Nieuwe school

Hey, heb n probleempje of vraag miss idk. Ik zit nu njah gewoon op school zeg maar en ik vind het er eigelijk wel kut, want ik heb geen vrienden. Ik word niet gepest en mensen doen ook echt niet heel vaak kut ofzo, maar ik heb het idee dat ik er gewoon niet echt op me plek zit. Toen ik naar deze school kwam drie jaar geleden boeide me het eigenlijk oprecht niet hoeveel vrienden ik zou krijgen en of ik populair was enz. Ik was/ben wel stilletjes miss zelfs en beetje verlegen, het is niet alsof ik niets durf te zeggen ofzo want dat is niet zo maar, ik ben sociaal denk ik gewoon niet zo goed. Ik ben ook heel onzeker en ik denk ook gewoon dat mensen dit kunnen zien op en een of andere manier. Ik zou misschien naar een andere school willen waar ik dan zegmaar wel meer populair ben en waar mensen je ook gewoon kennen en dat ze me niet raar vinden. Ik ben alleen bang dat het hetzelfde zal lopen als op de school waar ik nu zit. En dat mensen me eigelijk gewoon niet gaan mogen en raar vinden, en dan kan ik niet meer terug. Sinds kort werk ik ook en iemand zei dat ik gewoon stil overkwam en er onzeker uit zie?... ik probeerde wel gewoon ja leuk te doen enzo maar blijkbaar kan ik gewoon niets aan mezelf verranderen, en dat kan dan ook gebeuren op een nieuwe school. Wat zal ik gaan doenn

15 mrt 2019, Lieve


Reacties

plaats reactie
1

Beste,Lieve je kan altijd trainingen volgen om meer zelfverzekerd te zijn. Maarja zelf heb je ook het ongeluk met mensen soms dat het gewoon niet werkt en dat hebben vele mensen! En misschien heb je autisme doordat je minder sociaal bent? Maar probeer het jezelf niet kwalijk te nemen,want iedereen is anders en anders is het saai dat iedereen hetzelfde is. En het beste is om als je van school wisselt het goed hiermee met je verzorgers er over te hebben. Sterkte en zeg maar als je meer advies wilt.

19 mrt 2019, 21:03, juliatje.
2

Als mensen jou niet accepteren zoals je bent dan ligt dat aan hun. Ik had vroeger hetzelfde. In de 1e t/m de 3e klas wilt iedereen populair zijn maar het viel mij op dat vanaf de 4e iedereen veel socialer werd. Zij zijn degene die jou afwijzen. Niet andersom, dus jij bent de meest sociale in jou klas. Probeer anders vrienden te zoeken in een andere klas, ander niveau. Dit deed ik ook en het heeft gewerkt want je wordt door anderen meer geaccepteerd als je al wat vrienden hebt. En als je wat vrienden hebt moet je ze allemaal ditchen als je van school af gaat want ze hebben je 3 jaar lang kut laten voelen.

22 mrt 2019, 14:03, Laura

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.