Ongesteld & borsten & bh

Hi lieve chicks :)
Ik heb dus zegmaar een aantal vragen.
Ik ben nu 12, en zit in de 1e.
Alle chicks in mijn klas of gwn die k ken hebben allemaal al ziek grote borsten en shit.
Iedereen is al ongesteld en heeft al volgroeide borsten, and than there is moi met dr gekke ongemakkelijke driehoekjes.

Luister ahhah, k heb al wel wat schaamhaar, heb n kont, en borsten beginnen te groeien, maar heb geen afscheiding en totaal geen okselhaar of iets like, wat de hell?

Mn zus werd het toen ze 12 werd, al mn nichten enz op hun 11e, en mn ma op dr 14/15e.

Weet iemand wnnr k ongeveer word met deze gekke symptomen?

Ow en, op welke leeftijd raden jullie het dragen van een topje/bh aan? :)

Thankyou alvast!!

31 jan 2021, Esmee


Reacties

plaats reactie
1

Meh ik denk dat het dragen van bh je niet op leefdtijd moet bekijken, maar moet kijken wanneer je een topje/bh nodig hebt. Dit ligt dus per persoon andersss. Voor de rest zou ik gew geduld hebben lmao

31 jan 2021, 22:01, Je suis 14 *franse geluiden*
2

Oh en btw ik ben een jongen dus ik heb geen idee eigenlijk

Neem niet teveel van mij aan ahahahh

31 jan 2021, 22:01, Je suis 15 *franse geluiden*
3

Zodra je borsten vorm beginnen te krijgen zou ik naar een bh gaan kijken. Als alleen je tepels bolling beginnen te krijgen raad ik een topje aan. Je wil namelijk niet dat als je je trui of shirt over je hoofd trekt iedereen je beginnende tepels/borsten kan zien. Daarnaast vond ik een topje al gauw fijn omdat mijn tepels heel gevoelig waren, en dan schuurt de kleding er niet zo langs.
Mijn borsten zijn heel lang heel puntig gebleven. Dat viel op tussen de meiden bij wie de borsten al hartstikke groot waren.
Om die reden heb ik een BH met voorgevormde cups genomen. Die van "boobs & Bloomers zijn heel fijn. Door zo'n BH zien je borsten er mooi rond(er) uit. Daar voelde ik me een stuk fijner mee, zeker als de rest al opvallend grotere borsten heeft.
Welke cupmaat heb je nu denk je?
Je kunt al vanaf AA prima een bh dragen.

1 feb 2021, 01:02, Melissa
4

hayyyy ik zou in ieder geval beginnen met een topje. Ook al heb je nog geen/weinig borsten, toch wel fijn. Als je borsten echt pijn doen bij dagelijkse dingen: lopen, rennen, fietsen, zou ik toch ff kijken.
Groetjesssssssss

29 dec 2021, 09:12, bloempot
5

Topje wanneer het begint te groeien, niet per leeftijd. En bh droeg ik vanaf B

3 feb 2022, 18:02, Renate08
6

Topje zou ik doen. schemrt wat af en voorkom vervelend geschuur. ik heb een hekel aan behas, zitten zo strak en ik hou van vrijheid.

7 feb 2022, 15:02, rox
7

topjes zijn inderdaad, fijne dan een BH. ik heb wel een BH, die trek ik allen aam met gym. of als ik buiten gaan sporten en rennen of zo.. een topje ondersteunt bij, mij nog wel, misschien straks niet meer..

8 feb 2022, 04:02, E
8

heyyyy, ik ben nu 10 en ik heb ongeveer hetzelfde wat jij hebt. Al een beetje borsten, schaamhaar en dat soort dingen. bij mij in de familie begon ongesteldheid best vroeg, rond 11 jaar ofzo. Dus ik denk hetzelfde bij jou. in mijn klas hebben zo ongeveer alle meisjes een topje dus dat raad ik jou ook aan. Ik ben een van de eerste met dit soort dingen en dat vind ik soms ook best lastig. hoop dat je hier wat aan hebt xx

20 jul 2022, 22:07, anoniempje
9

hoi ik ben nu 14 jaar.
me schaamhaar begon toen ik 10 jaar was, te groeien. rond me 11 kreeg ik borst groei, toen had ik een cup 75B en begon me ongesteld.. heb nu een cup 90D

21 jul 2022, 15:07, jelleke
10

Borsten op 12 jaar met 10 begon ik wat te zien.
Ongesteld op 11 jaar

21 jul 2022, 23:07, &

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.