Mijn vriendin heeft boulimia

Hoii ik ben evii en k heb een vriendin die zichzelf laat kotsen na het eten. Ik ben er achter gekomen maar ik weet nirt wat ik moet doen. Ze is 49,5 kilo zgt ze ik ben bang dat ze te veel wilt afvallen. We hebben afgesproken dat als ze zichzelf laat kotsen dat ze het tegen me zegt maar wat moet ik dan doen? Kan iemand me helpen met wat ik moet doen want ik zou het niet tegen ahar ouders zeggen heb ik belooft dus andere opties??

12 aug 2018, Evii


Reacties

plaats reactie
1

Het beste is dat je haar de gevolgen ervan laat zien dus laat haar cijfers zien van hoeveel mensen er aan overlijden bijvoorbeeld en ook dat je haaruitval kan krijgen en nog van die andere gevolgen.Ook moet je haar naar de huisarts sturen, want die heeft geheimhoudingsplicht.En zeg maar als je nog advies of hulp erover wilt.

12 aug 2018, 16:08, juliatje.
2

Kan je nog meer tips geven want ik heb allemaal dingen al gezegd alle gevolgen en ze weet het zelf ook maar het boeit haar niet en ik wil iets zelf doen en niet de huisarts

12 aug 2018, 16:08, Evii
3

Misschien is het een idee om een linkje van deze site naar haar te sturen, zodat ze hier op kan kijken, belangrijke dingen kan lezen en eventueel kan chatten voor hulp?

12 aug 2018, 17:08, Stresskop
4

Hey Evii,

Wat heftig dat je dit meemaakt met je vriendin.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier erg van geschrokken bent en het zwaar voor je is dat je hier zo alleen mee rondloopt.

Het is wel heel moeilijk dat je vriendin wil dat jij het geheim houdt. Ik begrijp heel goed dat je haar graag wilt helpen en er voor wilt zorgen dat zij stopt met braken en afvallen.
Zo te lezen staat je vriendin niet open voor hulp en lijkt zij ook niet echt bereid te zijn om het braken en afvallen te stoppen. Het lijkt alsof zij het (nog) geen probleem vind, klopt dat?

Wat je nu nog zou kunnen doen, is een goed gesprek met je vriendin aangaan, waarin je verteld hoe moeilijk jij het er mee hebt dat zij zo ongezond bezig is, dat je je zorgen om haar maakt en dat het geheim houden van haar probleem een te zware last voor je is. Als een gesprek hierover met haar niet mogelijk is, zou je haar een brief kunnen schrijven.

Als ze daarna nog steeds niet bereid is om wat aan haar braken en afvallen te doen, is het aan jou wat je daarna gaat doen. Je zou ervoor kunnen kiezen om het tegen een volwassene te vertellen omdat dit voor jou een te groot geheim is om alleen mee te dealen. Dat mag je ook gerust tegen je vriendin zeggen, dat je hier niet alleen mee wilt en kunt rondlopen. Je kan aangeven dat je er altijd voor haar bent en dat je haar graag wilt helpen en steunen, maar dat dit probleem te groot is om alleen op te lossen.

Heb je hier wat aan?

Hou je taai!

Liefs

12 aug 2018, 18:08, Amyxx
5

Tip 1 Overtuig haar dat Anorexia websites niet goed zijn voor haar.
Tip 2 Laat haar met een lotgenoot in de buurt ofzo er over praten.
Tip 3 Hou een interventie met vrienden en familie voor haar.
Tip 4 Geef altijd steun aan haar.
Tip 5 Laat haar een dagboek maken die helpt de strijd er tegen.
Tip 6 Ze kan haar eigen manier van reageren onder controle krijgen door te leren wat haar triggert bij haar anorexia.
Tip 7 Laat haar echt redelijke doelen stellen.
Tip 8 Probeer haar te helpen door haar plezier aan eten te geven ,door bijvoorbeeld met haar te gaan koken.
Tip 9 Eet samen met haar dan vind ze eten leuker,
Tip 10 Zorg niet ervoor dat ze zich gaat afsluiten van de wereld.
Succes en zeg maar als je hulp of ondersteuning nog nodig hebt.

12 aug 2018, 19:08, juliatje.
6

heel erg bedankt iedereen! vooral bedankt amyxx ik ga tegen haar zeggen dat ik het er moeilijjk me heb om dit geheim te houden en dat ik me zorgen maak. ik zou jullie op de hoogte houden dankjullie wel nogmaals!!

12 aug 2018, 20:08, evvi
7

Hey Evvi,

Fijn dat je wat aan de tips hebt! Ik ben blij dat ik je wat heb kunnen helpen, want ik weet hoe moeilijk dit is.
Ook fijn dat je ons op de hoogte houdt!

Good luck!

13 aug 2018, 08:08, Amyxx
8

Ik ben nu best wel nieuwschierig....
Is het nog gelukt?

24 aug 2018, 21:08, Naamie
9

Nee ze is dood

3 sep 2018, 14:09, Evii
10

Hey Evii,

Bedoel je dat je vriendin gestorven is aan de boulimia?

9 sep 2018, 13:09, Amyxx
11

hallo allemaal,
het gaat beter met mijn vriendin.
denk ik dan en die ene Evii was ik niet iemand deed me na maar het gaat denk ik beter al is ze wel heel dun maar dat komt goed. iedereen heel erg bedankt met alles!

2 jan 2019, 22:01, evii

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.