Menstruatie uit

Hee,
Ik menstrueerde altijd regelmatig, maar opeens al drie maanden niet meer. Zouden jullie weten hoe dit komt? Ik heb namelijk geen ondergewicht, ook vl ik niet echt af ofzo. Ik eet gewoon normaal, maar ik geef wel zo’n een à vijf keer per dag over. Maar is het erg, of komt het wel goed en hoe komt het? Gr em

26 nov 2018, Em


Reacties

plaats reactie
1

Dat komt puur door het overgeven, omdat je lichaam daardoor in de spaarstand terecht komt, veder is het erg slecht en kan je last van veel gevolgen krijgen,Dus ja is erg en als je niks er aan doet dan is de kans groot dat het zo blijft(kan je ook onvruchtbaar worden)

26 nov 2018, 21:11, juliatje.
2

Hoi Em,

Ik lees dat je wel normaal eet, maar een paar keer per dag overgeeft en je nu drie maanden niet meer menstrueert.

De kans is inderdaad heel erg groot dat dit komt door het overgeven. Als je veel of al je voedsel weer uitbraakt, krijg je onvoldoende voedingsstoffen binnen. Je krijgt dan een tekort aan noodzakelijke voedingsstoffen, waardoor bepaalde lichaamsprocessen (zoals je menstruatie) uitblijven. Dit is een ernstig teken; je lichaam geeft aan dat het ondervoed is.

Je gewicht zegt helemaal niets over de gezondheid van je lijf. Ook met een normaal gewicht kun je ernstig ondervoed zijn. Je lijf geeft het nu ook al aan dat er iets niet goed is. En dat jij hier met deze vraag komt geeft ook wel aan dat je zelf ook wel in de gaten hebt dat je niet goed voor je lijf zorgt, toch?

Het uitbraken van je maaltijden is erg schadelijk. Niet alleen voor je lijf vanwege het tekort aan voedingsstoffen, maar ook door het braken zelf. Het heeft een negatieve invloed op lichaam en geest. Je lijf raakt hierdoor erg gestresst en uit balans. Op de lange duur kun je grote gezondheidsproblemen krijgen, zowel fysiek als mentaal.

Het is dus belangrijk dat je per direct stopt met braken om verdere schade te voorkomen. Ik schat zo in dat niemand van het braken afweet, dus ik raad je aan om zo snel mogelijk hulp te zoeken. Hulp om weer een normaal en gezond eetpatroon te krijgen en hulp om de onderliggende reden van het braken aan te pakken. Want ik denk dat je het braken wel om een specifieke reden doet, toch?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel weer goed voor jezelf en je lijf gaat zorgen. Dat ben je zo waard!

Liefs, Amy

27 nov 2018, 09:11, Amyxx
3

is er een kans dat je zwanger bent?
overgeven hoort namelijk wel bij de kenmerken van zwanger zijn

13 dec 2018, 21:12, anno

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.