Moet ik stoppen met roken? Is het vies?

hoi lieve site-genootjes ik ben S en heb een klein verbeterpuntje. Ik was gaan roken om eerst cool te zijn nu wil ik stoppen. Ik kon het niet toch ging ik verder. Het stinkt wel en ik heb al mijn halve parfum flesje leeg. Ik wil ook douchen maar ik stink nog steeds als een schaap in de sloot. Weten jij hoe je kan stoppen. En vind jij het dan ook vies. ik hoor het hopelijk wel -S- Xx17jr

21 jul 2017, .


Reacties

plaats reactie
1

Wat goed dat je wil stoppen met roken!
Ik denk dat het het beste is om gewoon in een keer te stoppen, niet afbouwen oid. Het is handig om een lijstje te maken van dingen die je kunt doen als het moeilijk wordt, je kunt bijvoorbeeld een stukje gaan wandelen, kauwgum eten of een douche nemen. Daarnaast moet je je motivatie(s) voor ogen houden. Je kunt het opschrijven zodat je het steeds door kunt lezen als je zin hebt in een sigaret. Je kunt natuurlijk ook nicotinepleisters en dergelijke gebruiken om het wat makkelijker te maken.
Ik vind roken wel een beetje vies ja. Ik houd altijd mijn adem in als ik langs rokende mensen loop, haha.
Veel succes!

21 jul 2017, 16:07, H
2

Ik vind het zelf vies maar je kan op internet zoeken wat de gevolgen van roken zijn.
Je kan daar een lijstje van maken (de gevolgen) en hang het dan op ergens in je kamer zodat je ziet als je opstaat dat het je daar aan herinnerd.
Ook kan het helpen als je soms beloont dat je niet hebt gerookt door bijvoorbeeld een keer een schoonheidsbehandeling te doen.
Het kan zijn dat als je stopt met roken je conditie ook verbeterd.

21 jul 2017, 16:07, juliatje.
3

Heyy meiden echt bedankt. Xx goede tips ook!!! zo lief

21 jul 2017, 16:07, .
4

Bedankt .

21 jul 2017, 19:07, juliatje.
5

heyy ik heb vandaag en gisteren niet gerookt. Maar ik word niet heel blij als ik het moet laten liggen morgen doe ik het miss toch wel. Zelf koop ik geen sigaretten mijn ouders slaan me dan. Ik rook bij mijn zogenaamde vrienden. Je kan wel kanker krijgen en daarmee verlies je haar en ik hou van mijn haar. Bruinblond en mijn ogen. Ik wil niet dood maar toch rook ik graag ik slaap nu bij ze maar morgen ga ik het toch doen ook praat ik hees. Maar ik kan di niet toch bedankt voor de tips het lukt me wel maar nu niet denk ik

21 jul 2017, 20:07, .
6

Blijf volhouden meis!❤❤

21 jul 2017, 21:07, BezorgdMeisje
7

sterkte maar mensen moeten je keuzes accepteren al vinden mensen je niet cool want je hoeft niet gewaardeerd door iedereen te woorden.

21 jul 2017, 21:07, juliatje.
8

heyyy H julia BezorgdMeisje julie zijn echt lief Xx steunen min zo bedankt zo lief. Ik ga dan maar kougom eten

22 jul 2017, 10:07, .
9

Ik zou het aan je ouders vertellen, of... er zijn pillen die je helpen met stoppen.
Je wilt nu door roken omdat je verslaafd bent. Je bent niet happy omdat je hersenen het stofje niet meer aanmaken dat je aanmaakt als je rookt. Nu wordt het niet meer aangemaakt en wil je meer en meer. Maar je moet het niet doen. De gevolgen zijn verschrikkelijk. Ga naar de huisarts of zo maar hier moet je echt af!

22 jul 2017, 10:07, Lala
10

Heyy Lala. Bedank je hebt gelijk. Ik praat ook zo hees. Nog fijn wat je zegt zo lief Xx

22 jul 2017, 10:07, .
11

. Je kan ook misschien meer honger krijgen als je kauwgom eet want door het kauwen bereid je maag zich voor om te eten.En het kan zijn dat je als je stopt met roken dat je meer honger kan krijgen.

22 jul 2017, 11:07, juliatje.
12

Bedankt . jij bent ook lief.

22 jul 2017, 11:07, juliatje.
13

ik drink geen bier of wijn of alcorol maar moet ik dan cola drinken. Mijn BMI is 15 dus kan ik ook aanomen door cola. Nog een goede tipp Juul. Echt fijn. Maar haat iemand mijn omdat ik rook????? -S- Xx

22 jul 2017, 12:07, .
14

Nee hoor ik haat je niet en alcohol is heel slecht voor de ontwikkeling dus goed dat je niet drinkt.
En cola is ook slecht voor je minder dan alcohol (je hoeft geen frisdrank te drinken als je het niet wilt )
Als je veel cola drinkt kan je aankomen of je hebt dat je niet snel aankomt (dat hebben sommige mensen)
good luck

22 jul 2017, 13:07, juliatje.
15

maar ik ga dan wel een roze koek eten of m&m's of chips dat vind ik lekker. En dan kom ik ook aan want ik ben 17 en mijn bmi is 15 niet zo goed dus. Maar het is echt moeilijk mijn vrienden roken. Het stinkt wel maar ze vinden mijn een watje. En ik krijg ook trek

22 jul 2017, 14:07, .
16

Soms een beetje ongezond eten kan geen kwaad en gewoon niks aantrekken ze kunnen je niet dwingen en vrienden horen je te accepteren hoe je bent.

22 jul 2017, 17:07, juliatje.
17

en genieten is ook goed. Ik heb vndaag wel gerookt echt stom. Maar ik had een wwek lang volgehouden en wat doe ik. zo stom met een eetstoornis besmet je met sigaretten krijg ik ook trek. Ik kan mezelf echt slaan en het is ook zo slecht. Ik ga echt iets eten ik heb trek -S- Xx

23 jul 2017, 17:07, .
18

Probeer jezelf niet kwalijk te nemen kan gebeuren volgende keer gaat het beter !

23 jul 2017, 17:07, juliatje.
19

ja maar het is slecht en ik M O E T echt stoppen

23 jul 2017, 18:07, .
20

Ja het is slecht maar ik bedoel dat je niet moet opgeven.

23 jul 2017, 19:07, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.