Ondergewicht en nu?

Hallo, ik heb al mijn hele leven ondergewicht. Nu ben ik al 3 jaar uitgegroeit en hoopte ik wat aan te komen, maar dit is niet zo. Ik heb gewoon nooit echt een grote eetlust gehad en zit snel vol.
Zijn er bepaalde producten geweest die jullie hebben geholpen met het aankomen?
En juist wel of niet sporten?

24 mei 2020, Lau


Reacties

plaats reactie
1

Boldo kan sterk eetlustopwekkend zijn. Verder artisjok, paardenbloem, kalmoes en verse peterselie. Dit zijn producten die je eetlust op een natuurlijke manier opwekken.

Ook sterk gekruid, erg zoet of erg bitter eten, bevordert de eetlust. Eet vaak op de dag kleine porties, kauw goed, eet rustig en bewust, zorg voor variatie en geen drinken bij het eten.

Een makkelijke en gezonde manier om wat extra energie binnen te krijgen is door goede oliën aan je maaltijden toe te voegen. Bestrijk je boterham met olijfolie voordat je hem besmeert (heel lekker!), giet een lepel lijnzaadolie over je groente of door je smoothie/yoghurt of drink een glas water met een lepeltje chiazaadolie erdoor (ook heel lekker!). Door wat extra goede vetten (olie is hetzelfde als vet, maar dan vloeibaar) toe te voegen, krijg je makkelijk extra energie binnen, op een gezonde manier.

In de fitnesswereld worden vaak weight gainers gebruikt (eiwitshakes met veel calorieën) om meer gewicht te krijgen.

Sporten tot slot, kan je eetlust flink verhogen. Ik zou dus zeker wel (blijven) sporten bij ondergewicht, al zou ik het niet te intensief doen.

25 mei 2020, 05:05, Timo
2

Wat een goede tips, dankjewel!

25 mei 2020, 10:05, Lau

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.