mijn vriendin vind anorexia leuk?

hoii
mijn vriendin heeft te horen gekregen van de dokter dat ze een eetstornis heeft maar volgensmij vind ze dit helemaal niet erg en vind ze dit juist leuk. ik denk dat ik ook wel jaloers ben dat ik dat niet heb. maar vind zij het leuk want ze wilt het wel tegen iedereen zeggen en ze praat er wel gewoon over alsof ze het niet erg vind

15 sep 2018, daan


Reacties

plaats reactie
1

@daan Ik denk niet dat het een goed idee is om anorexia te hebben... Ze moet het tegen haar arts zeggen, of anders zeg jij het, want als het zo door gaat, kan haar leven op het spel staan!

15 sep 2018, 14:09, Lolz
2

ze s al naar de dokter geweest enzo en ze gaan hulp aanbieden enzo maar dat was mijn vraag niet

15 sep 2018, 14:09, daan
3

Je bent jaloers dat jij geen eetstoornis hebt? Juist blij mee zijn!! Je vriendin heeft een zwaar verknipte gedachte wanneer zij denkt dat een eetstoornis 'leuk' of 'wel oke' is. Een eetstoornis is vreselijk. Voor je gezondheid (op korte termijn: haaruitval, doffe huid, pukkels, etc. Op lange termijn: veel grotere kans op hele ernstige ziekten, waar je misschien wel je hele leven zware medicijnen voor moet slikken en waar je ook eerder dood aan kan gaan). Maar zeker ook voor hoe gelukkig je bent. Door die eetstoornis ben je namelijk heel obsessief met (niet) eten bezig, waardoor het je hele leven gaat beheren. Hierdoor zie je vriendinnen minder, neem je minder tijd voor leuke dingen, voor hobby's etc. Door een eetstoornis pleeg je roofbouw op je lichaam, zowel op je gezondheid dus als op hoe gelukkig je voelt. Nooit aan willen beginnen dus en dus zeker niet jaloers op zijn! Je mag juist trots zijn als jij 'gewoon' normaal met eten kan omgaan, met een goede gezonde basis en zonder schuldgevoel een extraatje (koek, snoep, chips, cake) op z'n tijd bij speciale momenten kan eten.

Een eetstoornis is alles behalve leuk of cool! Integendeel zelfs!!

15 sep 2018, 16:09, Timo
4

Hey Daan,

Wat lastig dat je vriendin een eetstoornis heeft en je het idee hebt dat ze het wel leuk vind om te hebben.
Ik kan me goed voorstellen dat je misschien wel een beetje jaloers bent omdat zij daar aandacht mee krijgt?

Zoals Timo ook al aangeeft, is het hebben van een eetstoornis niet leuk en heel gevaarlijk voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid. Het lijkt nu misschien wel even leuk en interessant omdat ze er (veel?) aandacht mee krijgt, maar als je diep in een eetstoornis zit voel je je ook diep ongelukkig. Waarschijnlijk zit jouw vriendin ook echt niet lekker in haar vel, anders had ze geen eetstoornis. Het lijkt misschien wel alsof ze het niet erg vind, maar ik denk dat ze haar echte (ongelukkige) gevoelens dan heel erg verbergt. En dat is niet iets om jaloers op te zijn.

Het is wel lastig voor je denk ik om op een goede manier met je vriendin om te gaan nu, omdat ze eigenlijk niet gelukkig is maar een tegenstrijdige boodschap uitstraalt. Kun je dit met haar bespreken? Je mag best je zorgen over haar uiten. Je zou ook (voorzichtig!) kunnen benoemen dat jij de indruk hebt dat ze haar eetstoornis niet zo erg vind en vragen hoe dat komt. Misschien durft ze dan wel eerlijk en open toe te geven dat dit maar een masker is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Sterkte!

Liefs, Amy

15 sep 2018, 18:09, Amyxx
5

Nee ik bedoel, de arts zelf moet weten dat ze het juist leuk vind. Want het is echt gevaarlijk.

15 sep 2018, 19:09, Lolz
6

Zeg dat dan tegen de arts, want het helpt wel bij het probleem oplossen.

15 sep 2018, 21:09, juliatje.
7

Hallo ik heb een vraagje:
kan je alles vertellen aan een huisarts zonder dat diegene hulp inlicht?

29 sep 2018, 19:09, 🐶
8

ja, want de huisarts heeft geheimhouding plicht.

29 sep 2018, 20:09, juliatje.
9

dat ze het "leuk" vindt betenkend niet dat het niet zwaar voor dr is hoor. waarschijnlijk probeerd ze de pijn hiermee te verlichten door te doen alsof t niks is. redelijk logisch hoor. blijf dr vooral steunen en helpen zou ik zeggen😉

29 sep 2018, 22:09, Tessje💗
10

Ook bij zelfmoord?

30 sep 2018, 09:09, 🐶

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.