Mijn vriendin eet veel ste veel suiker 🍭🍬🍫πŸͺ🍩🍰

Hey,
ik heb een hele lieve vriendin. Ze is echt ontzettend aardig. Maar ik heb wel een probleem met haar.
Ze eet echt ontzettend veel suiker. Soms eet ze wel 4 suikerwafels op een dag, en als we eens naar de stad gaan met ons 4en (vriendengroepje) gaat zij bij de jamin/supermarkt echt heel veel snoep halen. Ze krijgt 80 euro per maand (kleedgeld & zakgeld, vrij normaal bedrag, want ze moet alles ervan kopen) waarvan echt minstends 20 euro naar snoep enzo gaat.

Ik weet dat het niet mijn zaken zijn, maar ik heb al vaker tegen haar gezegd dat het echt heel slecht is voor haar, en dat ze echt te veel geld uitgeeft. Maarja, dan word ze boos, opzich wel terecht maar ja ik kan toch niet niks zeggen ervan?!
Ze heeft ook echt superveel last van concentratieproblemen, haar vader denkt dat ze ADD heeft maar zij weten niks over al dat eten. Soms als we iets afspreken ofzo is zij het op die dag vergeten of heeft ze het helemaal niet meegekregen. Ik maak me echt zorgen erover, wat moet ik doen?
XXXXXXX
P.s sorry voor de spelfouten, ik ben dyslectisch✨

13 mrt 2018, MaartjeπŸ’

Reacties

plaats reactie
1

Zeg het tegen haar ouders want dit is niet gezond al gaat ze boos worden ,ze is jou vriendin en als ze hulp nodig heeft dan moet je ook proberen zoveel mogelijk hulp inschakelen, want ze verpest alleen maar haar zelf hiermee.

14 mrt 2018, 07:03, juliatje.
2

Lieve Maartje, zeg tegen haar dat πŸ‰πŸŒπŸ‹πŸ₯•πŸŒ½πŸ₯œπŸ₯’πŸ… πŸ“ook gezond zijn. En ga zelf niet snoep eten waar ze ook is, dan gaat ze jou zo terugpakken.

14 mrt 2018, 13:03, EvaπŸͺ
3

Hoi ik kan je niet helpen

16 mrt 2018, 19:03, helper
4

Ik zou haar gewoon laten eerlijkgezegt. Het zijn niet jouw zaken. En misschien schaamt ze zich ervoor of heeft ze eetbuien ofzo

1 mei 2018, 20:05, Vis
5

Het is vrij normaal dat je vriendin (pubers uberhaupt) best wel veel snoep of mac eten.
Het is niet gezond maar dat weet ze zelf ook echt wel. Ook is het haar probleem die ze zelf moet oplossen. Ik Snap het als ze boos word want je bent haar moeder niet.
Waarschijnlijk kunnen haar bankrekening inzien en dan kun je ook zien waar je geld aan besteed. Als er echt verandering moet gaan zijn zal je een gesprek met haar aan moeten gaan.
Als je naar haar ouders gaat voelt het als verraad en dat is niet wat je wil.

1 mei 2018, 21:05, Eva

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer