Mensenvrees

Hoi!
Het klinkt heel erg raar, maar ik heb mensenvrees, ik durf hierdoor niet naar verjaardagen enz. Dit komt misschien ook wel doordat ik heel erg stil ben en gewoon niet weet wat ik moet zeggen, maar ik vind dit heel erg lastig! Ik weet niet wat ik er mee moet doen. Hebben jullie dit ook, of ben ik hier echt de enige in?!

19 nov 2019, the thin girl


Reacties

plaats reactie
1

Lieve meid,

Komt best vaak voor hoor!
Wat is de oorzaak?
Dan kan ik beter tips geven.😊

19 nov 2019, 19:11, Eva ❤️
2

Ja, ik weet eigenlijk niet precies wat de oorzaak is...
Maar het zou kunnen zijn dat ik best wel verlegen ben en niet weet wat ik moet zeggen tegen anderen. Ook als ze tegen mij praten, voel ik me ellendig, want ik weet gewoon niet wat ik terug moet zeggen. Ik ben gewoon erg onzeker enz. 😥
Het is gewoon echt niet fijn om zo te leven ...

20 nov 2019, 07:11, the thin girl
3

Dat snap ik wens je veel sterkte maar anders kan je met een vertrouwenspersoon praten? Je kan ook trainingen volgen om je gevoel minder te laten worden. Maar veel mensen hebben het maar weinig durven er open en eerlijk in te zijn.

20 nov 2019, 17:11, juliatje.
4

Ik heb al veel trainingen gehad, ook heb ik veel gesprekken gehad met verschillende orthopedagogen. Maar niks hielp... Dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

21 nov 2019, 07:11, the thin girl
5

Dat is vervelend maar je hebt de adf stichting die een handige site voor je heeft en ook cursussen geeft veder heb je de stichting Labyrint in perspectief die ook hulp kan bieden. Bij de website Lentis kan je ook gratis een online training volgen.* Maar gezond leven dus: weinig stress,elke dag naar buiten,gezond eten en elke dag bewegen,genoeg slaap. En weinig radiatie zorgen soms voor minder klachten doordat je dan beter in je vel zit. Veder kan een dagboek helpen en een lotgenoten groep.

*aangepast door de moderator

21 nov 2019, 11:11, Juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.