en dan is (bijna) iedereen al ongesteld¨ ja, dat klopt 😂 Maar het is niet erg want ik weet van meiden dat ze het al waren in de 1e (zelfs al in groep 7!!!) ik ben het zelf pas een paar maanden en ik bewaar het in mijn laptopvak in mijn tas. Niet eens in een blikje ofzo. En probeer in de pauze naar de wc te gaan dan heb je toch je tas nodig. Dan hoef je niet in de les je maandverband te pakken uit je tas.
XXX

20 aug 2017, 23:08, gwn
11

hoi gwn
als je toch naar een andere les moet, zou ik me tas ook me naar de wc toe nemen,
ik heb er vakje in zitten waar ik me tampons en maandverband in heb zitten, ik stop een wel thuis een paar tampons in me broek zak. of achter me BH.
xxx

21 aug 2017, 08:08, kim
12

Ja precies

21 aug 2017, 14:08, gwn
13

snap niet dat ze er zo moeilijk over doen, om een maanverbandje of tampon mee, naar de wc te lopen..

23 aug 2017, 02:08, *D*
14

hoi *D*
ik gebruik een klein tasje om me maandverband en tampons mee naar de wc te brengen. is ik ergens naar toe ga thuis licht het gewoon op de wc in een kastje.

28 aug 2017, 08:08, kabouter

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.