Mijn gevolgen met anorexia

Hey allemaal! Ik heb veel ondergewicht en ik heb al 2 jaar een eetstoornis. Ik wil jullie mijn gevolgen delen, zodat je er misschien bewust van word, want ik gun het niemand.
- Ik heb veel haaruitval, en ik krijg sneller klitten.
- Mijn tanden worden aangetast, en ik krijg ze met welk spul dan ook niet wit.
- Ik heb het altijd koud.
- Ik ben bijna nooit vrolijk, vaak depresief, en heel gevoelig en angstig geworden.
- Ik heb kalk in me botten gekregen.
- Ik slaap veel te kort.
- Ik heb geen een tikkeltje conditie.
- Ik zie slechter.
- Hartkloppingen.
- Vergeet sneller dingen. Ben van de Mavo naar BK gegaan.

Dit waren wat van mijn gevolgen.
Natuurlijk is dit niet alles wat je kan meemaken.
Ik zat in een rode bmi score, maar ondergewicht is sowiso slecht.
Ik heb nu een korter leven, en dat kan vaak een gevolg zijn.
Dit bericht is echt, en ik zit nog steeds met al deze gevolgen.

Een eetstoornis maakt je leven en jezelf niet gelukkiger. En ook je familie en vrienden worden er heel verdrietig van. Je ouders zullen schreeuwen, huilen.
Het is altijd een keuze om te vechten of te luisteren.
Want dit gun ik niemand. Luister alsjeblieft naar je ouders wn je lichaam.

Vergeet nooit van jezelf te houden! Xx

23 jul 2019, Een geheim meisje


Reacties

plaats reactie
1

Sterkte

23 jul 2019, 12:07, juliatje.
2

Wat vervelend voor je !
Heel veel sterkte

30 jul 2019, 17:07, Saraatje
3

Da's heel heftig. Belangrijk om wat te doen aan emoties die er onder zitten. Maar ook wat aan het lichamelijke stuk doen. mensen met een eetstoornis hebben toch al tekorten, aan onder andere zink en door de eetstoornis ontwikkel je nog meer tekorten en ontregelingen. Met je ouders overleggen. Bijvoorbeeld naar een orthomoleculair therapeut, om te zorgen voor de juiste voedingsstoffen. Misschien ook wat jodium. Zelf een eetstoornis gehad en ik had een miezerig beetje haar. Nu stuk voller en gezonder. Nu ook minder kouwelijk en de verwarming op 18.

4 mrt 2020, 16:03, Lucky
4

Ik heb al 4 jaar anorexia en ik heb vrijwel niks, ligt het eraan hoe lang je ondergewicht hebt gehad?

10 mrt 2020, 18:03, 🍂

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.