Moet ik al zonnebrand gebruiken op een jong leeftijd om rimpels te vermijden?

Hoi, ik las een artikel over dat de zon rimpels veroorzaakt. Ik ben 14, maar ik probeer dingen te doen om veroudering te vertragen. Ik weet dat je nooit altijd jong er uit ziet en veroudering bij het leven hoort, maar ik denk dat een gezond leefstijl en sporten één verschil maken. En blijkbaar ook zonnebrandcrèmes. Ik ben vaak binnen(door school en ik doe geen buitensport) Maar moet ik nog steeds zonnebrandcrème dragen? Zelfs als ik binnen ben?

2 nov 2019, Youngmilf


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Youngmilf,
je moet denken aan je familie. Bijvoorbeeld of hun rimpels hebben.
Je kan het proberen, maar op je 14e zou ik me daar geen zorgen over maken, meer als je 30 of 40 bent.
En ik zou ook een zonnebrand voor je gezicht kopen, maar nu zou ik het niet doen.
Dit heeft weinig effect.

En gezond eten verminderd niet perse de rimpels.

Liefs Eva,

3 nov 2019, 14:11, Eva🎁
2

Lol

4 nov 2019, 10:11, Bikinigek
3

Oke lastige vraag. Laten we in mijn familie nou veel ervaring hebben met huid problemen. Mijn moeder is meerdere malen opgenomen ivm huid problemen, dus we hebben het één en andere opgepikt.
Ten eerste, moet je altijd zonnebrand op? ja eigenlijk wel. De beste crème is zonnebrand. Om deze reden zit het vaak al in dagcremmetjes en andere smeerseltjes. Dus check even je bestaande crèmes!
Je zit wel goed met het jong beginnen, want op een latere leeftijd heeft het niet heel veel nut. De truc is altijd om je huid goed vet te houden en dit kan gewoon met simpele crèmes, de dure zijn nergens voor nodig.
Echter houd ik me hier ook niet aan, ik smeer me wel veel in. S'avonds lekker vette zalf en s'ochtends nog 1x. Als ik naar buiten ga doe ik wat zonnebrand op, maar echt niet elke dag. Uiteindelijk zullen mijn genen toch een groot deel bepalen...

16 apr 2020, 14:04, Auriane
4

Ja dat zou ik zeker doen als ik jou was!!! Zonnebrand is het beste anti aging middel dat je kan gebruiken als je nog jong bent. De zon speelt een hele grote rol bij rimpelvorming. Om rimpels tegen te gaan moet je je goed insmeren als je de zon in gaat, ELKE DAG al ga je maar een kwartier naar buiten. Hoe jonger je begint hoe beter.

Je kunt speciale zonnebrandcrèmes kopen voor je gezicht, hoeft niet perse een speciale crème te zijn van een duur merk, huismerk is ook goed, let er wel op dat de factor hoog genoeg is.

16 apr 2020, 15:04, L
5

Trouwens je hoeft je niet in te smeren als je binnen zit, glas laat geen schadelijke zonnestralen door. Wolken doen dat wel, dus je moet je wel insmeren als je naar buiten gaan en het bewolkt is.

16 apr 2020, 15:04, L

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.