Meten met sokken en schoenen..

Hoii! Ik heb mezelf laatst gemeten met wat vriendinnen van mij. Ik meette gewoon met een meetlint en met mijn hand. Alleen weet ik dus niet of dat goed ging, aangezien mijn hand of omhoog of omlaag gaat. En ik meette mezelf op sokken, en een andere vriendin alleen op schoenen. Maar dan was er nog een vriendin die ik ging meten met schoenen aan en op sokken, en dat schilde maar 1 cm. Maken sokken een verschil?

2 okt 2021, Luun


Reacties

plaats reactie
1

Hi! Ik heb mezelf net weer gemeten en het scheelt steeds van 1.72, 1.72 en 1.77, maar toch meet ik op dezelfde manieren. Veel kennissen van mij zijn ook 1.72 en toch ben ik duidelijk langer dan dat zij zijn, maar mensen die 1.80 zijn zijn duidelijk iets groter. Ik heb net ook even al mijn ledematen gemeten en als je al die centimeters bij elkaar optelt ben ik 1.81.. En soms als ik mezelf liggend ga meten ben ik 1.84. Telt je achterhoofd ook mee?

2 okt 2021, 11:10, Luun
2

Maakt het iets uit hoe lang je bent? Hoezo wil je dit weten?

Voor sommige dingen moet je het tot op de cm nauwkeurig weten. Voor andere dingen is een globale lengte genoeg

2 okt 2021, 11:10, Lotte435
3

Je moet gewoon met blote voeten rechtop naast een muur gaan staan, dan zal iemand anders met behulp van een recht voorwerp, bijvoorbeeld een boek, en een potlood een streepje maken. En dan de afstand tussen de vloer en het streepje meten, dan wordt die goed!

2 okt 2021, 13:10, D
4

Hoii!

Waarom ik wil weten hoe lang ik ben is omdat ik misschien nu wel in mijn groeispurt zit en omdat ik niet steeds voor een uitkomst naar een arts ofzo wil. Dank je wel D! Alleen komt er zelfs dan vaak een ander antwoord uit helaas. Als ik al mijn ledematen meet ben ik dus 1.81 is dat betrouwbaar?

2 okt 2021, 23:10, Luun
5

Nee dat 1,81 is niet betrouwbaar. Doe je het wel met twee personen? Want als jij het zelf meet is het natuurlijk niet nauwkeurig. En bovendien is een lengte van boven 1,70 bijna altijd in de groeispurt

3 okt 2021, 06:10, D
6

Nou dan hoop ik nog dat ik ga groeien anders ben ik best klein ten opzichte van mijn kennissen. En ik wil op basketbal gaan. 😅 Soms meten andere personen het maar toch komt er steeds een verschillend antwoord uit.

3 okt 2021, 10:10, Luun

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.