Nieuwe school vrienden maken

Ik ga na de zomervakantie naar een nieuwe school. Ik ga naar 3 havo en ik weet niet hoe ik vrienden kan maken aangezien de groep hetzelfde is als vorige jaar. Ik ben erg verlegen in het begin maar later word ik een beetje arrogant. Ik weet niet hoe ik vrienden kan maken als de groep al verdeeld is in vrienden heeft iemand tips hoe ik toch vrienden kan maken ?

20 jul 2020, Daniëlle


Reacties

plaats reactie
1

Ga met de populaire meiden of zorg ervoor dat ze je mogen en dan worden jullie vanzelf wel vrienden

21 jul 2020, 09:07, Ayla
2

Je kan ook als er op de eerste dag iemand alleen zit vragen of je naast diegene mag zitten. Dat deed ik tenminste op de eerste schooldag van het eerste jaar en ik ben dikke vriendinnen geworden met dat meisje.

21 jul 2020, 19:07, Anoniempjevan12
3

Ik ben een tijdje terug ook van school veranderd en als ik terug kon reizen in de tijd zou ik mezelf deze tips geven:

1. Om vrienden te maken hoef je niet perse een heel leuk persoon te zijn, maar je moet anderen het gevoel geven alsof ZIJ een leuk persoon zijn. Dan mogen ze je vanzelf.
3. Toon interesse in anderen!!! Stel vragen, iedereen vind het leuk om over zichzelf te praten. Maar let op dat je er een gesprek, geen interview van maakt. Je kunt vervolgens doorpraten over bepaalde dingen door vervolgvragen te stellen of ook iets over jezelf te vertellen (als jullie een ''oh ik ook!!!'' moment hebben is er meteen een connectie)
2. Gedraag je niet alsof je je beter voelt dan anderen. Dus niet: alleen maar aardig doen tegen coole mensen, roddelen, dat soort dingen. Op korte termijn lijkt het misschien een goede oplossing om jezelf ''hoger'' te plaatsen maar op lange termijn zorgt het ervoor dat sommige mensen je niet echt mogen...
3. Het is het beste als je qua kleding, hobby's, voorkeuren, etc zo veel mogelijk jezelf bent. Ja sommige mensen zullen dat niet leuk vinden, maar vraag dan aan jezelf: wil je uberhaupt wel met zulke mensen omgaan? Geloof me het is veeeeel fijner als je met mensen omgaat die je écht mogen. Plus als jij jezelf bent, voelen anderen zich comfortabel genoeg om ook zichzelf te zijn :) Zo maak je echte vrienden
4. Fake it till you make it! Beetje rare tip misschien maar Doe gewoon alsof je leuk bent om mee om te gaan en dan vinden anderen dat vanzelf ook wel.
5. Wat mij hielp om wat losser te komen was om mijn filter een beetje te verlagen. Ik heb namelijk wel eens de neiging om teveel in mijn hoofd te gaan zitten (''is dit niet stom/raar/verkeerd om te zeggen'') waardoor ik een beetje stil word. Maar eigenlijk kun je niet echt iets verkeerds zeggen, behalve als het echt heel negatief of beledigend oid is. Als je gewoon zegt wat je denkt krijg je tenminste niet zo'n saai gesprek.
6. Iedereen vind het leuk om nieuwe vrienden te maken! Onthoud dat maar als je bang bent om iemand aan te spreken. En mensen kunnen nog helemaal geen mening over je hebben als ze je niet echt kennen.

HEEL VEEL SUCCES <33

27 jul 2020, 01:07, Laura
4

7. Als je jezelf durft te zijn, durft op te vallen op bepaalde vlakken, straal je automatisch meteen heel veel zelfvertrouwen uit en dat trekt mensen aan als een magneet

27 jul 2020, 01:07, Laura
5

Waar loop je tegenaan in het vrienden maken? Waarom wordt je later arrogant? En waar ben je bang voor?

29 jul 2020, 20:07, O
6

Vrienden maken is en blijft altijd lastig. Echt forseren kan je het niet. Het klikt of het klikt niet. De beste manier om dan ook vrienden te maken is door zo veel mogelijk mensen te leren kennen.
Op de middelbare school heb je 1 groot voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld je studie; je zit met zijn tweeën naast elkaar! Ga op een soort 'speed-date' en ga elke les naast iemand anders zitten tot je iemand vind waarmee het klikt.
Blijf vooral je zelf, daarbij sluit ik aan bij het advies van Laura :)

29 jul 2020, 21:07, KAAS

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.