Mijn vriend zit in de drugshandel HELP

Hey,
Ik heb een vriend en al sinds moment 1 weet ik dat hij een verleden heeft in de drugshandel. Hij heeft voornamelijk cocaine gedealt en destijds ook zelf gebruikt.
Momenteel is hij daar al 4 jaar vanaf, maar er zijn nog wel wat dingetjes gebeurt. Een van zijn exen werd bijvoorbeeld bedreigt, waardoor hij weer een opdracht had gedaan om haar te beschermen.

Ik ken hem nu 3 maanden en sinds die tijd wordt hij kennelijk steeds vaker achtervolgt. Gisteren kwam hij me ophalen en toen werden we ook achtervolgt door een peperdure audi. We hebben hem af weten te schudden en toen vertelde mijn vriend dus dat dit niet de eerste keer was. Hij zei dat ze hem meestal beginnen te achtervolgen als er iets mis is en als ze hem weer nodig hebben. "Ik weet nog niet wat ze van me willen en ik hoop van harte dat ik dat weet voordat ze me dat vertellen".

Ook ben ik nu in gevaar. Die mensen gaan mij straks als chantage middel gebruiken en omdat mijn vriend heel veel van me houd ben ik dus heel bang dat hij naar ze gaat luisteren, omdat ze anders mij wat aan gaan doen. Maar ik wil niet dat hij weer die wereld in gaat! En ik wil al helemaal niet zelf die wereld in. Ik wil er gewoon NIKS mee te maken hebben, maar nu zit ik er toch middenin.

Ik wist niet dat ze weer achter hem aanzaten en ik vind dit ongelofelijk eng. Vanaf nu ben ik echt op mijn hoede. Ze houden je altijd in de gaten. Die audi weet nu dus ook waar ik woon, maar dat wisten ze waarschijnlijk allang al. Ik ben niet perse bang voor mezelf, maar eigenlijk meer voor mijn familie. Gekke agressieve drugsdealers weten nu waar ik woon en ze gaan me binnenkort bedreigen.

Ik ben doodsbang en weet niet wat ik moet doen.

Wat ik wel weet is dat ik het eigenlijk binnenkort uit wilde gaan maken met mijn vriend. We zien beiden de toekomst heel anders voor ons en ik weet dat het gewoon niet gaat werken. We zijn ook totaal anders en passen eigenlijk ook niet echt bij elkaar. Maar tot nu toe was ik nog verliefd dus heb ik het allemaal geaccepteerd. Echter is dat een beetje aan het wegebben, nog niet helemaal, daarom twijfel(de) ik nog.

Maar nu weet ik niet eens of ik het nog DURF om het uit te maken. Ze hebben zijn ex ook pas bedreigt toen het uit was en toen heeft hij die opdracht dus gedaan. Ik weet eigenlijk wel zeker dat mijn vriend mij nog steeds zal beschermen als het uit is.

Maar hoe dan ook vind ik dit NIET leuk en ik kan dit met NIEMAND delen. Ik ben - samen met 2 van zijn exen - de enigen die over zijn verleden op de hoogte is. En hij heeft die 2 exen ook soort van bedreigt om niks te vertellen, dus ik weet wat mij te wachten staat. Ik zal dit nooit aan iemand kunnen vertellen. Want ik ben er nu achter gekomen dat je altijd in de gaten gehouden wordt. Ik word in ieder geval wel in de gaten gehouden.

Ik ben bang.

3 nov 2022, Ikbenbang


Reacties

plaats reactie
1

mooi verhaal, je kan dit dus met niemand delen, en dacht toen "laat ik het met wildvreemde delen op het internet" waarvan je niet weet wie het gaat zien, en dan ben je ook nog eens vrij specifiek in je uitleg. ik ruik 🧢

4 nov 2022, 13:11, mr capalot
2

ik zou het uitmaken maar er wel er nog zijn voor hem als vrienden je kan nog altijd naar de politie gaan want het gaat natuurlijk om drugs en je familie wil je natuurlijk niet in gevaar brengen. praat erover met iemand die je goed vertrouwt. je kan het ook bespreken met zijn ex want misschien is hij je vriend niet zo onschuldig als je denkt.
pas gewoon goed op!

23 nov 2022, 14:11, anoniem

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer