Nieuwe sport

Hey lieve meiden
Ik ben een meisje van 15 zit op hockey (in het eerste team) maar vind het eigenlijk helemaal niet meer zo leuk en wil ook onder dansen gaan omdat ik dat wel erg leuk vind, maar ik heb een aantal twijfelspunten vragen:
Houd dansen je lichaam wel in vorm ? Omdat bij hockey je eigenlijk super veel rent enz
En is het niet zonde om hockey op te geven aangezien ik er redelijk oke in ben en helemaal bij 0 te beginnen met dansen ? En kan je snel fatsoenlijk leren dansen
Het zijn alemaal van die puntjes die eigenlijk heel erg aan me vreten omdat ik echt geen goede beslissing kan maken
Help me ? X

6 nov 2019, Sportergirl


Reacties

plaats reactie
1

Ja dansen houd je lichaam in vorm maar per lichaam verschilt het wat voor effect het heeft. Maar dansen kan ook je conditie verbeteren maar wel op een andere manier dan hockey. Iedereen begint bij 0 en anders doe je eerst een proefles? Maar soms heb je van die mensen die snel goed leren dansen maar vaak kost het tijd voordat je iets onder de knie hebt.
Maar anders vraag je omgeving om hulp?
Maar succes met je juiste keuze maken.

7 nov 2019, 15:11, Juliatje.
2

Ja hoor ik zit zelf ook op dansen en elke les raakt iedereen buiten adem. Het ligt er ook aan wat voor dans je doet natuuurlijk, tussen hiphop en ballet zit een groot verschil. Maar calorieen verbranden is niet het belangrijkste het belangrijkste is dat je het leuk hebt. Ik zou zeggen neem een proefles en kijk hoe het je bevalt!

8 nov 2019, 00:11, V

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.