mijn eerste bh TIPS!!!!

mijn borsten zijn al bestgroot iik denk dat ik wel een bh nodig heb maar ik weet niet hoe ik er oermoet begnnen

26 nov 2011, sprotje


Reacties

plaats reactie
1

ik ben 14 en heb zo'n beetje nog nix :(
dat vond ik zo vervelend, en heb het aan mn moeder verteld.
(die vertelde het door aan mn tante, enz)
maar toen ben ik na een tijdje met mn moeder een bh gaan kopen. dat was in de winter, want als je dan een bh draagt valt dat bijna niet op, onder al die (dikke) kleren. zo ben ik begonnen en zo ga ik verder. het vervelende is wel dat ik nu zo'n beetje altijd dezelfde bh aan heb, omdat die fijn zit en het kleinst is. ik weet niet of de anderen het opvalt, bij bijv. gym dat ik nix heb. en nooit een cup groter ofzo...

27 nov 2011, 20:11, Luna
2

gwn naar de winkel pak er een paar en pas ze
ps. de letters staan voor de borsten ofzow en dat nummer voor je taille
uiteindelijk word een bh dragen net als een onderbroek dragen je kan niet zonder (nou ja ik dan).
veel geluk meiss

1 dec 2011, 21:12, hallowwww
3

Vraag eens aan je moeder of ze met je naar de stad wil om er een te kopen! Ze zal je helpen. Of je kan zelf met een vriendinnetje naar de stad gaan en aan een medewerker van de winkel vragen of ze je wil helpen met het kiezen. Niets om je voor te schamen, iedereen is zo begonnen.

9 jan 2012, 20:01, youwillneverknow
4

???

7 feb 2012, 08:02, Luna
5

omg, als ik mn moeder vertel dat ik een bh nodig heb lacht ze me uit!!!!! echt heel vervelend help me aub!!!!

8 okt 2012, 21:10, Simone
6

Je moet er gewoon zelf een kopen, heb ik ook gedaan, je hoeft je helemaal niet te schamen, want de kassiere is meestal een vrouw, en die is ook jong geweest. Dat is een handige tip als je het niet tegen je moeder durft te vertellen, want zij komt er echt wel achter als ze je bh wast, of in je kledingkast kijkt. Geen zorgen, iedere vrouw draag er 1 :)

30 okt 2012, 19:10, someone.
7

Je moet er gewoon zelf een kopen, heb ik ook gedaan, je hoeft je helemaal niet te schamen, want de kassiere is meestal een vrouw, en die is ook jong geweest. Dat is een handige tip als je het niet tegen je moeder durft te vertellen, want zij komt er echt wel achter als ze je bh wast, of in je kledingkast kijkt. Geen zorgen, iedere vrouw draag er 1 :)

30 okt 2012, 19:10, someone.
8

hahaahhahaha , Ik begin ook borsten te krijgen en ik ben 11 jaar Toch vind ik het niet erg ( Alee tis geen Drama fzo tis niet het einde van de wereld..) Ik laat men lichaam groeien zoals hij wilt en als ik voel dat het zo wilt blijven dan zie ik nog wat ik niet mooi vind en zo
PS : Raak je borsten met je vingers niet aan anders worden ze groter en groter en de kans is groot dat ze dan later gaan hangen ! :$

5 nov 2012, 19:11, Lisa
9

ik heb ook zelf een gekocht en mijn mama ziet het ook omdat het in de was zat: ze vroeg gewoon: is dat van jou, ik zei ja, en ze legde het in mijn kast

9 nov 2012, 19:11, pamla
10

hey, little girl
hier typt een meid met reuze borsten! XD. okee hier mijn tips
1. heb je hem nodig? koop er echt een!! (anders loop je met hang borsten)
2. zorg dat je altijd minimaal 1 goede bh hebt. (de rest kan gewoon simpel zijn.
3. let op dat de bh wel goed aansluit op je borsten( je wilt toch geen inkijk in je bh?)
by the way @lisa, echt? door borsten aan te raken, dat ze groter woorden? komen die vanmij daarom zo groot? haha.

9 nov 2012, 19:11, Auriana
11

Hallo,
Ik ben zelf net 12 en heb cupmaat 75B.
Als ik jouw as zou ik iemand laten opmeten welke cupmaat je hebt.

2 jan 2013, 04:01, mlovej
12

Ik heb laatst ook mijn eerste bh gekregen, mijn moeder vond dat het nodig was. :)

26 jan 2013, 11:01, Ikke
13

Heyy allemaal
Ik heb mijn eerste bh gekregen toen ik 11 was,ik had altijd 70/75 A/70/75 AA. Ik begon met topjes van de Hema dragen toen ik net 11 was,maby iets later. Ik was er heel erg trots op,want ik zat in groep 7 en de wat populairdere kinderen droegen al een bh. Die topjes waren eigenlijk hempjes die eindigden onder je boobs,met een licht elastiek,ook geen verstelbare bandjes ofzo,maar zo een racerback. Een tijdje later liepen ik en mijn moeder in de Action,waar ze ook die ZIKKI ondergoed hebben. Ik zei dat ik wat nieuw ondergoed nodig had,en dat ik die wel leuk vond,en er zat ook een topje bij dus ik vond het wel leuk. Toen we thuis kwamen was het een topjes-bh. Het had voor de helft verstelbare bandjes,voor de voorste helft stof. Het had geen beugel,niks voorgevormd,alleen een bh sluitinkje. Ik droeg hem met alle trots,want me beste vriendin die 2 jaar ouder is,had pas een weekje daarvoor haar eerste topjes-bh-ding gekregen. Ik liep daar dus best wel een tijdje mee rond,van Juli tot November. In November kreeg ik mijn eerste bh. Ik en mijn moeder moesten een beetje nieuw ondergoed hebben,dus we gingen in de Zeeman kijken voor nieuw ondergoed. Eenmaal binnen,zag ik kinder bh'tjes met ondergoed. En mijn favoriete kleur was destijds nog paars,en ik hield zielsveel van panterprint. En BAM. Daar was de combinatie van paars en panterprint ondergoed MET kinder-bh erbij! Ik zei tegen mijn moeder: mam,ik vind dit ondergoed wel leuk,en er zit ook een bh bij. Mijn moeder zei toen ; Denk je dat je dat pas? Maar wel serieus,niet op een manier dat ze me ging uitlachen,ze vroeg het heel lief en netjes,op zo een manier dat als ik het wou ze het gewoon prima vond. Ik zei natuurlijk ja hoor mam,dus we kochter 2 verschillende setjes,eentje met iets roze ofzo,en de ander paarse panterprint. Eentje was 75 A,en de ander 75 AA,de A paste beter,waar ik natuurlijk trots op was. oke,nu het breekpunt. Ik heb meer dan een jaar,een jaar en 3 maanden rondgelopen met maar 2 bh's. Dat is er weinig,en ik hield dagen dezelfde aan omdat ik die topjes niet meer fijn vond zitten. In het begin was ik zooo bang om mijn bh in de wasmand te gooien,na een maand of 2 niet meer. De laatste maanden zei mijn moeder dat ze nieuwe bh's voor me moest kopen,dus ik zei gewoon oke. Het interesseerde me niet zo veel,tenminste,van buiten,van binnen sprong ik een gat in de lucht haha. Gisteren heeft mijn ma voor mij 2 bh's gekocht in de H&M. Hele leuke bh's,een witte met soortvan roze details in de lining,en een zwarte panterprint. Het ironische is dat mijn ma altijd zegt dat het slecht is als een bh veel vulling heeft,maar ze heeft volgens mij niet door dat ze 2 pushup bh's heeft gekocht voor me. Maar een tip is dus om als je nieuw ondergoed gaat kopen,gewoon een setje uit te kiezen waar ook een bh bij zit,en de meeste meisjes dragen al topjes voordat ze hun eerste bh willen,dus dan is het best wel makkelijk :)

Sorry voor het lange verhaal hoor,maar misschien dat je er iets aan had.

21 feb 2013, 11:02, Kristina
14

Ik ben 11 jaar
Mijn vader en moeder zijn geschieden dus ik moest het aan mijn vader :| vragen met 10 jaar mijn vader moest baar de zeeman ik zei dat ik nog topjes nodig had hij zij topjes?? Ik antwoord ja zei hij oké dan gaan we saampjes kijken dus toen ik met mijn vader in de zeeman kwam liep ik gelijk naar de topje en kinder bh'tjes mijn vader heeft van iedereen mee genomen en tien daarna was ik 11 tien heb ik met mijn vriendin mijn eerste vulling bh gekocht

25 feb 2013, 22:02, Anoniempkr
15

Ik ben 11 jaar
Mijn vader en moeder zijn geschieden dus ik moest het aan mijn vader :| vragen met 10 jaar mijn vader moest baar de zeeman ik zei dat ik nog topjes nodig had hij zij topjes?? Ik antwoord ja zei hij oké dan gaan we saampjes kijken dus toen ik met mijn vader in de zeeman kwam liep ik gelijk naar de topje en kinder bh'tjes mijn vader heeft van iedereen mee genomen en tien daarna was ik 11 tien heb ik met mijn vriendin mijn eerste vulling bh gekocht

25 feb 2013, 22:02, Anoniempkr
16

ik ben 12 en heb al best grote borsten en mijn moeder helpt me daar altijd mee. tips koop een bh bij de v&d of de livera

26 feb 2013, 18:02, lover!?$
17

Hoii, ik ben 13 jaar en mijn moeder had al voordat ik borsten begon te krijgen 1000x gszegd 'ooh, die is zo schattig!' En 'ooh, ik kan niet wachten tot je borstjes gaat krijgen'. Dus toren het ook maar een HEEL klein,beetje borsten begon te krijgenn, had ik zogenaamd al borsten en wilde ze ontzettend graag topjes voor me kopen. Dus ik hoefde me ook niet bepaald zorgen te maken over een bh op zijn tijd. Laatst heeft mijn moeder voor het eedst gevraags of we niet eens een bh moesten gaan kopen. Maar nu is ze het 100% vergeten! En mijn noeder kennende, gaat ze helenaal overdreven doen als ik dat vraag. Tja..... ik zit dus zo'n beetje in dezelfde situatie als jij.

1 mei 2013, 17:05, Heyy
18

Ik ben 12 jaar en ik heb een goede band met mn moeder... Ik ging een keer naar dorp samen met haar en toem zag ik een schattige bh hangen ik wou hem zooo graag en kreeg m!

19 mei 2013, 08:05, 456789
19

Ik heb een bikini met vulling denk je dat dan ook een bh met vulling moet kopen.

21 mei 2013, 09:05, Asf
20

Hallo Asf ik denk het wel ik heb zelf ook al grote borsten en ik ben 11 ik draag cup 75b met vulling en het zit lekkerder dan een bikini met vulling. Laat je me ff iets weten of je het lekkerder vind?
Veel plezier!!!! Xxxxxxx

21 mei 2013, 19:05, een wanhopig meisje
21

Oeps foutje ik heb cup maat 75a

21 mei 2013, 20:05, een wanhopig meisje
22

Ik ben 11 en heb al wat borsten, ben( gelukkig)
Niet de eerste in de klas!!
Maar draag nog gewoon topjes, en geen bh.
Gister had ik het er toevallig over, en ik vroeg wanneer ik nou een echte bh nodig heb?? Mijn moeder zei toen, " als ze niet gaan hangen dan heb je voorlopig nog geen bh nodig" was voor mij wel al een beetje een op luchtig. Tog blijf ik ze gewoon dragen en wen ik er aan!!
Zo erg is het niet.
Ga binnen kort met mijn moeder wen bh kopen!
Spannend d:D

28 mei 2013, 20:05, Sammie
23

Ik heb 2 dagen geleden 2 bh's gekocht, was nog niet echt nodig (maar had toch nieuw ondergoed nodig) en me ma zei: Dit is ook wel leuk, ze wees naar een bh+onderbroek en zei: ik vind zo'n setje ook wel leuk voor jou. dus ik passen en het paste (wel fk kleine maat: 75aa) maar toch, was super blij dat ik er niet zelf over hoefde te beginnen :)

21 jul 2013, 18:07, iemandopdewerelddezijnnaamnietwilzeggenxd
24

ik ben 12 jaar
mijn ouders vinden dat ik geen bh mag
wat moet ik doen???
ik heb best al borsten

22 jul 2013, 13:07, Ang1100
25

Hallo ik durf m'n moeder niet te vragen of ik een bh nodig heb ik heb ze zelf al is stekem opgemeten ik ik heb cup maat 65 aa is dat dan te klein voor een bh

6 aug 2013, 21:08, Help mij
26

in Oss hebben ze een winkel (Koning - bodyfashion) die hebben wel bh´s van 65 aa
succes xx

8 aug 2013, 14:08, Luna
27

Hoi ik ben dat meisje die het niet durfde te vragen aan haar moeder maar ik ging meg me moeder naar ecschede naar de v & d en daar liep ik ff rond en zij opeens tegen me moeder van kijk mama die bh is super leuk en uitijndelijk vroeg ik of ik hem mocht pass toen hadden we cup maat 65 aa gepakt ik ging alleen het hokje in maar m'n moeder wilde er ook bij in kijken hoe het stond en ze vindt het super leuk staan en toen plotseling kreeg ik 2 hele zetjes dus mijn tip is loop de de v&d en zeg dan dat je een bh wel schattig vindt en Michien mag je er dan wel een

Groetjes mij

24 aug 2013, 22:08, Helpmij
28

Heey
Ik heb bijna geen borsten maar wil een bh maar durf het niet aan mijn moeder te vragen want ik denk dat ik cupmaat aa65 wel pas maar durf het gewoon niet te vragen ik heb al super leuke bh's gezien bij boobs en bloomers voor 9,00 euro maar ben bang dat ik die niet mag want dan zegt mijn moeder " dat is niet nodig je hebt geen borsten" maar ik wil er graag een want iedereen heeft er een!! Wat moet ik doen!!

10 okt 2013, 15:10, Boobs en bloomers
29

heii mensenn koop gwn stiekem een bh....
bij mij ging het best wel op een beschamende manier want ik was 12 ofzo en ik zei tegen mn moeder van mam gaan we een x naar de livera en toen zei ze neejj die bh's zyn te groot voor jou... en toen zei ik van helemaal niej... toen liepen we naar binnen en liepen we weer naar buiten met 4 mooie bh's einde haha

nu kyk ik vaak bij de livera en hunkemoller het liefst bij de hunkemoller daar zyn de bh's sexieder hahahaha, en ja de jongens willen dat soort dingen ea en ikzelf vind ze mooier en fijner zitten
xoAlicia

23 okt 2013, 20:10, alicia
30

Hoi
Ik ben 11
Waar kan je aan zien dat je borsten krijgt?

14 nov 2013, 17:11, Hoihoihoi
31

Heei ik ben 11 jaar en ik heb al tietjes ik heb wel van die bhtjes maar nie echt in maat gewoon platte zegma.
Ik zou ze wel willen dragen maar ik schaam me voor de klas omdat niemand die heeft! Ik weet niet wat ik moet doen

6 mrt 2014, 22:03, Dora
32

Het beste is gewoon om te wachten dat je moeder er zelf mee komt. Is bij mij ook gebeurd! Of nouja, gebeurd nou ok weer niet want ik ga morgen bh's kopen.
Wat ik wel nog steeds raar vind is dat een vriendin van mij veel grotere borsten heeft maar nog geen bh draagt. Nouja dat vind ik trouwens eerder grappig want zij heft veel meer dan mij

16 mrt 2014, 22:03, 12jarigmeisjuh
33

hoi,
ik ben een meisje van 12 jaar en heb al borsten ik wil graag een bh maar ik durf het niet aan mijn moeder te vragen maar alle kinderen uit mijn klas hebben al een bh. kan iemand mij tips geven hoe ik het het beste aan mijn moeder kan vragen aub

26 mrt 2014, 15:03, eenmeisjeindeproblemen
34

ik ben een jongen ik draag geen BH XD, nee ik ging eigenlijk een bh uitzoeken voor mijn vriend hij heeft vet boobies lol en dan kom je op dit! bwahaha (hij zit naast me en ik word geslagen en mishandeld door hem! :P )

3 mei 2014, 00:05, XDgabber en FLOWZO
35

Hoi ik ben net elf en mijn moeder heeft een bikini gekocht met vulling en zaterdag heb ik een zwemfeestje en ik schaam me er voor wel hebben al twee meisjes een bh met vulling en heel veel meisjes topjes maar waar ik naar het feestje ga heeft niemand vulling in haar bikini help

13 mei 2014, 19:05, Een super onzekermeisje die hulp nodig heeft
36

Ik durf het ook niet tegen mijn moeder te zeggen hoor!

Xxxxxxx

13 mei 2014, 20:05, Kikimeike
37

Ik heb wel een bh durf hem alleen niet te dragen :(
Ben bang dat iemand het ziet

Ben 12

13 mei 2014, 21:05, O_O
38

Hi allemaal, ik ben 14 jaar en heb cupmaat 75D
C&A is een leuke winkel voor bh's, ik vond daar mijn perfecte match <3

ik had zegmaar vanaf mijn 10e al borsten maar in die tijd zaten we in een scheidingsfase en was mn moeder altijd bezig met een rechtszaak tegen mn vader, dus had ze geen tijd om met mij iets te regelen haha
schaamde me echt dood op school want iedereen kon ze 'zien' als je weet wat ik bedoel :'(

maar beginnen met bh's is niet zo lastig hoor, als je denkt dat je genoeg 'borst' hebt voor een bh zeg je het gewoon aan je ouders of je koopt er gewoon een als je geld krijgt/hebt!
qua cupmaat zou ik zeggen laat iemand het voor je opmeten hoe vreselijk het ook klinkt xD
het nummer zoals in bijvoorbeeld 75D geeft aan hoe groot je taille is en de letter geeft de cup aan, of de grootte van je borsten.

veel plezier! ;)

(sorry voor het lange verhaal btw.)

12 aug 2014, 08:08, woepsie
39

Heyy, ik ben 14
En iedereen uit mn klas draagt een bh, maar jullie raden het al ik dus niet. Ik heb wel een beetje borstgroei maar ik durf het niet te vragen aan mn moeder. Ik wil het liefst nig voor de vakantie eindigt een bh want dan valt het denk ik minder op dat ik dan een bh draag. Maar hoe moet ik dat vragen aan mn moeder? En heeft iemand misschien tips!

Alvast bedankt!
Xx 14jarige

13 aug 2014, 01:08, 14jarige
40

En ojaa,
Ik draag al heel lang zulke kortje hemdjes/topjes. En heb deze zomer een voorgevormde bikini die heel ik eigenlijk tot nu toe bijna elke dag heb aangehad ik had meteen het gevoel dat het meer steun gaf. Ik was trouwens laatst met mn moeder in de hönkemoller ik dacht echt dat ik mn eerste bh zou krijgen, maar dat kreeg ik niet mn moeder wou nieuw ondergoed, zelf durfde ik er niet over te beginnen. Morgen wil ik het vragen aan mn moeder wish me luck! Ik laat jullie nog weten hoe het is gegaan

Xx14jarige

13 aug 2014, 01:08, 14jarige
41

En hier ben ik weer, ik durfde het nog steeds niet te vragen vandaag. Ik ben wel met een vriendin naar de stad gegaan, en toen ik thuis kwam zei ik tegen mn moeder (als hint) dat ik samen met mn vriendin werd gestalkt door jongens en toen zijn we de honkemoller in gegaan(dit verhaal was echt waar) mn moeder lachte maar begon niet eens over een bh... Ik weet wel dat ze 1jaar geleden nog vroeg of ik een bh nodig had ik zei nee want ik had toen nog geen borstgroei maar nu praat mn moeder er helemaaal niet meer over wat moet ik nu doen?.

X14jarige

13 aug 2014, 21:08, 14jarige
42

Ik ging vandaag naar de stad en ik heb mijn eerste bh gekregen!!

30 sep 2014, 20:09, 11jarigmeisjeisblij
43

hey ik ben 12 en ik begin borsten te krijgen
maar weet niet hoe ik het moet vragen aan mn mama om een bh te gaan halen ik voel me een beetje beschaamd

1 okt 2014, 21:10, lisa xoxo
44

Ik heb voor jullie een lijst gemaakt die ik zelf ook heb gebruikt:
1. Begin er rustig ofer dring niet aan
2. Als je denkt dat je een bh nodig hebt zeg dan hmm wat een leuke bhs zou ik er een nodig hebben?
3. Vertel aan je moeder dat je soms last hebt van je borsten
4. Wat je ook vraagt hoe je het ook doet ze moet het begrijpen ze heeft precies hetzelfde mee gemaakt
5. Als je het niet aan je moeder durft te vertellen...praat met je
Oma soms zijn oma's begrip voller dan moeder dat is gewoon een feit
6. Als je alles van deze lijst niet durft of eng vind praat er over met je vriendin(en) zij/ze begrijpt/begrijpen het mischien wil er zels een mee naar de v&d een bh kopen
7. Of je wacht tot je moeder er mee komt maar je moet er wel eerder over beginnen als je last van je borsten krijgt

En trouwens meet van tevoren een keer stieken je borsten op weet je de maat vast: handig !

Ik hoop dat jullie wat aan mijn lijst hebben mij vriendin heeft er in iedergeval al wat aan gehad hahaha

Alles wat ik typ typ ik zelf want ik zit er midden in als 13 jarige

3 nov 2014, 22:11, 13 jarig problemen hulpje xD
45

Ik ben 11
Heb wel een bh ( cup maat 75aa ) maar durf hem nie te dragen hebben jullie nog tips ??

23 nov 2014, 21:11, Anoniem
46

Hey meiden!
Ik ben nu 13 jaar (bijna 14).
Ik herken mijzelf in veel van jullie problemen.
Ik was ongeveer 11-12(5e leerjaar) toen ik wat borstgroei kreeg, het was eigenlijk amper iets maar toch veranderde mijn lichaam ;-)
Ik droeg altijd hemdjes/topjes die heel je bovenlichaam(hoe zeg je het? Borsten + buik) bedekte. Ik schaamde me want ik vond dat ik eigenlijk topjes nodig had, die ja tot onder je borsten enkel waren. Maar niemand van m'n klas droeg dat. En je was zogezegd 'volwassen' als je dit begon te dragen..
Tot het 6e leerjaar(11-12 jaar dus) droeg ik enkele topjes over elkaar aan zodat je niets zag. Het werd zomer en ik moest naar het middelbaar gaan. Na lang aarzelen heb ik gezegd tegen mijn ma, ik wil korte topjes want het is te warm voor in de zomer! Zij vond dit geen enkel probleem, ik was heel verrast. Ik was blij en tot nieuwjaar van het 1ste middelbaar droeg ik dat. In het middelbaar was iedereen al ouder en droeg m'n al bh's, ik zei dat ik nieuw ondergoed wou tegen mijn ma. En we gingen er om, we kochten er soort van bh'tjes bij. Maar ze waren niet voorgevormd, hadden geen beugel en zeker geen spectaculaire vulling. Ik had ze in verschillende kleurtjes en motiefjes. Maar geen probleem ik was blij dat ik al iets had! 1 jaar later liep ik er nog steeds mee rond. Ik had ondertussen al mijn maandstonden gekregen enz,, Ik vond het nodig tijd dat ik een bh kreeg. Ik zei tegen mijn ma, voor mijn kleed voor dat feest, heb ik een rode bh nodig. En zij zei ok. Maar ze wou weer met mij om zo'n niet-voorgevormde bh gaan. Ik dacht 'oh, nee' en ik zei ja in de hunkemoller hebben ze wel iets voor mij. Ze zei dat het daar voor oude mensen was maar dit klopt helemaal niet hoor! We zijn er toch binnengegaan en heb nu 2 echte bh's met cupmaat 70A. Ik ben er best blij mee, want ze zijn niet overdreven groot en ook niet te klein, mijn borsten gaan nog zeker groeien. Ik ben eigenlijk enorm blij nu. Dit was dus mijn verhaal. Heb je ook zo een ma als mij? Gebruik dan zeker deze tips!

30 dec 2014, 21:12, zima xx
47

hoi,
ik moet echt een bh! ik ben nu 12 over 3 dagen 13.
ik heb best al wat borsten.. maar ik durf het echt niet
te vragen! wat moet ik doen?

30 dec 2014, 23:12, anoniempjexsx
48

heejj, ik ben 11 en mijn eerste BH had ik stiekem gekocht ik had al tipjes alleen m'n borsten begonnen echt pijn te doen dus ik kocht stiekem een BH sommige meisjes uit m'n klas hadden al een dus ik hoefde me niet te schamen alleen de BH ging natuurlijk wel wat stinken omdat je zweet enso en toen moest ie in de was en toen vroeg m'n moeder of deze van mij was en ik zei ja! en ze was heel erg verbaasd alleen toen ik me omkleedde zag ze hoe groot m'n borsten al waren en kocht ze meer bh's voor me! ik ben begonnen met 75'aa alleen na 6 maanden al te klein en vroeg mijn moeder ook of ik nieuwe bh's wou en dat wou ik ik had toen al maat 75'A en sinds dien vraag ik me moeder gewoon een nieuwe BH als ik het nodig heb dusjaa het is niet erg je moeder heeft ook een dus vraag er om of doe het stiekem net als ik xdd😂😂! {sorry voor het lange verhaal!} X

31 dec 2014, 15:12, xbdbx_
49

Mijn moeder en ik hadden er het laatst over, en ze zei dat ik maar moest aangeven wanneer ik een bh wou/nodighad ik ga binnenkort denk ik wel zeggen dat ik graag een bh wil. Was laatst bij de livera ondergoed kopen en toen zag ik al wel leuke.
Als ik jou was zou ik er gewoon heel rustig ocer beginnen bij je moeder. Ze begrijp je zowieso.

8 jan 2015, 21:01, persoonn
50

Ik ben 11 en heb al best groote borsten vroeger schaamde ik me er voor en had ik een specifieke manier om mijn t shirt te wisselen bij de gym maar sinds ik de bhs heb ondekt bij de v&d ben ik helemaal verkocht.

Tips voor als je een bh moet.
Bij de v&d op bij boobs en bloomers

25 jan 2015, 22:01, selma :-D
51

Heey meiden
Ik was laatst met mijn moeder in Amsterdam en toen kocht ik een leuk vest toen ik het aan hart zij mijn moeder dat ik een keer met haar naar een bh moestgaan kijken en dat hebben we meteen gedaan als je er zelf niet over durft te beginnen en je moeder begint er niet over zeg dan gwn dat je borste pijn doen en vaak lukt het dan wel

16 mrt 2015, 20:03, 11 jarige met enorme boops
52

Hoi meiden

Ik ben 10 en ik heb al een bh mijn maat is 75 aa of a en ik heb best al wat
En ik heb tips voor jullie
Neem een meetLINT en meet van je bovenlichaam ( leg het meetlint op de eene tepel en dan ga je rond tot je terug bent ) kijk dan hoeveel cm het is het kan pas van 60 aa of a
Dan ga je naar de winkel en je kijkt welke cupmaat je hebt
Dan koop je hem ! Of je kan ook aan je moeder vragen voor informatie ! ;-)

6 mei 2015, 18:05, 10 jarige met eenorme borsten ! ;-)
53

Ik ging met mijn moeder naar een lingeriewinkel, en daar zeiden ze dat ik al 70b had?! Dat is niet heel groot of zo, maar ik ben best wel klein (1,50) en pas net 13. Daarvoor droeg ik alleen maar korte topjes, maar die gaven niet echt steun. Dus; waarschijnlijk begint je moeder er vast wel een keer over!

10 mei 2015, 05:05, anoniem
54

Hallo ik ben 11 jaar ik begin borsten te krijgen ik draag een BH cup 65aa is dat raar???!

16 mei 2015, 22:05, Tiener meisje 11
55

Mijn omvang rond van mijn rechter borst rond terug is 72 centimeter :()

17 mei 2015, 18:05, Tiener meisje 11
56

Heyy ik wil heel graag een bh maar durf het echt niet te vragen
Iemand tips??
Alvast bedankt

17 mei 2015, 22:05, Lynn
57

Hee ik ben ook een van jullie ik durft
Het ook al niet te vragen...ik zit er al een jaar mee maar ik ga het zo doen !!!!
Ik ga het zo zeggen (miss dat ik dan iemand help ofzo): mam, weetje die topsjes wat ik draag word echt te klein...!
En als ik sport ren of zelfs dans dan doen mijn borstjes echt pijjjnn.....! Dus ja ii vroeg me af of ja of ik een bh mag?! Dat was het wens me veel sucses!
Xx my

18 mei 2015, 07:05, my
58

Hoi ik ben 12 en zit in groep 8 ik heb al wel borsten, ik heb vooral erg last bij rennen fietsen en dat soort dingen, ik heb sins kort mijn eerste bh ik vindt het allen best ech om heb te dragen ik doe het nu wel en het is ook echt veel fijner ik heb 70 AA niet zo groot maar he ik begin pas net ik heb ze bij de Hema gekocht die met bumper hebben jullie nog tips of joust waar ik niet moet zijn.

Bedank alvast Xxx Sterre

28 mei 2015, 21:05, Sterre
59

Ik kreeg op mijn achtste al borsten en op mijn negende had ik cupmaat aa nu ben ik tien en nu heb ik cupmaat 75b dus ik maak me niet druk want ik ik heb een zus en die heeft dezelfde maat als ik dus soms lenen we bh's van elkaar terwijl mijn zus 14 is

15 jun 2015, 21:06, nicki
60

Hoii,
Ik heb een echt stom probleem.. laatst kreeg ik van mijn moeser een topje met bh sluitinkje, maar die zelfde dag kreeg ik van mijn oudere zus een bh met ummh hoe noem je dat?? Vorm? Maar ik vindt die met vorm (?) Veel fijner zitten! Dus vroeg ik aan mijn moeder wanneer ik een bh moest, maar ze moest heel hard lachen en zei dat mijn borsten er nog te klein voor waren en dat ik het maar bij die topjes met sluitinkjes moest houden. Maar die vindt ik echt niet fijn!! Tips voor dit gedoe plzz?!
Xx tijgertje

13 jul 2015, 21:07, tijgertje
61

hoii ! ik ben over 4 dagen 14 en heb gister mn eerste bh'tjes gekocht! ik heb nu 70A! ik zei tegen mn moeder van die topjes van mij worden wat klein en toen zei mn moeder misschien moeten we een keer gaan kijken naar een bh'tje! ik durfde het ook eerst niet te vragen maar bh's zitten zoooveeeeel fijner!!

16 jul 2015, 17:07, anoniempjee
62

ik ben 11 en ik heb wel al boobies ik heb 2 bh's maar eigenlijk zou ik er wel nieuwe nodig hebben ik weet wel waar ik ze moet kopen maar ik durf het niet aan mijn moeder te zeggen mijn oma heeft mij een winkel aangeraden waar ze heel mooie bh's hebben ik heb er eigenlijk 4 van de zeeman maar 2 ervan hebben we te groot gekocht en daarom durf ik ze niet aan te doen hoe moet ik vertellen aan mijn moeder dat ik nieuwe nodig heb?????????? hebben jullie geen tips voor mij hoe ikhed moet vertellen? ik zou er graag zelf een gaan kopen maar ik mag niet alleen omdat het te ver is om alleen te gaan wat moet ik moet ik gewoon zeggen mama ik heb nieuwe bh's nodig want 2ervan zijn te groot of moet ik gewoon geen meer dragen maar dat wil ik helemaal niet want als ik een t shirt aan heb en geen bh eronder dan zie je echt dat ik al flink wat borsten heb

hebben jullie een paar tips voor mij
xxx groetjes elfie

18 jul 2015, 21:07, elfie
63

elfie weer,

ik weet wat ik zal doen ik zeg gewoon tegen mijn moeder dat ik weer nieuwe bh's nodig heb en als ze zegt dat ik nog maar 4 nieuwe heb gekregen dan zeg ik dat er 2 te groot zijn ik doe het gewoon morgen zeg ik het of maandag gaan we een nieuwe rok kopen voor mij ik die winkel hebben ze ook bh's dan vraag ik gewoon mag ik er een paar want er zijn er 2 te groot dat doe ik

wens me veel succes
grtjs elfie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18 jul 2015, 21:07, elfie
64

Hoi
Ik ben 11 jaar en ik heb mezelf al stiekem opgemeten en ik heb cup 75aa. En ik wil echt super graag een bh want nu heb ik van die topjes die je tieten bedekken maar die steunen echt niet meer je ziet altijd wel mijn tepels door kleren heen. Maar 2 meisjes uit mijn klas dragen al een bh maar die hebben allebei veeeeeel kleinere tieten dan mij ze hebben bijna niks. En in deze zomervakantie zijn mijn borsten heel erg gegroeid. Ik had mij voor het laatst opgemeten in mei dus ik denk dat ik nu al groter ben omdat ze heeeeeeellll erg gegroeid zijn dus ik gok 75a dus. Ik ben echt mega bang om het te vragen terwijl mijn moeder daar heel makkelijk in is. Help me alsjeblieft want ik schaam me en op school kijken de jongens er altijd naar in plaats van naar me gezicht😳😣😨😨

5 aug 2015, 13:08, 11 jarig meisje die geen bh heeft
65

Ik had ooit stiekem een bh gepast in de H&M ik zei tegen mijn moeder ik kijk zelf ff rond want mijn moeder was bijna jarig en ik moest nog wat kopen toen zag ik opeens bh's en wou er 1 passen het was cup 70A en iets te klein maar toen ik uit de paskamer kwam zag mijn moeder mij met een bh, Echt ik kon wel door de grond zakken. Ze vroeg er gelukkig niet verder naar maar ik schaamde me dood. Een paar dagen later had ik stiekem een bh gekocht ik had en paar gepast en kwam op 75A uit die heb ik gekocht. eenmaal thuis legde ik hem gelijk achter in mijn kast. Eerst was ik bang dat als ik hem droeg ze erachter kwamen maar nee. Een kwartaal later zei mijn moeder dat ik toe was aan een bh en ik zei ow ehh oke maar stiekem dacht ik die heb ik al. Maar ja ze moest er ooit achter komen dus ik stopte hem maar in de wasmand en toen hij gewassen was vroeg mijn moeder: Is deze van jou? Ik zei ja leg maar neer en verder is ze er ook niet over doorgegaan. Zo kwam ik aan een bh.

10 aug 2015, 20:08, Emma euhhmm
66

Heyyy meiden
Ik heb al 3 BH's alle 3 van de Hema en 1 daarvan is zonder (ja hoe noem je dat) ronding ofzo en die andere 2 wel met ronding, maar mijn borsten zijn echt gegroeid in de zomer vakantie (voor de zomer vakantie had ik nog geen bh aan) ik ben bang dat ze op school gaan zeggen dat ik nep tieten heb en veel te veel vulling help me!!! (PS ben 12 jaar over een maand 13)

Xxxxxxxxx mij

11 aug 2015, 00:08, Lielo88
67

Help aaaaaa

1 sep 2015, 21:09, Omg omg
68

HEYY allemaal ik ben 11 bijna 12 ik zit in de 1e klas ik ben echt de enige die niet echt borsten heeft:( niet echt leuk vind ik. oke ik heb een beetje borsten want in de zomervakantie zijn ze aardig gegroeid maar toch.. moet ik nu al een bh dragen ik wil graag niet enige zijn zonder namemelijk wat moet ik doen??

3 sep 2015, 18:09, merel
69

Heeyy meiden!!
Ik ben elf (bijna 12) ik heb nog niet heel veel maar in de zomervakantie zijn me "borsten" heel erg gegroeid , in mijn klas zitten wel veel kinderen die al een beetje heeft maar niemand draagt nog een bh en ik ben wel 1 van de oudsten maar ik ben bang dat ze me uitgaan lachen , ik had nog een vraagje :ik snap niet hoe je precies je maat moet meten dat snap ik niet. Ik heb 2 bh's , ik liep zo de Hema ik met me moeder om topjes te kopen maar geen bh ik liep naar de topjes toe en daar hingen ook kinder bh's, eigenlijk wou ik die maar ja... En toen zou ik witte topjes kopen maar toen zei me moeder doe deze maar en toen had ik een witte bh en nog 1 met roze enzo . Nou voor jullie succes meiden met julie eigen probleem en srry voor me lange verhaal xxxx

24 sep 2015, 19:09, Geakemeid
70

Zelf heb ik al een tijdje een bh . Me moeder zei wel altijd , je hebt echt al grote borsten , maar ik schaamde me zo dat ik er niet op in durfde te gaan . Na een tijdje zat ik op me zus d'r kamer met me moeder en ik vroeg : mam zal ik bh's gaan dragen . Mijn zus van drie jaar ouder had toevallig nog een paar oude bh's met vorming ! Die heb ik genomen ! Zelf ben ik laats een bh gaan kopen met me vriendinnen . Die is push up .. Dat zit heel fijn . Ik heb zel nu maat 85 A . Groter dan mij zus !! Dat vind ik eigenlijk wel cool. Marja ik zou het dus gewoon zelf aan je moeder vragen . Of misschien een keer met je vader naar de Hema ofz en. Dan gewoon zeggen dat je een BH+onderbroek setje wil . Suc6 xx

28 sep 2015, 22:09, Anoniemmmmmm
71

Hoi

25 okt 2015, 22:10, kathy
72

zo 1 kaar gelede vroeg mn moeder al of ik zo een kort topje/beginbehaatje wou en toen zei ik nee en tozn zei ik eens ja en toen gongen we er nog een paar kope en mn broers ware daar bij en mn papa en zei zeide da k da nie nodig had en nu. heb ik al een echte bh nodig en nu vraagt mn moeder nooit meer of ik een echte bh wil net nu ker echt nodig heb, omdat mn broers en mn pa er zo raar overdede en nu durf ik da nooit meer te vrage en ik zou graar eens me men vriedinne gaan shoppe ma kwoon vr van tstad en meestal gaan we nie naar tstad me vriendinne 😰😓😿

2 jan 2016, 23:01, radeloos
73

haii
ik ben 12 jaar en denk dat ik toe ben aan een bh.
maar ik durf het niet te vragen omdat ik denk dat mijn moeder toch zegt dat ik aan topjes nog wel even genoeg heb. hoe zal ik het kunnen vragen?

14 feb 2016, 12:02, anoniem meisje
74

zeg het gewoon zie ik ook ik was toen 10 en ik kreeg ze toen had ik denk ik 70aa en nu (ben 11) 75a zeg het gewoon mijn moeder zei kom laten we meteen op zoek!

15 feb 2016, 21:02, wees niet onzeker over je boobs
75

als ik jou was zou ik gewoon een sport bh kopen want die zitten het lekkerst

16 feb 2016, 18:02, hey
76

Ik had aan mijn moeder gevraagt wanneer je een bh moet en toen kwam er een heel verhaal eb ze eindigde met :' maar jij hoeft er nog geen hoor😥

18 feb 2016, 14:02, Anoniem meisje
77

Wat nu??

18 feb 2016, 14:02, Anoniem meisje
78

hoi ik ben 12 jaar en denk dat ik een bh moet.
Pas ik een bh als het verschil tussen de boven en onderwijdte 8 cm is??

22 feb 2016, 20:02, anoniem2003
79

Hoi heb een bh met vulling en die draag ik ook altijd maar dat zie je niet ik wil zo eentje van de Hema maar durf het niet te vragen wat moet ik doen. Ps. Ik wil graag dat je het ziet

22 mrt 2016, 17:03, Lola
80

Ik jeb nu 75 aa ben 11 jaar en als je niet weet hoe je er over moet beginnen hier heb ik een tip:zoek een bh dat je mooi vind dan ga je naar je moeder en toon je het dan zeg mama ik vind die bh heel mooi kunnen we eens naar die winkel gaan kijken ?

Veel suc6

23 mrt 2016, 21:03, het peperkoekenhart
81

Help! Ik ben 13 jaar en begin echt wel borsten te krijgen . Ik draag nu al een jaar ofzo van die korte topjes, maar laatst toen ik begon over benen scheren reageerde mijn moeder nogal gestrest, dus ik durf echt helemaal niet te vragen of ik een BH moet. Ik krijg wel kleedgeld dus ik zou er stiekem een kunnen kopen maar dat lijkt me zo stom als ze hem dan in de was vind.
Ik weet echt niet wat ik moet doen , help me alsjeblieft!
Xxx mij

4 mei 2016, 21:05, Mij
82

Inderdaad ik kan je niet helpen want ik heb hetzelfde probleem.??!!

4 mei 2016, 22:05, Problem girll
83

Hoi !
ik ben 12 (bijna 13) en ik heb al 5 bh's.
Maar 4 daarvan zitten echt helemaal niet lekker, ik zei gister tegen mijn moeder dat ik ze niet lekker vond. Ze keek even op de site (waar ik al mijn bh's koop) maar ze klikte het wel heel erg snel wel. En ik wil ook een grotere maat.
Morgen ga ik me weer opmeten en dan hopen dat ik nieuwe bh's mag :)

xx anoniem

18 mei 2016, 23:05, Anoniem
84

, Anoniem
dan pak je die BH die lekker zit. de maat staat er in. dan koop je daar 2 of drie nieuwe voor... xx janee

18 mei 2016, 23:05, janee
85

Ik heb, nu het dus zomer is, er last van dat ik geen hempjes kan dragen want dan zie je mijn tepels er door heen en ik draag ook geen topjes er onder ofzo. Hoe moet ik het vragen ? Ik vind het ook echt eng want straks lacht ze me uit ofzo

5 jun 2016, 22:06, Anoniem😘
86

Ik mocht schoenen bestellen op zalano van mijn moeder, dat had ik gedaan en ik had hier ook een bh'tje bij gegooid mijn moeder zei zo van: eenbh?? Moet dat ook? En toen zei ik ik dacht dat dat een topje was en had hem er wel bij besteld. Daarna zelf thuis gepast hij zat goed. Toen had ik er een hemd overheen gedaan en liet het aan mijn moedef zien. En ze zei dat ze hem ook goed vond zittrn dus ik mocht hem houden. Nu heb ik dus 1 bhtje maar wil ik er eigenlijk nog 1 of 2 meer maar ik weet niet hoe ik dit kan vragen😬 Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben en dat jullie mij misschidn ook nog kunnen helpen. Groetjes annoniet meisje.

8 jun 2016, 06:06, Annoniem2003
87

hoi ik ben 11 jaar en heb al best wel borsten (ik kijk vaak naar bh's als hint ) m'n moeder merkt er niks van maar ik draag nu al best wel lang topjes maar volgens mij moet ik echt een bh'tje ik durf het niet te vragen plz helluup? ik ga al naar de middelbare en ik wil echt een bh'tje moet ik er stiekem 1 kopen ?

18 jun 2016, 12:06, 11jarigmeisje
88

ik wil ook graag een bh, ik ben 13 en ga naar klas 2, ik heb gewoon al een beetje borsten wat best normaal is maar ik heb ook pijn met rennen en ik rijd paard dus dan is het ook wel gevoelig, ik draag van die lange topjes van de h&m zonder steun enz en dat zorgt voor geen steun.

ik zat laatst op bed en toen had ik echt pijn aan
mijn borsten en dat zag mijn moeder dus ze zei misschien moeten we maar eens kijken voor een bh 😂😝

5 jul 2016, 11:07, annoniemxoxo
89

je kan ook zeggen dat die korte topjes te klein worden. dat heb ik gedaan toen kwam mama met first brah van de hema maar die was echt veel te klein. (ik heb nog niet zo heel veel) toen ik iets online ging bestellen had ik ook een klein bhtje van skinny in mijn winkelwagen gegooid en nu heb ik er laatst nog een gekocht. ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

7 jul 2016, 12:07, tipp
90

Heyy mensjes❤️,
Ik ben 10 heb nog geen BH maar ik heb het wel al opgemeten.... En ik heb 75A. Volgensmij zit ik in de puberteit ofz. Ik heb ook al wit spul jn mn onderbroek en okselhaar( hister voor het eerst geschoren) en ook al schaamhaar. Ik heb natuurlijk dan ook weer de grootste borsten van de klas....😂 Maarja .. Moet ik vragen om een bhtje? Zoja hoedan?

Xx
Anoniempje

28 jul 2016, 23:07, Girlxx
91

Hey alle meisjes die een bh willen maar niet durven te vragen!!!
Koop zelf een bh met vulling en doe hem stiekem ook aan. Dan zien je borsten er groter uit en dan zal je moeder zeggen van je begint nu wel borsten te krijgen zullen we er een kopen?
Xoxo

29 jul 2016, 21:07, Love
92

Heyyyy, Ik heb al een beetje borstjes maar niet veel. Ik heb het zelf nooit over topjes en BH's met mijn moeder dus ik durf er niet over te beginnen. Als ik met mijn moeder d'r over ga praten zal de volgende dag de hele familie en haar vriendinnen er van weten ( zo werkt zij Gwn ). Mijn moeder zal er niet zelf over te beginnen om er een te kopen dus...... HELP! Ps in m'n eentje de winkel in sluipen en er een kopen durf ik niet. Miss kom ik wel een bekende tegen en word het arkward.

22 aug 2016, 21:08, Hulpnodig!
93

Ik ben 12 jaar en heb wat oude van mijn zus mijn zus is heel open van zichelf en ik praat er wel eens over alleen ik durf ze niet te dragen idk wrm maar durf het gwn niet ik denk dat ik ze van de winter of in de2de ga dragen

Xx onzeker meisje

23 aug 2016, 22:08, Onzeker meisje
94

Ik heb heel iets borsten maar wil een Bh kopen omdat mijn bikini vulling heeft mijn moeder vind het nog niet nodig maar ik wil zo graag moet ik wachten of niet?

28 aug 2016, 22:08, Rosa
95

Oe moet ik aan mijn ouders vragen voor een bh?

7 sep 2016, 15:09, Coco
96

Hoiiiiii
Ik ben 11 jaar en ik heb ongeveer het zelfde ik wil topjes maar ik durf het niet te vragen je ziet wel me tepel door me shirt ofzo heen moet ik een topje of bh denk geen bh want onder me borst is het 63 cm en op me borst is het 66cm is dat groot voor een 11 jarige

Help me, meisjeindeprobleme

13 okt 2016, 14:10, Meisjeindeprobleme
97

# meisjeindeproblemen

Het id echt niet nogdig om bh's te gaan dragen en dat past ook nog niet. Maar een topje kan als je dat fijn vind maar is niet perse nodig.

13 okt 2016, 15:10, I am trying to help
98

Ik heb echt wel een BH nodig denk ik😳 Draag al best lang topjes enzo en met de gym schaam ik me dood want ja het schijnt best wel door enzo. Een vriendin heeft ze ook net 2 weken ofzo, ik zie het gwn bij haar. Ik durf het niet te zeggen probeerde er net over te beginnen maar dat leverde niks op. HELP

6 dec 2016, 16:12, Anoniem met problemen
99

Uhm, anoniem met problemen.... dat is best vervelend! Ik zou het gwn zeggen Ookal is het soms best lastig..

17 dec 2016, 13:12, Ik
100

Ik heb het net op internet op gezocht best verschillend, mijn "onderwijdte" is 69/70 cm en bovenwijdte 80/81 cm... meeste rond 75a/aa

17 dec 2016, 13:12, Anoniem met probleem
101

Annoniem met probleem ik heb er niet super veel verstand van. ik denk dat je dan 70 aa of misschien a maar het kan ook per model verschillen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat bij de ene 70/75 aa/a anders zit. Maar nogmaals ik ben geen expert! Ik zeg dit alles uit eigen ervaring, ik heb ongeveer dezelfde maten.

17 dec 2016, 16:12, Probeer te helpen
102

als je er aan toe ben om een B.H kopen. vraag dan of je moeder mee wild of je vriendin.

18 dec 2016, 19:12, dingetje
103

kijk maar of je er aan toe bent....

19 dec 2016, 16:12, *A*

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.