mijn eerste bh

mijn borsten zijn al best groot maar hoe moet ik bij mijn ouders over een bh beginnen

23 nov 2011, sanne


Reacties

plaats reactie
1

hoe moet ik er over beginenn

23 nov 2011, 14:11, sanne
2

nou je zeg gwn tegen je moeder ofzow:mam we moeten echt een keer gaan winkelen ik heb een BH nodig .
of ga het gewoon zelf kopen joh

23 nov 2011, 16:11, XXme
3

Schrijf op het boodschappenlijstje 'bh voor Sanne'.
Als je er in een winkel een leuke ziet hangen, zeg je 'mam, mag ik er zo een?'
Als je het niet zo opvallend wil vragen, kan je het misschien zo doen?

23 nov 2011, 18:11, Jane.
4

zorg dat je een keer mee gaat shoppen ofzo met je moeder en dan loop je gewoon richting de bh's en zeg je: mam, ik moet nieuwe onderbroeken en dan zie je ''plotseling'' bhtje hangen en zeg je: ohh mam, mag ik die want ik vind wel dat dat nu eigenlijk nodig is..

23 nov 2011, 20:11, xanoniem
5

of je kan zeggen dat je het tijd vind voor een bh. ik denk dat je moeder dat wel begrijpt; die heeft misschien wel hetzelfde meegemaakt
xxx

27 nov 2011, 20:11, Luna
6

Ik ben pas 9 en heb cup b,

6 dec 2011, 12:12, Wendy
7

ik ben 10 en heb cup D ik heb mijn eerste BH zelf gekocht

6 dec 2011, 12:12, hatseflats
8

ik ben 12. Cup A.
iedereen heeft hier zo groot ..
heb k gwn kleine ?

6 dec 2011, 16:12, ok.
9

ik ben 12 jaar en het begint. maar je kan ook eerst een kinder bh kopen die heb ik ook. maar mijn borsten beginnen er uit te vallen, tenminste dat zij mijn vriendin. nu doe ik niks aan alleen een hemt dat heeft ook nut. behalve bij gym

8 dec 2011, 16:12, carlijn173
10

Vraag aan je moeder of ze eens met jou naar de stad wil om een BH te kopen, easy as pie. Ze zal het alleen maar heel leuk vinden. Je hoeft je nergens voor te schamen!

9 jan 2012, 20:01, youwillneverknow
11

Ik ging gwn met mijn moeder naar de stad, ze zei: "deze bh is leuk zullen we misschien voor je maat kijken als jij hem ook leuk vindt??? Ik vindt het namelijk wel nodig worden XD"
Zo was t bij mij gegaan opzich had ik daar best geluk new Xd

26 feb 2012, 21:02, anoniempje xd
12

ik heb hetzelfde probleem, mijn moeder nam eerst kinder-bh's mee voor mij, die zaten wel goed, maar nou beginnen ze toch écht te klein te worden... ik weet ook niet hoe ik het moet vragen...
Xxx

7 mrt 2012, 18:03, ladyinpink
13

toen het tijd werd voor een bh voor mij zei mijn moeder vanzelf waneer ga je eens een bh dragen en ik zei ja weet ik veel waneer we tijd hebben en de volgende dag zijn we al een gaan kopen dus misschien vraagt je moeder het ook wel vanzelf !

succes ! xxx

27 apr 2012, 20:04, larissa
14

Ik durf het echt niet te vragen
ik heb al super veel tips gelezen, maar ik durf het niet!!

plies help me! :(

22 mei 2012, 20:05, annoniempje!!!@@@
15

weetje, mijn vriendin durfde het ook niet te vragen. en die zat er ook echt mee. het werd bij haar ook wel tijd voor n bh. maar op een gegeven moment heeft ze alle moed bij elkaar geraapt, en toen vroeg ze: 'mam, mijn vriendinnen hebben allemaal al n bh en voor mij is dat ook echt nodig.'
eerst dacht zij ook dat haar moeder het n gekke vraag zou vinden, maar haar moeder was juist blij dat mijn vriendin het zelf vroeg, omdat die moeder niet wist hoe ze er bij mijn vriendin over moest beginnen.
dus misschien is dat bij jou moeder ook wel zo!!

het vragen is eng en lastig, maar achteraf zul je er heel erg blij en opgelucht over zijn. ik wed dat je ma het geen rare vraag vindt!!!
kom op hé! je kunt het wel:) zoek er een goed moment voor.
Er zijn heel wat meisjes die hier even doorheen moeten bijten!

Ik hoop voor je dat het lukt en dat je hier wat aan hebt!
xxx

23 mei 2012, 19:05, jett
16

Gwn goed moment zoeken, je moeder heeft zelf ook ooit een eerste bh moeten kopen toch ? ;) en het is je moeder, er kan je niets gebeuren ! Xox

23 mei 2012, 21:05, 1D-♥
17

of je kan gewoon zeggen als je een hele leuke ziet of als je toevallig een plaatje er op ziet waar je fan van bent: mam kijk die ziet er cool uit!
mag ik die??
suc6!
ik zit er zelf ook mee :$ ik weet ook echt niet hoe ik het zeg

24 mei 2012, 19:05, Eva
18

Er op de computer er van iets opzoeken en dan heb je bv. een setje met bh en onderbroek en dan zeg je mam deze onderbroek is kei leuk en dan heb je er ook meteen een bh bij!!! Zo heb ik het gedaan!!

10 jun 2012, 18:06, Whaha Zeg Ik Niet!!
19

ik heb op een avond tegen mijn vader gezegd dat ik al een beetje borsten begon te krijgen want tegen mijn moeder durfde ik het niet te zeggen toen praate mijn vader der over met mijn moeder en die keek er samen met mij naar en toen kocht ze allemaal leuke topjes voor me

succses

9 jul 2012, 09:07, nowie
20

niet over nadenken, het gewoon aan je moeder vragen ;-) heb ik ook gedaan. en ik was toen 11 dus ja. het is natuurlijk niet het leukste maar het is wel nodig en eenmaal je een bh hebt, zal je je veel beter voelen ;-) en elke vrouw in de wereld draagt het dus je hoeft je er niet voor te schamen xx

9 jul 2012, 19:07, hallokes
21

k was 9 en had al bekan een 75 c dus heb gewoon tege men moder gezegt kijk je ziet da k wa heb en zyn de dag zelf nog gaan hale ben 14 en heb dd naja k veer geet het nooit meer meer aan men ma vrage voor bhs men eerste was met tweety erop xp ma k wil weete hoe je aan j u ma vraag als je eerst uitstel hebt

30 jul 2012, 01:07, lore
22

je moeder moest ooit zelf ook haar eerste bh kopen. als je een keer in de stad loopt ofzo, gewoon vragen of ze eens met je die winkel in wilt lopen omdat het wel eens tijd wordt voor een bh xx

4 aug 2012, 16:08, ikbenblondt.
23

Hee iedereen,

Ik ben nu 11 jaar, en ik heb al best grote borsten (vind ik)
Maar ik durf niet tegen m'n zus te vertellen dat ik een BH nodig Heb..:-(
Willen jullie mij helpen.??

Alvast Bedankt!
XX
Ps Zus om privé redenen

9 aug 2012, 10:08, Esie
24

Ga gwn met een vriendin of alleen een BH shoppen.:-)
Als je het echt niet durft te vertellen.
Succes
X

12 aug 2012, 12:08, Esie
25

Ik durf het ook echt niet te vragen ik denk iedere avond van
Ja morgen ga ik het vragen maar dan komt het er weer is niet van
Je ziet die tepels gewoon door witte topjes heen

HELP

17 aug 2012, 23:08, Esxx
26

Ik ben 12 bijna 13 en heb nog maar 70AA/70A
ik had er gwn last van als ik geen bh droeg dus vandaar dat ik vroeg mag ik een bh kopen !

succes x

19 aug 2012, 19:08, love
27

Maar hoe vraag je dat zeg maar
Ga je gewoon naar je moeder en je zegt
Mam ik wil een bh?
Of hoe anders?

19 aug 2012, 23:08, Esxxx
28

Oke gister via sms'jes gezegd dat het pijn doet met rennen
Moeder zei
Is goed hoor lieverd gaan we morgen er voor kijk XXX
vandaag op uit geweest maar nergens een klein aa tje te vinden ben bij zeeman en Hema geweest nog tips waar je aa tje kan kopen?

22 aug 2012, 13:08, Esxxx
29

Hee Esxx,

Bij de Hema hebben ze wel aa-tjes
Daar heb ik ze namelijk ook gekocht toen had ik 70AA
Of kijk anders bij de Livera of V&D.

X
Succes

25 aug 2012, 13:08, Esie
30

zeg dat al je vriendinnen al hebben. Zei is ook :))

25 aug 2012, 14:08, AleynOzz
31

Ik ben 15 n heb 70aa!! Niet echt groot ofzo. Maar ben wel blij dat ik niet hele grote heb.

12 sep 2012, 17:09, Niekje
32

Heyy Iedereen,

Ik zit met een klein probleempje namelijk:
Ik heb laatst met een Vriendin bij de Livera een BH met vulling gekocht meestal draag ik zonder wat moet ik zeggen als mijn Moeder er achter komt dat ik een BH met vulling draag.?

Xx

13 sep 2012, 16:09, Esie
33

@esie zeg gewoon als ze er naar vraagt dat je dat fijner vind

xxx me

13 sep 2012, 19:09, powerpics
34

@Powerpics.

Tnxx..:-)

XX

15 sep 2012, 09:09, Esie
35

mijn moeder zei op een dag dat ik hessjes moest gaan dragen omdat het er niet mooi uit zach. dat heb ik zo,n anderhalf jaar gedaan ik zat er ook mee om het te vragen maar weetje vraag aan je moeder wanneer zij haar eerste bh had. en dan kun je vragen of het voor jou ook al geen tijd is voor een bh. en ik wet dat ze ja zal zeggen als je heele grote hebt

xx

15 sep 2012, 19:09, anoniem
36

Niekje, ik heb hetzelfde. ben ook 15, ben echt blij dat ik niet de enige ben xd (zo voel ik me vaak...)
voor de rest:
niet te lang afwachten, dat werkt alleen maar nadelig. ik bedoel, als je een bh nodig hebt en je wacht af, worden ze groter. sorry als ik nu anderen wanhopig maak :s. ga er gwoon opaf (k weet het, makkelijk gezegt) maar anders zit je er steeds mee. alle moed verzamelen en vragen aan je moeder ofzo.
succes xxx

17 sep 2012, 18:09, Luna
37

Waarom vind je dat je een bh moet gaan dragen?

17 sep 2012, 22:09, Maartje
38

als je heeeeeeeeeel onopvallend wil vragen moet je dit doen:
1. ga met je mams shoppen
2. ga express dicht bij de bh afdeling staan
3. zeg tegen je mams: mama heb jij geen nieuwe bh nodig?
4 als zij zegt jij hebt er ook een nodig klaar als ze zegt nee hoeft niet moetje zeggen: noway dat ik er ooit een zal dragen!

p.s. dat lukte bij mij wel

18 sep 2012, 18:09, sasa
39

Ik zat met het zelfde probleem, ik ging met mijn moeder mee naar het winkelcentrum, we moesten bij de hema zijn, ik liep naar de bhtjes en vroeg:"mam, mag ik er zo een,

20 sep 2012, 18:09, chika
40

Ik heb het vaak geprobeerd maar k durf het echt niet en het doet gewoon pijn s ik paardrij
Ik hoop dat juli tips hebben

30 sep 2012, 23:09, Amanuenses
41

En je ziet mijn tepels er door heen dat vind ik erg vervelend

30 sep 2012, 23:09, Amanuenses
42

@amanuenses

Dat is egt kuuuut voor je begin ook borsten te krijgen maar mijn tepels zijn roze en je ziet de aders en ze zijn flubberig is dat goed?
Xxxxxx :3

3 okt 2012, 20:10, Ambiebambie
43

MENSEN GELOVEN JULLIE NOU ECHT DAT ER KINDEREN VAN 11 ZIJN MET CUPMAAT D? ze willen gewoon aandacht.
Tips voor jou: zeg dat je het niet mooivind dat je tshirts zo trekken en dat je last hebt met gym x

4 okt 2012, 16:10, Viviann.
44

En ik ben 11 en heb aa70 :$ ach ja, ze zullen groeien :D.
En trouwens.. Het kan best wel als je 11 bent dat je al cup D hebt... En meisje uit de andere klas (8b) heeft dat ook! Maar die is ookal ongesteld enz...

7 okt 2012, 09:10, KlaartjeKip
45

ik zei gwn mam word het niet eens tijd dat we voor een bh gaan kijken toen zij me moeder ja ik denk dat je dat wel nodig hebt en toen gingen we in het weekend mijn eerste bh kopen

7 okt 2012, 13:10, loveyou x
46

ik heb ook zo`n probleem, maar als ik het tegen mn moeder zeg lacht ze me uit!!!!! dus ik durf het echt nii te zeggen, ook nii tege mn vader want hij lacht me ook uit :$

HELPP AUBBB

8 okt 2012, 21:10, annoniempjeh
47

Hee x

Ik had er ook heel eg last van dat ik het niet durfde te zeggen tegen me moeder :s maar ik had een bhtje gekregen van een vriendin die die niet meer pastten en toen heb ik tegen mn moeder gezegd dat ik een bhtje had gekregen en toen liet ik hem zien maar toen dacht ik: hoe ga ik nu zeggen dat ik hem wil gaan dragen. Toen was mijn moeder ineens heel aardig tegen me in de auto en toen dacht ik okee dit is het moment ik moet het nu zeggen. Ik zij tegen mn moeder: mam is het goed als ik het bhtje ga dagen die ik heb gekregen? En toen zij ze: ja natuurlijk meisje en als je wil kopen we er ook nog wel een paar voor je bij hoor iik snap wel dat je ze op jou leeftijd wilt gaan dragen :). Maar nu zit ik er nog mee hoe ik moet gaan vragen wanneer we een bhtje er bij gaan kopen en... dat de ene kant veel groter is dan de anderen kant :( wat moet ik daar aan doen?? Nu zijn alle bhtjes die ik pas voor de ene kant goed en voor de anderen veel te groot -__-''

xx

10 okt 2012, 12:10, Annabellx
48

Hi,

Wees niet ongerust, er zijn zat bh'tjes. Als je moeder zegt dat je borsten nog te klein zijn, is dat niet waar. In haar tijd begonnen ze pas met de maat A. Nu hebben we ook AA. De kleinste maat is 60 AA en die kan je kopen bij de Hunkemöller. Zelf vind ik de Livera fijner, die zijn niet super sexy, maar gewoon stoer. Wel kan je in BH zaken de netkousen enz. Zien hangen.

XXX

PS: Je hebt ook "Big Tops'', dat zijn topjes gemaakt van dikkere stof inde maten AA. Succes!

24 okt 2012, 16:10, Gwendolyn Lily
49

Haaaii mensen,

Ik was 12 en ik vond zelf dat ik het wel nodig had, ik had nog maar hele kleine, maar iedereen in mijn omgeving draagde er al 1, dus ik was zelf naar de hema gegaan, en heb de kleinste maat gepakt, 70 aa. Toen heb ik heb zelf gekocht, en mijn moeder weet het nu ook, niet omdat ik het heb verteld maar omdat ik die ook in de was doe, en dan ziet mijn moeder dat, dus nu weet ze het.

30 okt 2012, 17:10, someone.
50

ik ben net 14 en ik heb pas 70 a ik heb wel al een bh
ik heb gwn met me twee zusjes ongv zelfde leeftijd gewoon zelf een bh gekocht en het is echt zo veel beter me moeder weet wel dat ik er een heb eerst vond ik het raar maar nu ligt ie gwn los in me kamer ga gewwon zelf of met een vriendin of zus bh shoppen t is zoveel beter en je krijgt ook zoveel meer zelfvertrouwen
tips.:
neem geen push up das slecht voor groeiende borsten
neem een goede anders krijg je pijn
zoek goed uit wat je maat is
wees niet verlegen in de winkel hallo t is maar een bh hoor iedereeb draagt het

28 nov 2012, 22:11, eva376
51

Hoi!!! Ik ben nu 11 (bijna 12) jaar. Mijn borsten beginnen te groeien en zijn al best groot. Ik heb de grootste van de meisjes uit onze klas. Daar schaam ik me best wel voor... Ik draag wel een tienertopje, dat doen er wel meer. Maar ze vallen er bijna uit:(. Ik durf nog geen bh te dragen want ik denk dat de meisjes uit mijn klas me uit gaan lachen en me gaan pesten!!! WAT MOET IK DOEN!!?? Ik denk dat ik al wel een bh moet dragen maar ik durf het nog niet... XXX

10 dec 2012, 18:12, cocolintje
52

Ik geloof echt niet als je 10 bent en cp maat d hebt

10 dec 2012, 21:12, Iemand
53

Dit bericht is oor eva he koop gewoon een bh ze lachen je heus niet uit en als wel zeg je gewoon dat zij er ook een moete ;) of zo wees niet bang en het is echt fijner

10 dec 2012, 21:12, Iemand
54

Dit bericht is oor eva he koop gewoon een bh ze lachen je heus niet uit en als wel zeg je gewoon dat zij er ook een moete ;) of zo wees niet bang en het is echt fijner
Ik bedoel collontje

10 dec 2012, 21:12, Iemand
55

ik ben 13 jaar
en ik heb cup 75a
ik had liever ook wat groter gehad!!

15 dec 2012, 14:12, melanie x
56

kop op jo gwn kopen of zeggen tegen je moeder mijn moeder vond het tijd is ben 14 inmiddels ik was 12 duuuus michien gezt ze van zelf en uit lagge belachelijk :( grooter ja doe je niks aan

27 dec 2012, 19:12, nina098
57

heey,
ben ook 11 en heb ook bh`s aan.
heb je geen zus/vriendin die bh`s draagt?
daar kan je het gerust aan vragen! Mijn zus gooit altijd haar bh`s automatisch in mijn kast en mijn vriendin zegt altijd nog wat bh`s nodig ze geeft altijd die te klein zijn er waar jij dan denk ik heel goed in past! mijn moeder is het gaan merken maar ik wissel het af eer paard dagen topjes en dan bh`s ja het is best raar als je dochter eerst grote borsten heeft en dan krimpen ze weer! dus nu koop ik met mijn moeder vaak bh`s of ik ga lekker bh`s dag houden met vriendin dan gaan we lekker Bh`s shoppen! het is heel normaal hoor bh`s kopen ik doe het daarom liever met een vriendin omdat ik het anders minder prettig vind.

31 dec 2012, 18:12, Rooz
58

Is echt niet raar hoor
Ik heb gewoon gezegt mam leuke bh zullen we er een kopen ik denk dat het nodig is

5 jan 2013, 15:01, Rooz
59

Ik draag vanaf mijn elfde al bh's. Vandaag heb ik voor de tweede keer bh's gekocht. Twee soft bh's (voorgevormd) en een met beugel. Je kan wel een bh met beugel dragen als hij niet op het bot onder je borsten zit. Als je dat wel doet, kan het zijn dat je bot daar gaat vervormen.

9 jan 2013, 16:01, Lucy
60

Zeg gewoon tegen je moeder ik ga met een vriendin shoppen (is ook zo) en dan koop je een bh

13 jan 2013, 16:01, Bloem
61

hoi,
ik ben 12 en ik draag nu echt altijd topjes. Mijn zusje begon er mee. Ze zei, "mam, als ik ren doet het pijn hier" ze was toen tien. (heeft nog bijna helemaal niks, maar heeft een steviger gevoel) We gingen toen naar de HenM en hebben daar basic voor ieder een witte en een grijze gekocht. Eerst deed ik ze niet aan, maar nu wel. Mijn moeder zag dat er nu wel een beetje wat zit en we hebben er over gepraat. Ik heb gewoon gezegd, weetje waar mijn vriendinnen hun eerste BH kochten. Zei mijn moeder: nee, waar dan
ik: bij de honkemollen en bij de Le net
moeder: zullen wij daar binnenkort ook eens heen gaan?
Ik: ja is goed, want het doet nu wel echt pijn.
ik: als ik er maar geen voor mijn verjaardag krijg, of voor kerstmis
Moeder: Nee hoor, als jij dat niet wil, En met kerstmis heb je er denk ik wel een nodig.

Nu gaan we er binnenkort eentje kopen. vind het best spannend.

17 jan 2013, 17:01, M@R
62

misschien zoiets van (als je alleen samen met je moeder bent)
mam,
ik zit ergens mee...
dan zegt je moeder waarschijnlijk iets van. vertel het maar.
dat zeg jij:
ik vind dat ik misschien wel een bh nodig heb

ps: ik ben 14 en ik heb 75AA
superklein dus :(

18 jan 2013, 16:01, ...RI...
63

Je kan bijvoorbeeld zo zeggen: zeg mam je weet ik ben al wat ouder aan het worden ik zelf wordt groter en mijn borsten ook, dus zal het niet tijd worden dat we mijn eerste BH gaan kopen??

Succes ! En laat je ons ook even weten hoe het is gelukt en of het is gelukt?

veel liefs pannenkoek-met-appel.

18 jan 2013, 18:01, pannenkoek-met-appel
64

hoi pannenkoek-met-appel
ik denk niet dat je nog antwoord van sanne krijgt. want dat was 23 november 2011 en nu is het al 2013.

20 jan 2013, 19:01, M@R
65

Loop anders gewoon als je bij de Hema bent ofz. Naar de bh's en dan moet je een leuke onderbroek + BH uitzoeken en dan zeg je : '''Mam ik heb nieuwe onderbroeken nodig,!'' ze zal vast zeggen ''Welke wil je dan?'' en dan wijs je die onderbroek aan waar ook een bh naast ligt en dan zegt je moeder van zelf wel van : ''Er zit ook een BH bij, wil je dat wel'' en dan zeg je : ''Ja''. Tadaa geregeld ;).

xoxo- Jasmijn <3 .

22 jan 2013, 17:01, Jasmijn
66

gewoon doen!
ik ben 12 en heb ook bijna niks en ik was met een vriendin naar de hema geweest en had ze toen gekocht en thuis laten zien ik dacht dat mijn moeder me zou uitlachen maar ze zei als ik zo nog eens een keer nodig had dan moet je het zeggen en toen zei ik dat ik me dan schaam en ze zei dat hoeft helemaal niet iedereen heeft dat toch? en dat komt door je leeftijd maar je kan het gewoon vragen~!

27 jan 2013, 18:01, crazychick
67

Ik zei:

Maaahmm?? Uhm... tja soms beginnen
die dingen te groeien.. en gaat het pijn doen...

Bij mij begreep ze het toen, misschien kun je het ook zo doen!

29 jan 2013, 20:01, Anoniemeling
68

Heeyy

Je moet gewoon vragen: Mam mag ik een keer een BH hebben?? Heb ik ook gedaan en ik heb er eentje gekregen!!

XOXO

30 jan 2013, 21:01, XX-Marelltje-XX
69

Ik ben 12 en ik heb cupmaat 70a is dat groot?

2 feb 2013, 09:02, Jlt
70

Ik ben 12 en ik heb cupmaat 70a is dat groot?

2 feb 2013, 09:02, Jlt
71

ik heb (denk ik) ook een BH nodig heb,alleen toen ik topjes had gekregen hadden mijn zusjes ze ingepikt en gingen ze erin dansen *GENANT* dus ik heb nu een soort van trauma wat moet ik nu doen?!?!

16 feb 2013, 17:02, nienke
72

Ik ben 13 bijna 14, en zit in de 2e klas. Ik draag geen BH maar wil dat wel. Thuis bij mij liggen wat aatjes maar die zijn te klein. Ik wil supet graag er eentje dragen. Overal schijnen mik tepels doorheen. Dus draag meest 3 hempjes zodat h hy niet doorschijnt. En IEDEREEN draagt r al een in de 2e klas. Maar alle tips hier boven durf ik niey.
Xxx

19 feb 2013, 15:02, WanhopigMeisje
73

@WanhopigMeisje
Heey WanhopigMeisje,

Ik vind die tips wel goed, maar het blijft natuurlijk altijd lastig, anderen kunnen het niet voor jou oplossen, dat moet je toch echt zelf doen.
Misschien kun je overdreven aan je moeder laten zien dat je 3 hemdjes aan hebt, (of aan je vader als je dat liever hebt)
je kunt ook naar je zus gaan als je die hebt en zeggen dat je graag een bh wilt,
of gwn tegen je ouders zeggen:''Die aa-tjes zijn te klein'', op een moment dat het rustig is in huis en iedereen in een relaxt humeur is, of als je met 1 van je ouders alleen thuis bent.
Je kunt ook met een vriendin 1 gaan kopen en niks zeggen en je ouders er zelf achter laten komen.
Of rennen en dan zeggen: ''au au het doet hier best wel pijn''.
Ik hoop dat je sterk genoeg bent om het te zeggen!

En wat is nou echt fijner? Je rot voelen en niks durven zeggen, 3 hemdjes over elkaar dragen en een pijnlijk gevoel hebben of.....
even een moeilijk moment hebben en daarna fijn met een bh door het leven gaan!

Veel suc6!!
Xx

8 mrt 2013, 21:03, Lalalaloopsy
74

Zelf ben ik met een vriendin de stad in gegaan, heb samen met haar bij de hema uitgezocht en gepast. Daarna gwoon aan mn moeder laten zien, die vond het prima.

9 mrt 2013, 23:03, skyee
75

Ik ben gwn alleen naar de stad gegaan en heb een bh gekocht en 's avonds heb ik het tegen mn moeder gezegd :)

14 mrt 2013, 18:03, anoniempje
76

Heeey,

Ik zit met een probleempje, ik wil heel graag een bh. En ik denk dat het wel nodig is, waarneer weet je dat? Ik weet wel een manier, dat je moet meten met zo`n cenimeter maar die hebben we niet.

xx wanhopige mij!

P.S. Ik ben 13 jaar

18 mrt 2013, 17:03, Wanhopige!
77

Heej, ik heb nog steeds het niet durven vragen. Er liggen hier verschillende maten BH's AA,A en een C. De C past perfecht. Maar ik durf het nog steeds niet te vragen. Ik heb nu al een paar weken die ene C aan, en zonder ben ik dus dan 1x gegaan en ik voelde me zo klote. Hoe vraag ik dat, ik heb namelijk genn goede band met mijn moeder.

7 apr 2013, 10:04, WanhopigMeisje
78

ik heb het gevraagd en me moeder typte het op google in hoe je een cupmaat op kan meten .... :(
Ik had 70 qua omvang maar ik moet vooruit nog wat groeien echt raar? heeft iemand tips want ik denk niet dat als er staat dat ik 70 heb zonder een aa of wat dan ook erbij... dat het opmeten goed gelukt is ? Of wel???

14 apr 2013, 13:04, Lisax
79

Hey lisax, je hebt 2 maten. De ene is zeg maar onder je borst,de andere is over je tepels heen. Als je niks hebt bij over je tepels dan hoef je nog geen bh, neem bijv een topje.
Veel succes!

20 apr 2013, 20:04, Natasja
80

Je kunt gewoon een shirtje dat veel te strak zit en dan zie je het er dus doorheen, als het goed is. Dan begint ze er vast vanxelf over. En zo nee, dan zeg je 'ships, je ziet mijn tieten hier gewoon doorheen!!' Dan MOET ze wel iets xegge. Zo heb ik het ook gedaan en het hielp. Later heeft ze het nog eens met me over gehad en ook waar je ze kan kopen. Toen heb ik gezegd dat ik het eng vond om op de bh afdeling te komen en dat ik liever had dat mama ze kocht en dat ik het htuis zou passen. Succes! Meisje v 13

20 apr 2013, 20:04, Natasja
81

ik ben 12 jaar en heb cupmaat A is dit normaal voor mijn leeftijd ps ik ben 1.58

21 apr 2013, 08:04, thisistepartofme
82

Hey, stuur je moeder een sms! X
En, thisisthepartofme, alles is normaal!
Ik ben 13 en heb AA en ben 1.55. Ik weet niet wat nomaal is , volgens mij is cup A owel een beetje gemiddeld. X

1 mei 2013, 16:05, Hoi
83

gewoon zelf kopen,heb ik ook gedaan,bij de Henk

10 mei 2013, 17:05, Tiko
84

Hoi Sanne,

Ik ben een meisje van 13 jaar en ben vorige week mijn eerste BH gaan kopen. Ik heb het gewoon tegen mijn mama gezegd en ze reageerde heel positief. Ik heb nu een 75AA.

11 mei 2013, 11:05, GewoonEenMeisje
85

Vorige week gevraagd: warneer moet je nou eigenlijk een beha? Toen begon mn moeder te praten en zei ze: maar je vindt die hempjes toch prima? En toen zei ik dus nee, eigenlijk niet. Toen zei ze dat we een jeer zouden gaan kijken. Maar t was wel irri want ze vergat het dus steeds, :/
Dus ik moest haar er 2 x aan helpen herrinderen.
Maar uiteidelijk hebben we er 2 besteld bij Livera.

Xoxo

19 mei 2013, 00:05, Loes
86

Iedereen is zo groot ik word over 3 weken 13 en heb niet eens een bh nodig. Pas niet eens aa.....

4 jun 2013, 19:06, yo
87

Jaa ik vind het ook lastig om te vragen aan mijn moeder want ik draag nu al een bh maar het is eigenlijk meer een kinder bh, en ze zitten echt veel te strak dus ben echt toe aan een grotete maat maar durf het niet te zeggen want mamma kwam er bbijde eerste keer zelf pp maar hoe moet ik dan beginnen?

5 jun 2013, 20:06, anoniempie
88

Hai, ik wil ook wel een bh. Ik heb kleine borstjes en ik ben 12 mijn zus zei vandaag: ...... Jij moet echt een bh kopen jij hebt vort beetje punt dingen da ziet er niet uit! Me moeder zei als ...... Da nog nie wil dan hoeft da niet. Als me zus er weer over begint zeg ik: ik wil er wel een. Maar ik durf het niet tegen me moeder e zegge

6 jul 2013, 00:07, X anoniem
89

mijn moeder vroeg t zelf aan me :word het niet is tijd voor een bh? ik zei dus ja eigelijk wel ja.. dus nu gaan we maandag naar de livera, maar ik zie er best wel tegen op want ben best klein en denk echt dat mensen van daar me dan echt raar aankijken! :( maar ik zie wel..

13 jul 2013, 19:07, meisje van 12
90

hey, het is allemaal goed gekomen en heb nu 2 bhtjes van de v&d, zitten heel fijn. :)

16 jul 2013, 10:07, meisje hier boven^^
91

toen ik mijn eerst bh kocht was ik bij de v&d met me moeder en ik moest nieuwe onderbroeken en moest dus bh maar durfte niet te zeggen, dus zag ik een 'leuke' onderbroek met toevallig zo een kinderbh eraan. Me moeder zei; heb je dat echt nodig. En toen ging het vanzelf . Ik was echt heel op gelucht.

6 aug 2013, 01:08, Vaaag
92

ik ben 12, bijna 13 en ik heb 70A en ik moet binnenkort echt weer een nieuwe. Ik heb dus niet echt grote borsten.

Is het echt mogelijk dat je op je 9e cup D ofzo hebt? :-O Das zo fake denk ik..

xox

6 aug 2013, 14:08, KleineTietjes?
93

Echt super goede tips !! Ik ga morgen het denk ik vragen of vanavond en dan zeg ik: Mam, m'n vriendinnen hebben al een BH en ik vind het nu ook wel nodig' Ik ben 12 (in maart 13 en zit in de eerste) Ik vind het wel eng :(
Xxx
Ik laat wel horen hoe het afloopt...

9 sep 2013, 17:09, LoveMeSgatje
94

Success LoveMeSgatje,

xx Esmee

9 sep 2013, 18:09, Esmee
95

Heel erg bedankt !
Xxx

9 sep 2013, 18:09, LoveMeSgatje
96

Heee!
Nou hier ben ik weer dan :)
Ik was het echt van plan om het gelijk die avond gaan vragen maar als het er op aankomt is het toch wel heel eng :(
Dus uiteindelijk vroeg ik het woensdag (deze week) en zo ging het :
Ik lag in bed en het licht was uit ik hoorde mn moeder zo naar de voorraad kast gaan om iets te pakken en toen vroeg ik zo 'Mama kunnen we deze week een Bh kopen? Toen zei ze o ja wat leuk! Dus nu ga ik vandaag een Bh kopen !
Xxx

21 sep 2013, 08:09, LoveMeSgatje
97

ik ben 13 en heb cup A haha .. maarja

22 sep 2013, 01:09, marit_lovee
98

mensen die zeuren over te kleine borsten hebben: hier een meisje van 13 die cup AA70 heeft en alleen woody's ( soort van BH zonder cups ) kan dragen, nog niet ongesteld en nog weinig schaamhaar. je kan t ook treffen zoals ik .

19 okt 2013, 09:10, xSuicidexForxeverx
99

Ik ben egt een gekke slet XD XD XD
keb cup D en ben 10 lololol xd

1 nov 2013, 14:11, Anne
100

Ik heb wel grotere zussen die dan zo'n BH tjes aan mij geven maar ik durf me dan nooit om te kleden bij de gym. Hoe kan ik tegen mijn klasgenootjes zeggen dat ik een BH draag?
Ik ben trouwens 11 en heb maat 70 a. Is dat groot voor iemand van 1 meter 70 en van 63 kilo?

Xx iemand die overgewicht heeft.

7 nov 2013, 22:11, jessie
101

jessie je hoeft het niet te zeggen en als ze ernaar vragen gewoon zeggen anders zie je ze door mijn shirtje heen (hangen)....

7 dec 2013, 21:12, roosje
102

ughhhh... ik ben 14 en heb nog helemaal niets! ik denk maar 1 cm ofzo. in me klas pesten z me e ook mee, want iedereen draagt al bh's en ik ben de enige die dat niet doet. ik heb ook een hele slechte band met mjn moeder dus ik durf er ook niet over te bginnen. en er zijn tog geen bh's die me passen ik ben een plank!!

8 apr 2014, 14:04, lovelifelikecrazy
103

Hey iedereen doe het moeilijk vind een bh aan je moeder te vragen. Ik ben 12 jaar en ik heb nog niet echt borsten ik heb maar iets van 5 centimeter tussen mijn onderborts omvang
En mijn bovenborst omvang en ik draag soms wel topjes die ik van mijn zus heb gekregen van vroeger.
Maar ik durf dat niet echt aan mijn moeder te laten zien.
Ik ben wel van plan om binnenkort om over wat topjes te beginnen. Maar misschien ga ik het ook oas over een jaar doen. Hier wat tips die ik zelf ook ga uitproberen:

- ga met je moeder naar de Hema of zo iets en ga expres bij de topjes staan en loop een beetje onopvallend er lang en kijk een beetje rond

- ga bijv. Als je in bed gaat liggen een beetje mopperen en als je moeder dan vraag wat is er, zeg dan ik heb hier
( wijs naar je borsten ) een beetje pijn al ik lig. Of begin gewoon zelf opeens over je pijn.

Vraag aan je moeder of ze samen met jou je ondergoed en je kleren gaat uitzoeken wat wel en niet te klein is en als je dan een oud topje tegen komt zeg dan dat deze te klein is.
En misschien begint ze er dan zelf wel over

Ik ga denk ik het eerst nummer 3 uit proberen.
Het ligt ook vooral aan je moeder hoe ze reageerd.
Ik weet wel zeker dat mijn moeder wel positief reageert, maar als dat bij jou niet het geval is begin er dan met je oudere zus ( als je die hebt ) over.

Ik laat jullie nog weten of ik het heb gedaan en zo wel hoe dat dan is afgelopen

Xxxxxxx J

17 apr 2014, 20:04, J
104

Wel een beetje lang berichtje hé hahahaha

17 apr 2014, 20:04, J
105

Hoi

tip om over je eerste bh te beginnen tegen je moeder

leg gewoon een briefje in je kamer neer waar op staat dat je een bh nodig hebt en zeg dat ze terug moet schrijven
zo is het bij mij ook gelukt van de week ga ik met mijn moeder een bh kopen dus het lukt echt als je maar doorbijt

liefs 11 jarig meisje

25 apr 2014, 14:04, roomijsje
106

hoi heb gisteren zondag dus 2 bh s gekocht bij de primark het was een setje het briefje heeft wel gewerkt

liefs 11 jarig meisje

ps vind de bh heel erg jeuken

28 apr 2014, 18:04, roomijsje
107

Je moeder zal het gewoon heel leuk vinden als je vraagt of ze een BH met je wilt kopen. Waarschijnlijk is ze ook nog blij dat ze zo'n goede band met haar dochter heeft dat die dat gewoon durft te vragen ;)

Jeeeeez, iedereen heeft hier zo groot. Moeten jullie echt blij mee zijn. Ik ben 14 en ik heb B, haha.

28 apr 2014, 19:04, manon.manon
108

Is het raar om met e vriendin naar een bh te shoppen als je 14/15 bent? Ik durf mijn moeder niet te vragen.. En ik pas de kinder bhtjes niet meer! Helpp

14 aug 2014, 17:08, Ik
109

Had tegen mijn moeder gezegd dat al mijn hemden te klein werden.(echt waar). Toen op internet gekeken, zag een leuke bh, vroeg aan mijn moeder mag ik die? Moeder zei en wat ga je er dan mee doen? Ik zei aandoen. Moeder zei dat ik het nog niet hoefde. Wil wel een bh, meeste meiden uit klas dragen er wel een.

24 aug 2014, 22:08, 11jarigmeisje
110

Hele late reactie dit , maar ik zat ook zooo lang met dit probleem omdat il het toch wel echt nodig vond en sommige dingen kon ik niet aan want alles scheen door. Ik ging laatst met men moeder naar de Hema voor nieuwe onderbroeken en toen ging ik gewoon een beetje bij de bh's staan en vroeg men moeder moet je er niet een? En ik zei uh oke welke maat en toen hebben we gewoon een paar verschillende gepakt om thuis te passen. Maar natuurlijk kan je het ook gewoon aan je moeder vragen!

30 aug 2014, 22:08, Foodislife
111

hey sanne
een vriendin van mij haar moeder wou een feestje geven wanneer mijn vriendin een bh nodig had ( wel met z'n 2e)
ik zou het gewoon vragen als je het echt niet durft dan kan je het ook met je oma doen! ik kreeg een keer een beetje geld van mijn oma en toen zij ik dat ik wel een bh kon gebruiken en toen hebben we die gewoon gekocht. toen ik weer thuis kwam liet ik ze aan mijn moeder zien en die was hardstikke blij blij voor me. we gaan nu zelfs een keer voor bhs shoppen
succses

31 aug 2014, 10:08, anoniem
112

Ik ga vrijdag met m'n beste vriendin naar het stad en we gaan waarschijnlijk ook een bh shoppen, mijn mama zij zelf moet je niet eens gaan kijken voor een bh , vraag es aan je vriendin waar zij haar bh's koopt en nu ga ik vrijdag bh's shoppen bij Hunkemöller ( ik word in oktober 13)

Veel succes aan iedereen

29 sep 2014, 19:09, Miesjemeisje
113

ik ben 12 jaar ik bedgi ook al iets te krijgen alleen ik weet niet hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen ik heb er wel 1 in de kast maar ik zei altijd dat ik die nie ging dragen dus om hem zomaar aan te doen is ook weer zo vreemd

help me!!!!!!!!!!!

1 okt 2014, 17:10, hoimeisje
114

pleas help me !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????

2 okt 2014, 21:10, hoimeisje
115

Ik heb ook een bh nodig, maar durf het niet te vragen. Toen ik voor het eerst ongesteld was geworden vond ik het ook genant om te zeggen. 'S avonds vroeg ik of ik bij mijn moeder in bed mocht liggen en toen vertelde ik het toen ik bij haar in bed lag. Ik durfde niet maar voordat ik me kon bedenken zei i snel 'mam' en toen zei ik het. Met het licht uit is het een stuk makkelijker :)

9 nov 2014, 20:11, Meisjee
116

Ik krijg al borsten help !!!!!!!!!!!
En ik heb nog geen bh

15 nov 2014, 11:11, Marie
117

Heeii, ik ben net 13 en zit in de 2e.
In de 1e droeg bijna iedereen ook al een bh, ik niet ik had er toen nog geen behoefte aan. Maar nu in de 2e schaam ik me toch wel. Het doet ook best wel pijn ook bij het hockeyen. Ik doe tegenwoordig 2 hemden aan maar dit help niet. Ik denk er al heel lang overna om het aan mijn moeder te vragen maar ik weet niet goed hoe. Hebben jullie misschien toch nog extra tips! Groetjes xx

22 dec 2014, 21:12, Anomiennetje
118

Anomiennetje: ik had precies het zelfde!! Alleen ik wou het gewoon omdat ik er last van kreeg en omdat ik het ook wel stoer vond! Uiteindelijk heb ik het dus maar gevraagd en dat ging zo: vlak voor ik naar mijn (hockey)training ging heb ik het snel gevraagd: mam zullen we binnen kort naar de stad voor bh's want ik krijg er last van ! en ik had er over nagedacht om het precies op het laatste moment te doen zodat ze me er ook niet over door kon vragen ;-) en toen was het antwoord ja tuurlijk ! en ik fiets altijd met een vriendin en die had het zelfde en toen hebben we er de hele weg over gepraat en ik was enorm opgelucht. dus SUCCES

22 dec 2014, 21:12, Irisjehh
119

Hoi ik heb een probleem ik durf niet tegen me moeder dat ik een bh nodig heb ik heb al een beetje gekeken bij de zeeman en en bij de hema maar durf er niet een te kopen want ik wil niet dat me moeder er achter komt 😢. Hebben jullie tips

12 jan 2015, 18:01, jajjndemsten
120

Ehh meiden waar maken jullie drama over ?? (Niet gemeen bedoeld) maar kijk.. Je moet gwn naar je moeder toe stappen en zeggen 'ehh mam mag k al beetje naar bh's kijke?? Want m denk dat k ze nodig heb' en egt hoor meiden waar ben je bang voor er zal geen 1 moeder zijn die je dan zou gaan uitlachen ofz hoor!! Je moeder heeft t zelf ook meegemaakt dus veel plezier allemaal xx

12 jan 2015, 22:01, Zomaar iemand
121

Jaa maar sommige mensen durfen dat niet

13 jan 2015, 15:01, jajjndemsten
122

meiden ik ben 11 ik heb cup a je hoeft je nergens voor te schamen ik bedoel elk meisje krijgt het en loop naar je moeder en zeg mam zullen we praten over de puberteit en dan begint je moeder erover of je kan zeggen mam mijn kinder bh's zijn te klein mag ik een nieuwe en dan zegt je moeder ik denk dat het tijd word voor een grotere cup en yess grotere bh
nergens voor te schamen
xxx

21 jan 2015, 14:01, keep calm
123

ik ben 12 en zit in de eerste iedereen uit mijn klas heeft al een bh maar ik niet. Ik schaam me best wel met omkleden bij gym en wil graag een bh maar ik durf het niet aan mijn moeder te vragen.

19 feb 2015, 00:02, heyx
124

Hoi ik ben 11 en heb al best wel grote borsten. Alleen durf ik geen bh aan mijn moeder te vragen. Ik heb ook geen zussen om aan te vragen en mijn vriendinnen lachen me uit. Mag ik a.u.b tips hoe ik het aan mijn moeder kan vragen. Want ik zit met een probleem XXX

25 feb 2015, 17:02, wanhopig meisje
125

Heyx,
Ik heb echt precies hetzelfde probleem.
Ik ben 13 en dan hoor je al zeg maar zo'n echte te hebben.
Maar ik heb zo'n sport top...
Maar die kruipt steeds omhoog en met omkleden met gym doe ik nooit mn hemd uit. De rest wel maar ik schaam me. Ik weet alleen niet hoe ik het tegen mn ma moet zeggen en zie er erg tegen op...
Help plzz
Rooss

6 apr 2015, 14:04, Rooss
126

Kunnen jullie mij ook helpen ik ben 13 en doet bij mij ook pijn help me???!!!!

21 apr 2015, 22:04, Grill!!!
127

ik heb misschien wel tips voor iedereen, als je een keer alleen bent ga je naar je moeder, je zegt, mam, ik moet je iets vertellen, maar ik vind het een beetje raar enzo over te praten. waarschijnlijk gaat het dan zo verder. succes

7 mei 2015, 19:05, fleurtje
128

Hoi,
Ik ben 10 en weet ook noet of ik een bh moet willen jullie me alsje blieft helpen ik wil wel een bh maar ik denk dat ze daar te klein voor zijn ! Helpp mee
Xx Lovemeisje

8 mei 2015, 13:05, Lovemeisje
129

Hey allemaal
Ik ben 11 en draag ook nog geen bh maar heb wel een paar tips :
*Doe een beetje chagrijnig en als je moeder vraagt waarom je zo doet zeg je dat je pijn hebt in je borsten, dan begint ze er vast wel over
*zeg tegen je moeder:'mam, al mijn vriendinnen zeggen dat ik een bh nodig heb
Dat zijn mijn tips kan iemand mij nog wat tips geven?
Ps. Succes ;)

19 mei 2015, 15:05, janis (onzekertje)
130

Hey ik ben 11 en mijn linker borst is echt wel wat groter dan mijn rechter, ik weet dat dat jij er groeien hoort maar hoelang duurt het voordat dat over is??

19 mei 2015, 22:05, Ik draag wel al topje
131

Hey ik begin nu een beetje borsten te krijgen mij tepels zijn roze en je kan er aders door heen zien lopen heb ik nu een Nh of een topje nodig??

31 mei 2015, 11:05, Weet ik veel?
132

Ik heb denk ik echt een bh nodig.
Ik heb een zusje die is wat voller en die heeft ook al een bh ik pak heb dan stiekem en ik die ham dan aan en hij pas mij ook maar ik weet niet hoe ik het moet zeggen kunnen jullie mij helpen???

13 jun 2015, 16:06, Anoniem
133

Hoi ik ben 12 en zit in groep 8 ik heb nog niet echt borsten
Maar al wel een beetje en als ik ze aanraak doen ze pijn en bijna al mijn vriendinnen dragen er al een ookal hebben ze nog kleinere dan ik maar ik durf niet te vragen mam mag ik een bh ofzo Help me! X Ps. Als je 12 bent hoe grote borsten moet je dan ongeveer hebben

12 jul 2015, 20:07, Wanhopig meisje
134

ik ben 13 (over 4 maanden 14) en ik heb maar maat 70AA die bh'tjes had ik gekregen van mn bff die ze niet meer paste. ik wil er graag meer maar durf het niet aan mn ouders te vragen. ik pas ook wel topjes maar bh's zitten toch fijner. ik heb echt hele kleine want maat 70AA past nog maar net. ik zit in de eerste en echt iedereen heeft al een grote bh op een paar na (onderandere ik)
heeft iemand tips? en kun je je borsten misschien sneller laten groeien? zou voor mij best fijn zijn!!!

12 jul 2015, 21:07, anoniempjeine wan
135

ik ben 11 ik krijg ook borsten op mijn 9 e of 10 e vroeg ik aan mijn moeder ik begin wel borsten krijgen en ze zei dat ze dat zelf ook al gezien had maar ze durfde er geen kopen omdat ze dacht dat ik het nog niet wilde maar nu heb ik er al een stuk of 8 nu draag ik ook al puch up bh's ik vind ze wel fijn zeg gewoon tegen je moeder vind je nu ook niet dat het tijd word voor een bh je moeder zou het vast en zeker begrijpen !!!!!!!!!!!!!! je moet durven als ik mijn eerste bh dan gekregen had dan vertelde mijn moeder het tegen mijn oma en opa en meme en pepe en dan kreeg ik er gewoon vorr mijn ver jaardag en kerstmis soms zeg ik tegen mijn moeder mijn bh's zijn te klein en dan kopen we nieuwe ik wens je veel sucses of hoe schrijf je dat.toi toi toi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

16 jul 2015, 18:07, iemand
136

Heyy, ik ben nu 4 maanden 12 (niet dat dit heel veel boeit) en ik draag nu al 2 maanden een 70a een het bevalt me cht superrr! Ik ben op een gegeven moment een beetje zenuwachtig naar mijn moeder gestapt em heb gezegd dat mijn borsten pijn deden als ik rende enzo en dat ik een bh wou. Nou ik de volgende dag met mijn moeder de stad en heel gênant in de V&D ,wam ik een groepje meiden uit mijn klas tegen! Ik vond het echt niet erg om een bh te kopen maar dat die hele kliek dat moest zien was zo gênant!
Mijn tips zijn:
1. Wees niet bang om het te vragen! Je moeder heeft dit ook allemaal doorstaan! Vraag bijvoorbeeld een keer, Mama wanneer kocht jij je eerste bh? Want ik denk dat ik er een nodig heb!
2. Ga bijvoorbeeld een keer met je moeder rusotig shoppen en pak een bh uit het rek en zeg mam mag ik een bh?
3. Als je borsten echt pijn beginnen te doen wees eerlijk! Ik ken een vriendin die hield het heel lang geheim nu heeft ze hele erge zere borsten als ze sport!
4. Sommige moeders beginnen er zelf al over! Ontken dan niet want je moeder heeft toch al meer ervaring dan jij!

Heel veel liefs en succes iedereen! En oja je hoeft je niet te schamen iedereen krijgt ooit borsten xx

31 aug 2015, 00:08, Borstengirl
137

ik ga morgen shoppen en mijn moeder zij moet je geen bh
ik zij ja eigenlijk wel zij ze we gaan wel naar de hunkemolder of hoe je het ook schrijft . daar helpen ze je goed en kan je fijn passsen zij me moeder, ik zo nee ik wil niet passen
.toen zij ze dan halen we er gwn eentje bij primarkt en dan heb je er eentje voor het geval dat het nodig is maar ii hoop dat ze morgen er dan ook echt niet over gaat zeuren want ik wil niet passen.

3 okt 2015, 18:10, anoniempieeexongesteld
138

Hoi, ik ben 12,5 jaar en best wel veel van mijn vriendinnen dagen beha's maar ik heb ook nog geen topje ofzo... M'n borsten doen nogal pijn als ik ren maar ik durf niet naar m'n moeder te gaan want ik ben bang dat ze me uitlacht....
Ik heb ook geen zus maar het is zo raar als k in m'n eentje de Hema binnenstap om een beha te kopen.. Maar ik heb er wel een nodig en k schaam me kapot als we moeten omkleden bij gym
Helpp

24 nov 2015, 22:11, -A
139

Heyy , je gaat gewoon met je moeder/vader
Winkelen en zegt : mam/pap ik heb nieuwe onderbroeken nodig .
En plots zie je een bh hangen en zegt tegen je
Moeder/vader : Wow... dat is een mooie bh
En dan vraag je gewoon of je hem mag !!!
Probleem opgelost !!!😃😃😃

Xxx Bh vrouw

13 dec 2015, 17:12, Bh vrouw
140

Ik ben zelf 10 jaar en ik vindt dat ik redelijk grote borsten heb ....
Ik durf niks te zeggen dat ik een bh nodig heb
.... Dus ik wil eigenlijk wel wat tips....

Xxx Bh vrouw

13 dec 2015, 17:12, Bh vrouw
141

Hoi, ik ben 12 jaar en ik kreeg vlak voor mijn 12e verjaardag topjes ( in juni trouwens)Mijn moeder zei: Zullen we eens gaan kijken naar topjes en die volgende dag gingen we naar de Hema. In de zomervakantie droeg ik altijd een topje maar mijn moeder vond het toch niet meer zo mooi staan. We waren aan het einde van de zomervakantie een keer bij de Hema en toen vroeg ze: wil je misschien niet een keer een bh? En ik zei toen : uh Oke. Toen hebben we dus 2 aa70 bh's gekocht. Ik heb er nu al 2 bij 1 met beugel en 3 zonder beugel. Ik durf zelf echt niet meer de deur uit zonder bh's. Ik vind het er zelf ook onverzorgd uitzien als je er geen draagt.

X Emma

26 dec 2015, 23:12, Emmaaaa
142

Ik ben 14 en ik heb maat 70aa. Alleen ik weet niet hoe ik om een 70 a moet vragen.

4 apr 2016, 22:04, Lisa
143

Ik heb wel bh's maar ik durf ze niet aan te doen omdat dan (een stom kind) gaat zeggen Louise heb je een bh'tje aan? En dan hoort de hele klas het..

11 apr 2016, 22:04, Louise
144

Ik begon eerst met een soort topje, maar als je borsten te groot daarvoor zijn zou ik het niet doen. Je moet met je moeder of vader naar de winkel zoals de hema gaan en dan zeggen ik heb nieuw ondergoed nodig. En dan langs de bhs lopen en meestal liggen daar ook onderbroeken en dan moet je beginnen over een bh ofzo...

12 apr 2016, 19:04, Helpendex
145

Zeg tegen je moeder of ze mee wil shoppen?

Je gaat dan langs een bh shop ofz en dan zeg je dat je die kleur bv leuk vind

12 apr 2016, 21:04, Ikhebgeenidee
146

Bij mij ging het best makkellijk ik draagde eerst en topje en dit deed pijn en zat als soep om me borsten heen dus ik zei het tegen mama en toen gingen we een sport bh kopen dat vond ik ook niet fijn toen van die kinderbhs zonder beugel en nu bestel ik ze op de website van c&a

12 apr 2016, 22:04, Mezelf
147

Hee, ik ben 13 (over 1 maand 14),
Ik heb echt sinds net één dag mijn eerste bh's gekocht. (70AA) Ik ging met mijn moeder naar de stad en toen gingen we naar de HEMA. Ik zei zo: ik heb nieuwe hemden nodig. Ik ging ze passen en zei toen: mam, eigenlijk moet ik ook nieuwe topjes. Wij zo kijken en toen begon ze zelf van is dit miss niet iets. Ik zo maham maar ging ze uiteindelijk toch passen. Hij paste en zat lekker en mn moeder ging dr nog één pakken en zei: je moet dr eigenlijk wel 2 want ze moeten ook in de was enzo. En zo kwam ik aan mijn eerste bh. Miss kun je dit ook gebruiken.
X

4 sep 2016, 08:09, Ik
148

Ik wil nu het graag vragen maar weet niet hoe kan iemand mij helpen please please

26 dec 2016, 14:12, Vanessa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.