Ondergewicht en nog blijven afvallen. Help!

Ik heb me nooit goed gevoelt om mijn gewicht en om hoe ik eruit zie. Ik werd altijd dik genoemd en ik vond mezelf ook dik. Ik woog vorig schooljaar (13/ 14 jaar) 52 kilo en was 1m 60. Vanaf 31 augustus ben ik gaan lijnen met pro-ana omdat het schooljaar weer ging beginnen. Ik viel eerst een paar kilo af. Daarna stopte ik. Maar ik bleef te dik vinden. Ik begon terug. Daarna stopte ik weer. Zo ging het de hele tijd door. Op een gegeven moment in maar woog ik 44.9 kilo. Ik was er trots op. En ik wou naar 42 kilo. Maar mijn vriendinnen dwongen me om naar de klastitularis te gaan. Dezelfde dag belde die mijn ouders nog. Mijn ouders hebben toen 2 weken mijn gewicht in de gaten gehouden om te controleren dat ik niet meer afviel. Door die gebeurtenis en de enorme preek van mijn ouders ben ik gestopt. Maar eind mei ben ik weer begonnen. Ik woog toen 47 kilo. Ik vond dat verschrikkelijk. Ik probeerde af te vallen maar het lukte niet omdat mijn vriendinnen me in de gaten hielden. Gisteren heb ik een nieuwe truc gevonden om minder lunch te moeten eten en heb ik een paar work-outs gedaan en heb een tijdje op de fitnessapparatuur gezeten. Het voelde zo goed om weer af te vallen. Ik woog deze ochtend. 46.2 ik voelde me zo goed. Maar nu besef ik dat ik op het randje van ondergewicht sta, voor mijn lengte (1,62m). Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik vindt mezelf zo dik. Heeft iemand van jullie advies?

4 jun 2016, modegekmeisje


Reacties

plaats reactie
1

Meis, je bent precies mooi en knap genoeg zoals je bent! Je moet leren blij met jezelf te zijn, ook al is dit heel lastig voor je. Je wordt er niet gelukkiger van om constant maar te streven naar 'perfectie', perfectie bestaat niet eens. Je bent uniek en dat maakt jou een mooi persoon.
Probeer niet naar het stemmetje in je hoofd te luisteren, het is het niet waard, geloof me alsjeblieft!
Vecht voor jezelf, je hoeft niet te veranderen. Laat het los, het is misschien eng in het begin, omdat je niet weet wat je moet doen of wat er gaat gebeuren als je ana loslaat.. Maar ik beloof je, je zult zoveel gelukkiger zijn. En dat is toch het belangrijkste?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt..😘
Anoniem

5 jun 2016, 00:06, Anoniem
2

Hey modegekmeisje
Er is 1 ding en dat moet je heel goed onthouden.
Je bent mooi zoals je bent!
Toen je begon met afvallen had je goed gewicht. Maar zoals je nu bent ben je waarschijnlijk nog net zo mooi. Je staat inderdaad op het randje van ondergewicht, maar what ever. Jij bent jezelf en niet zoals het 'perfecte' dat kan namelijk niet😝 Mijn tip voor jou is om gewoon te blijven hoeveel je nu weegt. Zolang je maar goed blijft eten. Ik wil wel nog iets zeggen uit ervaring. Ik ben 13 jaar weeg 43kg en ben 1,63 en dat is dus ondergewicht. Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Als je er toch ooit mee te maken krijgt, vertel het aan iemand (ouders,vriendinnen) dan kun je erover praten en het in de gaten houden✨ Ik hoop dat je er wat een hebt xx❤️

15 okt 2016, 08:10, Tessax
3

Heey meid!
Je moet echt niet meer gaan afvallen!
En pro ana is levensgevaarlijk echt!
Je bent gwn mooi zoals je bent!
Probeer idd niet te luisteren naar nare gedachten, die gaan je nergens brengen! Als je je echt niet prettig voelt moet je echt met een psycholoog ofzo praten, anders kun je nog vaster gaan zitten in waar je nu mee bezig bent, en dat is nog gevaarlijker.
Als je je naar voelt bedenk dan:
-als ik doorga krijg ik ondergewicht->
Als ik ondergewicht heb groei ik waarschijnlijk niet meer en wordt ik ook niet (meer) ongesteld->
Als ik niet groei blijf ik 1.62
Als ik niet ongesteld wordt kan ik nooit kinderen krijgen (als je dat later graag wilt)
En geloof me, er zijn nog veel meer nadelen aan ondergewicht.
Hoop dat dit je helpt
X

15 okt 2016, 21:10, Unicorn

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.