Moet ik hun ontvrienden?

Hee lieve forumgenootjes,
Ik ben gehackt door vriendinnen, hun hebben vaak geklikt, en me uitgescholden. Ze speelden ook slachtoffer-rol over dat hacken. En hun flirten ze steeds met mijn crush. Zo kut, alles bij elkaar maakt me heel depresief en ik word er zo boos om. Al 3 jaar is dit mijn verhaal. Ik heb 5 echte vriendinnen, en ik kan hun vertrouwen. Ik wil ze eigenlijk ontvrienden, of zelf ook in dr steek laten (niet hetzelfde doen, maar hun ook laten vallen). Ik ben klaar met vanalles, maar als ik ze ontvriend word ik gepest, en misschien houden ze dan nooit rekening met mijn, integendeel. Ik heb nog 5 echte vriendinnen, waarvan 1 in de klas (maar die ook vriendinnen met hun is, dus misschien uiteindelijk hun kant kiest), en 2 anderen daarvan zie ik niet. Wat moet ik doen?
Liefs Eva.

29 nov 2018, Eva🍂


Reacties

plaats reactie
1

100%! Nu meteen ! Ze hacken niet omdat ze vrienden met je zijn, ze pesten je!! Sterkte Eva! Dan wordt je maar even gepest, dit is geen doen! Hier komt echt waar een einde aan. Meld het pesten bij een decaan of mentor/docent. Gewoon standaard en dreig er maar mee dat je het gaat melden. Het maakt uiteindelijk niet iit wie welke kant koest, je hebt alleen jezelf nodig! Je moet op jezelf kunnen bouwen. Je ziet maar weer hoe stom en gemeen anderen kunnen zinn, ga daar altijd vanuit Dan wordt je in de toekomst miss minder gepest! Maar echt ontvrienden die hap dit verdien jij niet meid! Kop opxx

29 nov 2018, 23:11, Liefs
2

Hey lieve Eva,

Zo te lezen ben je flink boos en gekwetst door hoe die vriendinnen met jou omgaan online. Het liefst wil je ze ontvrienden, maar tegelijkertijd ben je bang dat ze je dan juist nog meer gaan pesten, klopt dat?

Ik kan me voorstellen dat dit een lastig dilemma is voor je. Aan de ene kant wil je ze laten weten dat je er helemaal klaar mee bent, maar aan de andere kant ben je bang dat ze je dan juist meer gaan lastigvallen.

Je schrijft dat je wel vijf andere hele goede vriendinnen hebt waar je op kunt bouwen. Om escalatie te voorkomen, zou ik me vooral richten op die vijf vriendinnen die je wel kunt vertrouwen. Steek geen energie in de meiden die jou het leven zuur maken. Je hoeft ze dus niet te ontvrienden, maar je hoeft er ook geen aandacht aan te besteden. Als ze je in real-life aandacht geven, kun je gewoon vriendelijk blijven maar afstandelijk. Zo merken ze dat ze geen grip meer op je hebben. Kinderen blijven namelijk vooral doorpesten als ze reactie krijgen. Als jij je koel houdt, hebben ze er geen lol meer aan en stoppen ze vanzelf.

Je schrijft dat je door de situatie erg depressief geworden bent. Dat is heel naar en ernstig. Kun je hier met iemand over praten? Die ene goede vriendin, je moeder of een vertrouwenspersoon op school? Blijf hier niet alleen mee rondlopen hoor!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

30 nov 2018, 08:11, Amyxx
3

Hee lieve meiden heel erg bedankt.🥰
Echt super lief, dit helpt me heel erg.
@Liefs, dit bericht voelt voor mijn echt als steun, super fijn.
En
@Amy ook heel erg bedankt, maar ook in het echt veraden ze me heel vaak.
Alleen doen hun soms super aardig, en soms heel gemeen, weet iemand wat dat kan zijn?🥰😘❤️

2 dec 2018, 12:12, Eva🧼🧸
4

Hey lieve Eva,

Fijn dat het je helpt :)

Ik denk dat het voortkomt uit onzekerheid bij die meiden, waarom ze de ene keer wel en de andere keer niet gemeen zijn. In de pubertijd is iedereen heel erg op zoek naar zichzelf en doet iedereen wel eens rare dingen om maar bij de groep te horen. Mensen die anderen pesten zijn vaak zelf nog banger om gepest te worden.

Het is echt ontzettend naar dat dit jou overkomt. Probeer het niet op jezelf te betrekken. Het is de onzekerheid van die meiden waarom ze zo gemeen doen. Richt je vooral op de meiden die wel altijd lief en aardig zijn tegen je. Het is veel sterker om het gemene gedrag te negeren dan er tegenin te gaan.

Ik hoop dat je hier weer wat aan hebt. Heel veel sterkte en geloof in jezelf. Je bent een toppertje hoor!

Liefs, Amy

2 dec 2018, 13:12, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.