mezelf kwijt, vriendschap beeindingen

Hey!
Ik ben fleur en ik wil graag jullie mening/tips horen wat jullie in deze situatie zullen doen.

Ik heb dus een "beste vriendin" waar ik momenteel niet heel veel me om ga, we fietsen alleen samen naar school en ze zit in ons "vrienden groepje" van de klas. Ik ken haar al sinds groep 3, toen ging ik vaak met haar om (We noemen haar wel even Rosa). Ze had ook een andere vriendin (We noemen haar wel even Linda) die dat niet zo leuk vond zegmaar, toen stonden we een keer op het schoolplein en toen vroeg Linda aan Rosa "wie is je top 3 vrienden" waarop Rosa zei "1 Linda, 2 euh de hele wereld, 3 Fleur" Ik lachte maar een beetje mee maar vond het eigenlijk niet zo leuk.
Er is nog veel meer gebeurd maar dan word het verhaal een beetje te lang, het komt er eigenlijk op neer dat het eigenlijk altijd mijn schuld was. En dat Rosa veel aandacht nodig heeft. Ze liegt ook veel.
Maargoed, een aantal weken geleden is er een grote ruzie geweest want Rosa heeft een aantal (best wel heftige) dingen door verteld van een vriendin van mij, en nog wel meer. En door alles wat er gebeurd is hebben 3 vriendinnen het contact verbroken met haar. Zelf zit ik er aan te denken om dat ook te doen, niet omdat hun dat ook deden, Maar omdat ik de laatste tijd veel herinnerd word aan vroeger en dat dat mij niet bepaalt blij maakt.

Ik zal ook eerlijk zijn dat als ik vroeger niet zoo blind was de vriendschap allang verbroken had.

Wat zouden jullie doen?

xx

11 nov 2018, fleurxoxo


Reacties

plaats reactie
1

Hey fleurxoxo,

Als ik het goed begrijp twijfel je er aan of je de vriendschap met je beste vriendin moet verbreken omdat je haar niet betrouwbaar vindt en je haar niet echt een goede vriendin vindt, klopt dat?

Het belangrijkste in deze is dat je bij jezelf blijft en doet wat goed is voor jou. Daarop moet je je keuze baseren.
Ik kan me voorstellen dat je deze lange vriendschap niet zomaar wilt beëindigen, omdat jullie elkaar al heel lang kennen. Ik denk dat het voor jullie beiden wel prettig is als je eerst met haar in gesprek gaat over wat jou dwars zit in de vriendschap. Dan geef je haar ook de kans om daar wat aan te veranderen. Het is natuurlijk wel zo eerlijk om eerst duidelijk aan te geven waar je last van hebt voordat je het contact verbreekt. Zij krijgt dan ook de kans om uit te leggen wat haar beweegredenen zijn van haar gedrag waar jij last van hebt. Wie weet begrijpen jullie elkaar dan beter waardoor de vriendschap ook weer verbeterd.

Kortom, ik zou met haar in gesprek gaan over de vriendschap, aangeven waar ik last van heb en vragen waarom zij zich zo gedragen heeft. Pas daarna kun je een goed besluit nemen over wat je met het contact wil.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Houd je ons op de hoogte?

Liefs, Amy

12 nov 2018, 08:11, Amyxx
2

Hoi Amy,

Fijn dat je hebt geantwoord!
Ik denk dat ik inderdaad met haar in gesprek ga, dat zal al een hoop helpen.

Liefs, Fleur

12 nov 2018, 15:11, XxKirstenxX
3

Hey Fleur/Kirsten,

Fijn dat je er wat aan hebt en heel moedig en sterk van je dat je het met haar gaat bespreken! Ik denk dat je een hele fijne en waardevolle vriendin bent op die manier!
Houd je ons op de hoogte?

Liefs, Amy

13 nov 2018, 08:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.