Middelbare school tips

Heyy,
Ik ga na de zomervakantie naar de middelbare school. Heeft iemand tips voor mij?
thxx alvast
xxx mij

1 jul 2017, anoniem12


Reacties

plaats reactie
1

Lieve anoniem12, ja spannend hé. En ga je vrienden missen. Bij mijn is het zo dat ik nog steeds niet gewend ben. Maar ik zou jou vertellen lekker goed mee doen en lief zijn. Leer ook goed. Maak grapjes tegen de kinderen zo vinden ze je grappig. En stop bijvoorbeeld gekleurde schiften in je boek zo weet je dat oranje engels is. En geld meenemen voor de lunch. Of je kan crackers meenemen en koekjes. En aan de 3e klassers vager hoe de brugklas was. Maak er een feestje van. Hoe spannend het is

1 jul 2017, 13:07, Eva
2

Anoniem12: mijn aller grootste tip!!!:

Ga bij de rest zitten, bij iedereen en zonder je niet te snel met iemand af.
Dat is mijn grootste fout geweest, ik hoor nu nog steeds niet bij de rest.

1 jul 2017, 14:07, Lala
3

Hoi!!
Ik kan je wel een paar tips geven. Ik ga na de vakantie naar de 4e Haha. Ten eerste moet je gewoon jezelf zijn. Probeer de neppe meiden te ontwijken en ga je eigen gang. Ten tweede moet je niet bang zijn voor de hogere klassers, hoe vreemd wij ook zijn, jullie zijn niet raar voor ons ofzo. Ten derde, maak goed je huiswerk! Huiswerk is heel erg anders dan op de basisschool en ook meestal moeilijker. Kom ook gewoon op tijd en ga niet spijbelen. Dan moet je weer nablijven en dingen inhalen enz. Suc6!!

2 jul 2017, 21:07, Zusa
4

Wat ik voor tips heb (volgend jaar 5VWO... klinkt zo slim😂)
- zoek jouw type mensen op
- twijfel niet om mensen aan te spreken
- stel prioriteiten bij vakken
- bereken per toets wat je kan halen om een 6 te staan op eind, als je het heel druk hebt
- wees tevreden met 6jes, daarmee slaag je ook
- leer je niet de pleuris
- blijf met je vriendinnen afspreken
- blijf je met je hobby's bezighouden

Veel plezier op school (of in hel zoals sommige mensen het noemen, maar als je gewoon de goede mensen vindt, valt het allemaal wel mee)

3 jul 2017, 16:07, Cheril
5

Ik ga na de.vakantie naar havo 2 dus in t jaar heb k geleerd dat je :
- je moet echt plannen ( als je chaotisch bent ) als je plant moet je je er echt aan houden anders werkt het niet
- heb je n kluisje? Gebruik die, want anders is het veel te zwaar, ( en wissel afentoe tussen de lessen je boeken)
- en ook als je een kluisje hebt : print je rooster uit en plak hem erin met een plakbandje ofzoiets

Ik hoop dat je hier iets aan had xx
Je moet wel redelijk leren maar verdeel het over de dagen dat je de tijd hebt (voor de toets)

Xxx

9 aug 2017, 11:08, Xxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.