Minderwaardigheidsgevoel

Hey allemaal,
Ik heb een probleempje en ik vraag me af of er meerdere personen zijn die hetzelfde voelen; ik voel me heel erg minderwaardig dan mijn vrienden. Ik heb het gevoel dat ze me allemaal stom en raar vinden. Ik weet ergens ook wel dat dit niet klopt en dat het maar een gedachte is omdat ik heel onzeker over mezelf ben. Ik heb schatten van vriendinnen en ik ken ze al heel lang, maar af en toe overheerst die gedachte toch. Ik maak me op dat moment zo'n zorgen. Ik kan er dan zó lang over piekeren en bedenken wat ik misschien wel fout heb gedaan of wat ik beter kon zeggen/doen.. Wat kan ik hier aan doen en zijn er meerdere van jullie die dit ook hebben?
Anoniem (17jaar)

12 dec 2016, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Hy dit heb ik ook wel eens, dan is ook meestal heel je dag naar de klote ofs wanneer je daar aan gaat denken en je gaat je heel down voelen en bent heel erg prikkelbaar. Wat ik doe is gewoon potje janken ofs of tekenen als je ervan houdt of wandelen, sporten. Zelf wanneer ik me heel erg minderwaardig voel dan eet ik niks dan voel ik me gewoon heel erg leeg dat helpt bij mij voor de rest je moet die kut stem negeren want je bent meer waard dan jezelf denkt en je friends houden van je, en hoe komt het eigenlijk dat je je zo voelt is er iets gebeurd en hoelang is het al? Is het in een periode dat het erger is dan andere periodes?

12 dec 2016, 19:12, Whyme?
2

@Whyme? Nee we zijn nog steeds hele goeie vriendinnen van elkaar. Het is gewoon een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik niet goed genoeg ben. Ik heb een laag zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen. Ik vind eigenlijk niks leuk aan mezelf en ik schaam me voor wie ik ben. Ik ben bang verkeerde of slechte keuzes te maken. Ik heb soms ook het gevoel dat ik echt niks waard ben en dat niemand om me geeft. Ik weet niet hoe het is ontstaan. Ik ben al mijn hele leven onzeker over mezelf, maar zo sterk is het pas sinds 1 maand ongeveer..

12 dec 2016, 21:12, Anoniem
3

Ik heb dit ook maar bij mij komt het omdat ik eerst vriendinnen was met een groepje van 3 en dna raad je het al; die andere 2 lieten mij in de steek.

Boeit me eigenlijk niets meer want nu heb een een vriendin die beter is als hun mar alsnog viel ik me echt in de steek gelaten en niemand die om me geeft

12 dec 2016, 23:12, Een meisje😛
4

Ga met iemand erover praten het helpt echt heel erg goed x

13 dec 2016, 15:12, Whyme?

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.