Nieuw jaar

He!
Ik ben een meid van 16 en ben wat aan gekomen de afgelopen tijd..
Ben 1.73cm en in november woog ik ongveer 77kg ik weet het dat is iets teveel voor mijn lengte en nou 3 maand later dacht ik zal eens op de weegschaal gaan staan omdat broeken wat strak gingen zitten en miin moeder me al confronteerde dat ik wat te dik werd en de weegschaal gaf 82 aan.. Eigenlijk moet ik wat afvallen.. Maar wat is jullie mening is dit veel te zwaar of kan het nog? :$ vind een kilotje niet erg maar schrok van de kg. :$
Hoor graag jullie reactie!
Groet gh

8 jan 2019, Gh

Reacties

plaats reactie
1

Je hebt overgewicht en dat is echt slecht en dat zorgt voor gezondheidsproblenen en wil je dat soms? Ik zou naar een arts gaan voor advies.En anders wil ik je wel afvaladvies geven.

8 jan 2019, 11:01, juliatje.
2

Hoi Gh,

Wat goed dat je hier je vraag stelt.

Ik kan me voorstellen dat je schrok van het stijgende getal op de weegschaal.

Ik denk dat je het beste bij jezelf na kunt gaan hoe je je voelt. Zit je lekker in je vel en luister je goed naar je lijf? Eet je goed en gezond en kun je alle dingen doen die je wilt doen? En wat is de oorzaak van de gewichtsstijging?

Het is een grote misvatting dat een hoger gewicht meteen gezondheidsrisico's met zich meebrengen. Sommige mensen zijn van nature wat zwaarder dan andere mensen, maar dat zegt helemaal niets over hun gezondheid. Kijk ook eens naar jouw familie: heb je hetzelfde postuur en gewicht als hun? Het gaat er om dat jouw lijf in balans is, jij er goed naar luistert en jij je ook gezond en fit voelt.

Mijn advies is dus om je leefstijl eens na te gaan. Eet je goed en gezond en voel je je fit en actief?
Als je veel twijfelt kun je ook eens langs de huisarts gaan voor advies.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Laat je in ieder geval niet onder druk zetten door de dieetpolitie die iedereen in maat 36 wil proppen. Jij voelt het beste welk gewicht bij jou past.
En dan ben je op je mooist en op je best.

Liefs, Amy

8 jan 2019, 13:01, Amyxx
3

Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen als je obesitas hebt zou ik pas aan de bel trekken. Maar overgewicht is natuurlijk niet goed maar als je het niet erg vind zou ik er niks aan doen en je hebt natuurlijk kerst gehad dus weer veel gegeten dus ik zou er niet te veel zorgen over maken.
Liefs S

8 jan 2019, 16:01, S
4

@amyxx denk dat de oorzaak van mijn gewichtstoename te maken heeft met mijn eetgedrag die maanden heb veel ongezond gehad en ook veel.. Verneem dat het vet er wel zit zegmaar maar heb eigenlijk nog nergens echt last van maar t enige nadeel is dat als ik wat wil afvallen ik hou dat waarschijnlijk niet vol omdat ik hou van al dat eten..
@S ben het wel met je eens enige nadeel is dat het vet niet mooi verdeeld is..

Gr gh

8 jan 2019, 21:01, Gh
5

Hey Gh,

Als ik het goed begrijp dan komt de gewichtsverandering vooral door te veel en te ongezond eten?
Dan is de oplossing vrij simpel. Als je terug gaat naar je oude, gezonde eetpatroon, dan raak je het overtollige gewicht vanzelf weer kwijt. Je hoeft geen dieet te volgen of jezelf van alles te ontzeggen. Je kan gewoon eten en zo nu en dan wat lekkers nemen. Want je weet vast zelf wel wat snoepen met mate is, toch? Gewoon normaal eten volstaat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

9 jan 2019, 08:01, Amyxx
6

Gh dan is het noodzakelijk dat je gezond eet, omdat je met jou eetpatroon je lichaam schaad.Ook voor vetverlies is het handig dat je elke dag sport en soms ook spiermassa kweekt met krachtraning. De truc om minder te eten is door een gezond vegetatisch dieet en door goed te kauwen op je eten en van kleine borden te eten en altijd 3 uur wachten voordat je weer wat eet.Zeg maar als je meer advies wilt

9 jan 2019, 09:01, juliatje.
7

Als je er jezelf goed bij voelt is daar niks mis mee! Het kan dan misschien niet super gezond zijn, maar zolang dat je wel nog een beetje beweegt kan dat niet zo veel kwaad. Daarbij geloof me ik zou zeker willen ruilen. ik weeg 55 kg 1m80 en kom niets aan! Wat ik ook eet. heb het altijd kou en heb geen energie en voel me super frijl en kwetsbaar. Zou dan veel liever licht overgewicht hebben hoor, lijkt me trouwens ook best fijn om een wat blub te hebben

9 jan 2019, 21:01, Flore
8

Ik zou het zo laten ik zou wel zon vriendin willen 💋

18 jan 2019, 15:01, Mitch

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer