Mijn vriendin snijdt zich wat moet ik doen

Ik ben er achter gekomen dat mijn beste vriendin zich snijdt, ze weet niet dat ik dit weet
Help wat moet ik doen😭

5 mrt 2017, Help please


Reacties

plaats reactie
1

Vertel haar dat je daar achter bent gekomen en vraag haar eerst waarom ze het doet, misschien kan je haar wel helpen. Als ze geen hulp wil van jou kan jullie misschien kijken of haar ouders of een andere volwassenen kan helpen!

Succes, ik hoop dat ze er snel vannaf komt
Xx V

5 mrt 2017, 19:03, XxAnoniempjuhxX
2

Je vriendin voelt zich niet zo goed. Dit kan komen door een depressie of omdat er iets heel heftigs is gebeurt in haar leven. Probeer te vragen waarom ze snijd. Als ze bijvoorbeeld zegt: Ik voel me heel ongelukkig, probeer dan in te laten zien dat niet alles verdrietig is. Laat haar ook dingen zien die haar blij maken. Dit zou haar niet kunnen stoppen met snijden (per direct) maar kan haar wel laten inzien dat er ander opties zijn dan snijden.

Wanneer iemand snijd, en voelt zich niet fijn om erover te praten, probeer dan niet toch door te dringen om het te weten. Laat het rusten en probeer het paar dagen later nog een keer. Maar als je ziet dat ze er niet over wil praten en misschien wel een poging tot zelfmoord kan doen, schakel dan wel iemand in.

Vertel ook niet gelijk aan al je vrienden dat je erachter gekomen bent dat iemand zich zelf snijdt. Op het moment lijkt het handig, maar voor de persoon die zichzelf snijdt niet. Anders kan zijn bang worden dat iedereen raar over haar gaat denken. Vertel het alleen aan iemand als diegene echt help vol is en haar met respect zal behandelen.

Ik hoop dat dit een beetje helpt
Lots of love

7 mrt 2017, 17:03, Destiny
3

Laat haar weten dat je het hebt gezien en keur het in ieder geval niet af.steun haar en probeer met haar te praten erover.
Het negeren is verkeerd omdat ze dan het gevoel krijgt dat ze niet gesteund wordt door haar vriendinnen.
Blijf praten met haar hierover en zoek hulp bij je ouders.

13 mrt 2017, 13:03, Wolk
4

Praat met haar. Zeg aardige dingen. Gewoon vragen hoe het gaat, of ze goed gegeten heeft. Gewoon zulke vragen kunnen echt een groot effect hebben. Vertel haar dat je het weet en zeg dat je haar wilt helpen, maar kom niet dwingerig over. Maak haar duidelijk dat je haar wilt helpen en probeer erachter te komen waarom ze dat doet, zodat je haar misschien kan helpen.

16 mei 2017, 19:05, ^

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.