Mijn eetschema, is dit veel?

Ik ben een meisje en ik ben 13 jaar. Ik weeg 52/53 kilo en ik schaam me hier zó ontzettend voor. Ik voel me vreselijk. Al jaren probeer ik af te vallen. Dit is mijn eetschema:

's ochtends meestal een danoontje haha of appel of iets dergerlijks.

's middags neem ik meestal een appel en 1 of 2 boterhammen mee naar school (ligt eraan hoelang mn dag is)
Meestal eet ik mn brood niet op.

uit school, meestal een boterham en soms een appel.

En 's avonds want mn moeder kookt. Meestal iets van sla of bonen of een andere groente. Met nog iets van een vagaschnietzel of iets anders vegetarisch. En dan nog een paar aardappellen. Is dit teveel?

18 sep 2012, X_Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

hee,
ik heb nou precies hetzelfde, alleen kan ik het schema nooit zo lang volhouden.

Het grootste deel van dit bericht is door de moderator verwijderd in verband met ongezonde tips.

18 sep 2012, 21:09, Tina
2

Dat is echt niet teveel! Ik eet geloof ik nog meer.
En onthoudt ook dat hoeveel je weegt ook ligt aan hoe groot je bent!
Je eetschema is in ieder geval prima!
Mijn vriendin bijvoorbeeld weegt meer dan mij maar ze is harstikke dun! Ze zegt zelf dat ze daarom dik is. Maar ze is ook een kop groter dan mij, dus het ligt zeker niet aan haar dunheid. Zo is het mischien ook bij jou.

19 sep 2012, 16:09, MissEk
3

MissEk:
Jaa, ik voel me zo lullig. Want we moesten een keer bij drama zo'n vertrouwensspel doen en toen gokte ie dat ik 40 kilo woog, en toen voelde ik me zooo naar, omdat ik 52 kilo woog.
Grrr

19 sep 2012, 18:09, X_Anoniem
4

Ik ben btw 1.60 :S

19 sep 2012, 18:09, X_Anoniem
5

dat is weinig,tegenover mijn eetschema.. dus wees blij.

8 nov 2012, 19:11, sss
6

Dit is veeeeel te weinig!

Je moet sowieso:
5-6 boterhammen eten, met boter,
120 gr. aardappelen : 2 aardappels
2 glazen melk
2 stuks fruit
200 gram groenten
1 stuk vlees
1 plak kaas

Dus je eet veel te weinig!

8 nov 2012, 20:11, xjustme
7

Ik zou iniedergval melk toevoegen aan je eetpatroon! Drink veel thee, dat is ook goed voor je. Verder, ben je echt niet te zwaar hoor. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je bent. Maar ik kan me niet voorstellen dat je vetrollen van hier tot tokio hbt! Hihi xxx

8 nov 2012, 21:11, TrNo13
8

Jaa, meestal drink ik ook nog iets van melk ofzo ;)
ik ben 1.60

9 nov 2012, 17:11, X_Anoniem
9

als je 1m60 bent, zit je goed van gewicht. ik ben ook 1m60 en woog eerst 56, waar ik me enorm om schaamde, en ben afgevallen naar 50 kilo. mijn advies als je nog enkele kilootjes, maar NIET EXTREEM teveel wilt wegwerken ; méér eten. je moet je porties verkleinen, maar regelmatiger eten.
ik geef je even mijn gemiddelde eetschema per dag:

Ontbijt
-grote kom cornflakes of 4 boterhammen (altijd met hagelslag of chocolade) of 2 stukken fruit

Tussendoortje
- fruit of niks

Middagmaal
- meestal 4 tot 6 boterhammen (met hagelslag of chocolade) en soms warme maaltijd, een goed bord.

Tussendoortje
- niks,tenzy ik daarvoor geen vlees heb gegeten en honger heb : dan een stuk fruit

Avondmaaltijd
1 groot bord van wat de pot schaft, soms meer

Tussendoortje
als ik geen vlees heb gegeten ; een zak chips, chocolate cookies of chocoladerepen.als ik gezond pribeer te zyn ; een handvol nootjes, een pakje crackers met pesto of een fruitpapje.

best veel dus

L

9 nov 2012, 22:11, T@llyB
10

Te veeeel???
Veel te weinig.. Zo krijg je echt alle voedingstoffen niet binnen!!

10 nov 2012, 18:11, xAngel...
11

waarom heb je een eet schema? je bent goed zo als je bent!

als mensen over je praten dan ben je blijkbaar belangerijk!

10 nov 2012, 21:11, ikke
12

Ik ben een meisje van 11 en weeg 56 kilo . Ik ben ook niet zo groot // 1.55 meter //
Het valt niet echt op , omdat ik vaak losse truitjes draag ,
Ik eet best veel , en dat haaat ik . Ik lijdt aan VERSLAAFD-AAN-ETEN-ZIEKTE zeker ;p
MAAR , ik schaam me er niet voor , en je eet ECHT niet teveel , ik zit lekker in mijn vel en heb lieve vriendinnen .
Als ik me verveel ga ik chips eten , maar dan beloof ik mezelf wel dat ik bijv. ff een kwartiertje buikspier oefeningen ga doen ofzo. Of Iets actiefer meedoen met gym xD Je bent 13 , en 52 a 53 kilo is gewoon normaal , dus relaxx van je leven en dont worrys <33 x

12 nov 2012, 16:11, Pinguinx
13

Haha, dankjewel.
Maar ik maak me wel zorgen, namelijk al 5 jaar lang..

12 nov 2012, 20:11, X_Anoniem
14

uhhm sorry hoor maar 13 zijn en 50 kilo wegen is egt niet veel, licht er ook aan hoelang je bent natuurlijk.
ik ben 14 en weeg 60 ofzo.
maar het maakt tog niet uit hoeveel je weegt?
als je het maar niet ziet ;)

17 nov 2012, 00:11, M xx
15

Dat is weinig hoor, je moet stevig eten in de ochtend! Zoals de meesten weten: Het ontbijt is het belangrijkste maaltijd van de dag! Dus je moet stevig ontbijten! En de rest van de dag gezond eten, maar niet teveel gezond eten. Het is niet veel hoor, ik eet veel meer dan dat en mijn BMI is gewoon 17 dus het is niet erg als je meer eet dan dat!

17 nov 2012, 19:11, Noah-
16

help ik ben dik!!
ik weeg 42 kilo en ben 1.65
ik ben al een hele poos aan het afvallen maar het werktniet...
sommige mensen zeggen ook dat ik ano heb... hos kan ik dat weten?
help me please xoxo liz

20 nov 2012, 14:11, lizzy
17

Ik ben 13 Jaar en 1 meter en 55 cm. Ik ben 38 kg. Maar best wel slank. en ik eet nog meer dan jou!! Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je aanleg en je ouders. Misschien zijn zij een beetje vors?

Sterkte.
x

20 nov 2012, 18:11, F hartje N
18

Jaa, klopt..
Jammer genoeg :c

21 nov 2012, 18:11, X_Anoniem
19

hoi je eet sws te weinig!

22 nov 2012, 09:11, DIKKE kus
20

Maar het goede nieuws is: Ik woog na de zomervakantie 54,5 kilo en ik ben anderhalf kilo afgevallen!

22 nov 2012, 17:11, X_Anoniem
21

Hee heeel weinig eten kan slechter voor afvallen zijn dan normaal maar gezond eten. Je kan beter op internet opzoeken waar veel vitamines enzo inzitten, in plaats van zowat niks eten. Misschien val je dan zelfs nog wel sneller af.
Gewoon gezonde dingen eten, dan komt het goed.

20 dec 2012, 17:12, Forever
22

Hi
Ik ben 18jaar, weeg 56 en ben 160 cm. Bij het ontbijt eet ik 's morgens veel en vaak zijn dit koekjes of crackers, 's middags een bord groenten en 's avonds drink ik veel thee en eet 2-3 stukken fruit. Ik drink bijna geen andere dranken buiten water, thee en soms fruitsap. Toch vind ik niet dat ik afval. Is er een fout in mijn eetschema? Ik wil echt graag afvallen:(

29 dec 2012, 18:12, Susie Q
23

Ik eet zoveel ongeveer of nog minder. Alleen dreigt het bij mij al naar neigingen om flauw te vallen enz.

4 jan 2013, 01:01, Appelboontjes
24

Ik ben 12
1.55 meter lang
En weeg 57 kilo
Maak je geen zorgen

4 jan 2013, 10:01, Snoepkontje
25

Mijn moeder is heel lang te zwaar geweest totdat ze ontdekte, door gesprekken met een diëtist, dat ze veel te weinig at voor haar lengte en haar activiteitenniveau. Ook at ze elke dag hetzelfde, veel te weinig variatie. Haar stofwisseling zou daardoor 'lui' zijn geworden, waardoor ze alleen maar aankwam. Zodra ze meer en gevarieerder ging eten (regelmatiger, iets meer, en vooral niet meer elke dag hetzelfde maar de ene dag twee boterhammen als ontbijt en de andere dag een schaaltje yoghurt met muesli en dan weer wat fruit...) werd ze veel fitter, actiever en... slanker. Dus: zet je lichaam aan het werk: eet gevarieerd, regelmatig en gezond. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

21 mrt 2013, 15:03, Lucia
26

Hoi, ik ben ook 13 jaar en ook klein, 1.55, en ik weeg denk ik ong 50 kilo, maar ik schaam me er echt niet voor!
Ik vind mezelf niet dik, en ik zou alleen iets minder tussendoortjes eten omdat dat gezonder is.
Maar wat jij eet is veel te weinig, net zoals bijna iedereen op dit forum (als het waar is wat ze zeggen dat hun eetpatroon is). Bij heel veel berichten denk ik: Hoe hou jij dat vol de hele dag? Ik was allang flauwgevallen!!
Ik eet ongeveer 4/5 boterhammen met boter en beleg per dag, een appel, bakje cornflakes, 2 plakken ontbijtkoek, heel veel water en meestal ook nog wat ongezonde koekjes. Vergelijk jou schema met het mijne en ga meer eten!!! Ookal vind je jezelf te dik, dat ben je niet en het is ongezond voor je lichaam. Ik hoop dat je al bent gestopt met denken dat je te dik bent, vanwege het feit dat jou bericht ongeveer een jaar geleden is geplaatst.. xx

15 apr 2013, 20:04, Nutellaislekkurrx
27

Woow, is dat alweer bijna een jaar geleden? o-o De tijd vliegt op zo'n manier haha.
Ehm nouja, ik kan nog niet echt bepaald zeggen dat ik ben gestopt haha :$$
Ik ben eerder minder gaan eten maar oké.
Ja nouja, ik ben later ongesteld, ik ben de hele dag duizelig, vooral als ik opsta en soms zit mn hele broek onder de haren hahah. Maarja. Dan heb ik maar koppijn of buikpijn ofzo. Ik heb het er eerlijk gezegt wel voor over :$

15 apr 2013, 21:04, X_Anoniem
28

Zo veel eet ik ook maar ik wil aankomen ik kan gwn niet meer eten dan heb ik de rest van de dag buikpijn en eet ik de volgende dag bijna nix ik ben 13jaar 1.58mtr en 39kg ik wil echt aankomen maar ik kan niet meer eten HELP!!!!

13 mei 2013, 19:05, Ik
29

Wat eten jullie om aan te komen?

x

4 jun 2013, 09:06, keyakinan
30

ik eet smorgens 2crackers en een appel
Smiddags niks
Naschool een koekje en fruit
Savonds wat mama maakt
En savonds soms ook nog wat chips of chocola maar ik ben aan het afvallen (proberen) dus dat word meestal fruit
Ik ben 14 jaar 168cm en 42 kilo

23 jun 2013, 23:06, lanaa
31

Hoelang ben je ? Want als je BMI gaat uitrekenen op voedingscentrum.nl dan weet je als je overgewicht hebt of gezond gewicht . Succes !

24 jun 2013, 15:06, memyselfandi
32

las ik dit allemaal lees
dan denk ik
jij bent hartstikke normaal
ik ben 13 jaar
1 m 62
en 45 kg

heb ik ondergewicht ???

25 jun 2013, 14:06, rare meid
33

VEELS te weinig
ik zou maar uitkijken als ik jou was
om je even een voorbeeld te geven van wat gezond is en wat ik eet: (zonder drinken )

ontbijt 3 broodjes
tussendoor broodje of koek
lunch 3 broodjes
tussendoor fruit of koek
avond eten: minstens 3 aardappels, schep groenten, stuk vlees, sausje
savonds; koek of geroosterd broodje

5 jul 2013, 17:07, lolaxxx
34

Dan heb je mijn eetschema niet gezien. Ik kan wel een voorbeeld van je nemen

9 jul 2013, 08:07, Hoi
35

Ik eet hetzelfde maar ik ben 1.70 en weeg hetzelfde ben even oud en heb hetzelfde probleem: IK LEEF MET JE MEE !
Ik had het kunnen schrijven:)
X

25 aug 2013, 21:08, Lot
36

Het is eerder te weinig dan te veel
Je eet echt weinig

26 aug 2013, 09:08, O
37

Maar als ik dan de helft eet... Heb ik dan een eetstoornis ?
Oohh dus ik eet toch niet te veel...
Eet ik dan echt veeeeel te weinig ? Val ik dan af want dat wil ik best graag maar ook weer niet !
X

26 aug 2013, 09:08, Lot
38

Oowhhh hahaha laat maar zitten :) sorry...

26 aug 2013, 18:08, Lot
39

Dat is echt niet teveel dat is veel te weinig !
Je moet sowieso s'ochtends goed ontbijten en een danootje is dan echt veek te weinig ! 1of 2 boterhammen en een glas drinkenis voldoende. S'middags 2 broodjes en drinken als je uit school komt een koekje en drinken Snoepje tussendoor s avonds eten . Dat is wat je sowieso op een dag moet eten anders kan je wel omvallen of je hebt een eetstoornis .

6 okt 2013, 21:10, Lizz_

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.