Normaal gewicht 13-jarige?!?!

Ik ben echt super-bang dat ik te dik ben, en wil wel afvallen, maar dat lukt niet! Elke keer als ik thuis kom, neem ik wel iets kleins te snoepen... Ik ben 13 jaar, 1,60 lang en 45 kilo. Help!!!

21 okt 2018, ♥Myrthe♥


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt een prima bmi ,als je wilt kan ik je wel gezonde leeftips geven en een keertje wat ongezonds eten kan geen kwaad.

21 okt 2018, 16:10, juliatje.
2

#juliatje, graag! Ik wil namelijk dolgraag afvallen♥

21 okt 2018, 21:10, ♥Myrthe♥
3

Tip 1 Doe niet teveel beleg op je brood en kies voor gezond beleg bijvoorbeeld fruit en groente.
Tip 2 Drink 2 of 1 glazen water voor je maaltijd dan zit je sneller vol.
Tip 3 Eet niet teveel zout bij je middag en ontbijt want zout is niet goed voor de lijn.
Tip 4 Voeg geen suiker toe aan je maaltijd je lichaam heeft er toch niks aan.
Tip 5 Eet een paar keer per week een handje noten of bonen zelf vult het ook en het is gezond.
Tip 6 Probeer wit brood,ontbijtkoek te vervangen door bruin brood en probeer elke dag 2 sneetjes bruin brood te eten je zit hiermee ook sneller vol probeer ook alleen bruin brood en volkoren te eten dat zijn ook de meest gezond opties.
Tip 7 Eet ook elke dag eiwitten dus als je het niet eet bij het avondeten probeer het dan bij de lunch of ontbijt te eten (het vult ook goed) dus bijvoorbeeld yoghurt(gezonde zonder toevoegingen en suiker) ,100% pindakaas,noten,bonen,groente,fruit,bruin brood(let wel op dat er geen kleurstof doorheen zit),tofu en linzen.
Tip 8 Probeer wel een uur per dag te bewegen als je dat nog niet deed dan kom je sneller van je aangekomen kilo,s af.(een paar keer per week kracht training)
Tip 9 Neem een fruitsmoothie of groente smoothie dat vult erg goed en is erg gezond.
Tip 10 Eet ook langzaam bij je maaltijden dus bij elke hap tot er niks meer te kauwen valt en drink alleen gezonde dingen.(let op verpakkingen met suiker en toegevoegde dingen)
Tip 11 Zoek zelf gezonde recepten op internet dan blijft het afvallen ook leuk je kan het bijvoorbeeld bij Lisagoedvegan opzoeken.
Tip 12 Wacht altijd 2-3 uur voordat je weer iets eet.
Tip 13 Plan je maaltijden en tussendoortjes ook.
Tip 14 Eet elke dag een beetje pure chocola dat helpt bij afvallen.
Tip 15 Probeer ook gezonde tussendoortjes te eten dus bijvoorbeeld geen suikerrijke fruitreep met weinig vitaminen maar bijvoorbeeld een mandarijn(Eet ook niet meer dan 3 op een dag)
Succes en zeg maar als je hulp of tips nodig hebt.

22 okt 2018, 09:10, juliatje.
4

Hey Julia, ik ben 15 en ben 1.65 en weeg ook 45. Heb jij misschien ook afvaltips voor mijn?

22 okt 2018, 09:10, 🐶
5

Ben ik dan niet heel erg dik?! Jij bent 2 jaar ouder, 5 cm langer, en toch weeg je hetzelfde?!

22 okt 2018, 10:10, ♥Myrthe♥
6

Myrthe bmi zegt niet alles de een kan weer een andere vetomtrek hebben dan de ander en hetzelfde bmi hebben, maar zelf denk ik dat je niet te dik bent ofzo als ik naar je bmi kijk.

22 okt 2018, 10:10, juliatje.
7

hey ik ben 13 jaar, 1.66 en weeg 51 kilo en ik wil juist aankomen. als jullie nou stukjes aan mij konden geven. ik heb ook een vraagje want hebben jullie ook hele dunne polsen? ik namelijk wel en ik vind dat echt niet Chill.
bye, me, natb.

23 okt 2018, 20:10, natb
8

Bij mij valt me polsen wel mee,zelf kan ik je ook aankomtips geven als je wilt natb.

24 okt 2018, 07:10, juliatje.
9

je bent prima mijn zusje is ook 13 en weegt ook 45 kg is echt perfecht

25 okt 2018, 17:10, joerie
10

Ik ben 13. En ik ben ongeveer 1.66 en ik weeg 51 kilo ik voel me echt te zwaar ik ga 1x per twee weken naar de sportschool en ik sport 1x per week. Ben ik te zwaar voor me leeftijd?

21 feb 2019, 23:02, Anoniem meisje
11

Anoniem meisje je hebt een prima gewicht.En anders kan je als je zorgen maakt naar een arts gaan.

22 feb 2019, 13:02, juliatje.
12

Volgens mij juist te dun. Ik ben gwn dik maar ik ben 1.60 en 61 kilo😣

25 feb 2019, 19:02, Fattie
13

Fattie ik wil je wel afvaladvies geven als je wilt.

25 feb 2019, 21:02, juliatje.
14

Fattie dat is echt te weinig als je wil geef ik tips om aan bij te komen
Zelf ben ik 1.63 en 82 kg
En dat is een super gewicht

25 feb 2019, 22:02, Big cutie
15

ik ben 13 jaar 1.68 en 53 kilo. maar sommige mensen kunnen veel wegen en er in het echt dun zijn. dus als je nu bij iemand ziet die minder weegt dan jijzelf niet gaan stressen van diegene is veel dunner. want het kan dus ook zo heel anders zijn.

26 feb 2019, 20:02, nat
16

Goed bezig een jongen!

12 mrt 2019, 22:03, S
17

Hoii, ik ben 13 en ik ben 1.57 en 46kg.
Ik ben super dun en ben erg onzeker over mn benen want die zijn ook best dun.
Ik word ook "plank" genoemd..
Ik lust ook vrij weinig

Julia heb je aankomtips voor mij?
Zo ja wil ik die wel graag.

13 mrt 2019, 01:03, Elle
18

Heyyy ik ben 13 jaar mijn lengte is 170cm en mijn gewicht is 85kg mijn bikini zit niet fijn want als ik zit valt mijn buik bijna op de helft van mijn benen en het lijkt alsof ik grote borsten heb
Ik wil het liefst 100 kg wegen want dan kan ik mijn dikke buik aan iedereen laten zien op strand

13 mrt 2019, 14:03, Anoniem meisje
19

Beste Elle, Je moet het wel zelf willen en niet omdat anderen je pesten, want het perfecte lichaam bestaat niet.Want er kunnen verschillende redenen zijn voor een lager gewicht dan normaal.Je hebt gewoon een gezond bmi,misschien heb jij een wat dunnere bouw? Maar het beste kan je hiervoor naar de dokter toe,omdat zij/hij kan oordelen of het noodzakelijk is. Maar vraag wel je omgeving om hulp als je gaat aankomen. Hier nog wat tips ,zeg maar als je meer tips wilt.
Tip 1 Eet om de 2/4 uur.
Tip 2 Eet geen junkfood om aan te komen.
Tip 3 Heb geduld.
Tip 4 Maak een eetschema(kan met voedingsdeskundige)
Tip 5 Eet veel gezonde eiwitten( tofu,broccoli,spinazie,Tahoe,noten,peulvruchten en bonen)
Tip 6 Zorg goed voor jezelf dus een gezond plantaardig eet patroon en weinig ongezonde dingen.
Tip 7 Neem friszure dingen op de eetlust te verhogen.
Tip 8 Eet rustig en kauw goed om buikpijn te voorkomen.
Tip 9 Eet niet teveel hetzelfde.
Tip 10 Eet niet te vet,want dat remt de eetlust.
Tip 11 Zorg voor ontspanning in het leven,mediteren kan helpen.
Tip 12 Beweeg niet teveel op een dag,een uur tot 2 uur is echt lang genoeg.
Succes

13 mrt 2019, 19:03, juliatje.
20

Ik ben bijna 14 en ben 1.58 lang en ik weeg 38 kilo is dat normaal? Mijn ouders zeggen dat ik mooie lange benen heb en dat het daarom ook een mooi en normaal gewicht is maar ik twijfel soms wel?

24 apr 2019, 09:04, Indi
21

Eigenlijk heb je ernstig ondergewicht volgens bmi maar vetontrek zegt meer. Zit dun zijn ook in je familie? Ik raad om met een dokter te gaan uitzoeken of je ook echt gezond bent.Succes en zeg maar als je meer hulp nodig hebt.

24 apr 2019, 09:04, juliatje.
22

Een normaal gewicht voor iemand van jouw leeftijd en lengte kun je hier bekijken www.99gram.nl/bmi-meter/

26 apr 2019, 14:04, moderator

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.